|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Spøkelsesmarengs - hvordan få dem fine?
Ja, lag dobbel porsjon, så har du til neste år også!
![]() |
![]() |
#23 |
Kom ut av tellinga.
|
![]() Sv: Spøkelsesmarengs - hvordan få dem fine?Alle oppskrifter jeg ser sier metallbolle. Jeg har bare plastboller - er løpet kjørt? Har ikke kjøkkenmaskin engang. Kun håndmikser.
![]() |
#24 |
Personlig pessimist
|
Neida, du kan fint bruke en godt rengjort plastbolle. Grunnen til at man anbefaler metallbolle er fordi det er lettere å være sikker på at det er noe fett i dem som ødelegger for stivpiskingen.
![]() |
![]() |
#25 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spøkelsesmarengs - hvordan få dem fine?Om du setter (plast)bollen kaldt før du pisker eggehviten stivner den fortere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Medlem siden: Sep 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spøkelsesmarengs - hvordan få dem fine?Hvor mange spøkelser kan det bli av 4 eggehviter, mon tro? Jeg har slått opp noen oppskrifter, men finner ikke hvor mange stk som en oppskrift gir. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() |
#28 |
intro
|
![]() Sv: Spøkelsesmarengs - hvordan få dem fine?Jeg brukte bare 2 eggehviter og 120 gram sukker. Alt kommer jo an på størrelsen, men normalt ville jeg nok fått 30 små spøkelser ut av dette - om det ikke var for at alt gikk bort i sprukken pose og svinn.
Sist redigert av Bluen : 26-10-15 kl 11:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Spøkelsesmarengs - hvordan få dem fine?Når jeg lager marengs/pikekyss har jeg brukt 80-100 g sukker til 5 eggehviter. Det er mer enn søtt nok.
![]() |
![]() |
#30 |
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
![]() Sv: Spøkelsesmarengs - hvordan få dem fine?Eddik? Hva er det til?
![]() |
#31 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Spøkelsesmarengs - hvordan få dem fine?Eddik er ikke nødvendig, men gjør marengsen litt seig inni. Jeg bruker vanlig (fransk) marengs når jeg skal lage slike marengs/pikekyss fordi det er raskere og enklere og fordi jeg liker at de er ganske tørre utenpå og litt seige inni. Italiensk marengs blir bløtere inni, dette bruker jeg når jeg lager marengs som skal på toppen av f.eks. sitronmarengspai, men man kan like gjerne bruke det til dette om man vil.
![]() |
#32 |
Be happy!
![]() Sv: Spøkelsesmarengs - hvordan få dem fine?Jeg liker ikke tørr marengs, så da prøver jeg italiensk.
![]() |
#33 |
Rockesøster
|
![]() Sv: Spøkelsesmarengs - hvordan få dem fine?Åh, så dumt at jeg ikke så denne før nå. Jeg har fått noenlunde dreisen på den formen der.
![]() |
#34 |
Rockesøster
|
![]() Sv: Spøkelsesmarengs - hvordan få dem fine?Ja, og jeg bruker ikke tip i det hele tatt, kun hull i sprøyteposen. det gir litt mykere kanter og gjør denne formen lettere å få til.
![]() |
#35 |
Be happy!
![]() Sv: Spøkelsesmarengs - hvordan få dem fine?Jeg anbefaler virkelig italiensk marengs. Nå har jeg aldri laget noe som ligner på marengs før, men selv kattene er imponerte. Og noe så lett å jobbe med!
![]() |
#36 |
Kom ut av tellinga.
|
Hva slags sprøyepose? Og må man klippe større hull enn det som allerede er der? Remaen min har esker med engangs - tror du disse er bra nok eller må det tykkere plast til?
![]() |
#37 |
Rockesøster
|
De engangs de har i vanlige butikker funker finfint. Jeg er usikker på hvor stort hull som er i de (jeg tror kanskje ikke det har vært hull i de jeg har kjøpt) men hull på størrelse med et sånn sugerør med bøy på cirka, kanskje litt større, det er bare å prøve seg frem.
![]() |
#38 |
Medlem siden: Sep 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spøkelsesmarengs - hvordan få dem fine?Hva bruker dere til å male øynene? Jeg har en boks med svart pastafarge stående. Den og tynn pensel? Eller skal jeg prøve å kjøpe en tusj for mat? |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
intro
|
![]() Sv: Spøkelsesmarengs - hvordan få dem fine?Jeg brukte svart marsipan til øyne og munn. Mattusj var helt ubrukelig. Vil tro at smeltet sjokolade ville funke veldig bra.
![]() |
![]() |
#40 |
lettere utlada
|
Jeg tenkte at jeg ville prøve svart pastafarge og tannpirker...jeg tenker kanskje at pensel blir for "mykt" om du forstår....
![]() |
|
|