|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Debatten om forbruk. Størrelse på bolig
Hvor stort er det? Vi har plass til både seng og klesskap på soverommet vårt, men ikke mye annet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Debatten om forbruk. Størrelse på boligJeg ville også tatt utleieleiligheten i bruk i noen år. Kjellerstue er gull verdt synes jeg. Det er fint for ungene å ha et eget sted å se film, spille, etterhvert ha fest osv. Et ekstra bad vil jeg også tro kan være greit med to tenåringsjenter i hus. Vi har nå bare ett og jeg gleder meg til å få innredet et til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Dårlig husmor
|
En seng på 1.20 tar to tredeler av rommet. Jeg tror at det ville være plass til et smalt dobbelt klesskap (som ville blokkert deler av vinduet) uten at det kolliderte med døren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Peppy!
|
![]() Sv: Debatten om forbruk. Størrelse på boligHm. Det var en interessant tråd, og jeg har ikke har tenkt på det med stort hus som stort forbruk. (Og er heller ikke sikker på om jeg skjønner hva som menes med det, hvis jeg skal være ærlig.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Debatten om forbruk. Størrelse på boligInteressant Pepper Lemon. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Debatten om forbruk. Størrelse på boligVi er fire på 140 kvm, og kan ikke tenke oss større. To stuer, tre soverom, to bad og ett stort vaskerom. Stuen nede er med lerret, projektor og dobbel sovesofa til gjester, ekstra bad og toalett over gangen.
![]() |
#27 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Debatten om forbruk. Størrelse på boligJeg hadde helt klart brukt utleiedelen sjøl for noen år. Jeg er vokst opp i enebolig med 100 kvadrat bruksareal, en stue og tre små soverom på fire personer. Vi hadde aldri gjester hjemme da vi var tenåringer. Mannen min er vokst opp med kjellerstue og hadde nok oftere besøk. Sjøl har vi to stuer, to kjellerstuer og en vinterhage, pluss fem små soverom og to bad. Det er helt klart mer enn vi trenger, og vi kjøpte huset mer på grunn av hagen enn antall rom, men jeg synes det er deilig. Huset har plass til både tenåringer med besøk, far og hund OG en ekstremintrovert mor. Vi har ikke noe særlig til feriebudsjett, da.
![]() |
![]() |
#28 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Debatten om forbruk. Størrelse på boligVi har latterlig stor plass, litt "det blidde bare sånn", og så syns vi også det er helt vidunderlig deilig. Det er en av de største forbruksluksusene vi har, og nok der jeg har mitt største karbonavtrykk.
![]() |
#29 |
|
![]() Sv: Debatten om forbruk. Størrelse på boligJeg har dårlig samvittighet så det griner etter for å ha kjøpt halvt hus på 120m2, siden vi jo egentlig klarte oss helt fint på 65m2. (To voksne, to store gutter, en baby, en diger hund.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
etterpåklokest
|
Sånn cirka dette. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Debatten om forbruk. Størrelse på boligUngene her har veldig små rom så jeg synes det er helt fantastisk å kunne sende de opp til loftsstua som har tv, ørten leker, playstation og dvd-spiller. Jeg er veldig glad i ro i hovedstua for å si det sånn.
![]() |
#32 |
Textrovert
|
![]() Sv: Debatten om forbruk. Størrelse på boligVi har alltid hatt veldig stort behov for en "ungdomsstue", vi har virkelig savnet et sted hvor vi kunne ha sluppet å sitte midt oppi ungenes spilling, f.eks. Men det vi har hatt råd til å kjøpe, har vi ikke villet ha. Og det vi ville ha, hadde vi ikke råd til. Så da ble vi heller boende. Vi har stor usjenert veranda på 35 kvm, og mannen blånektet derfor å flytte til rekkehus og ha naboen for tett innpå seg.
![]() |
#33 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Debatten om forbruk. Størrelse på boligVi har tatt vår del i bruk. Det er deilig med plass til overnattingsgjester og besøk til ungene uten at de må være i stua.
![]() |
#34 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Debatten om forbruk. Størrelse på boligJeg hadde nok tatt i bruk kjellerstua til ungdomstida. Vi skal ha kjellerstue slik at barna/ ungdommene kan ha besøk der, det er helt nødvendig siden vi er snart seks stykker, det vil si at alle ungene skal dele rom. Vi HAR kjellerstua i dag og, men har dessverre brukt den til oppsamling av rot under renovering og slikt. Nå holder vi på å gjøre den i stand til bruk da, og det blir digg. Rett og slett.
![]() |
#35 |
Absolute Beginner
|
Det gjorde vi en del der vi bodde før. Ungene hadde bittesmå rom, uten plass til å leke flere sammen på. Da fikk jeg inn en liten pult på soverommet vårt der jeg kunne sitte og se på TV/surfe/lese mens ungene fikk bruke stua til filmkveld eller legobygging med venner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Debatten om forbruk. Størrelse på boligJeg skjønner behovet for flere sosiale soner, slik at man ikke sitter oppå hverandre. Vi er tre stykker på 79 kvadrat, og har i grunn greit med plass, men vi har veldig dårlig utnyttet plass. Det er et gammelt hus med dårlig planløsning. Det eneste stedet alle kan oppholde seg på dagtid er i stua, og det blir fort litt slitsomt. Romet til Hiawata er for trangt til å ha venner på, for trangt til en dobbeltseng slik at vi ikke kan bytte rom, og vårt rom er for trangt til å sette inn en ekstra pult.
![]() |
#37 |
heimføing
|
![]() Sv: Debatten om forbruk. Størrelse på boligEr hele kjelleren utleie? Er det mulig å bygge et bad til, uten å ta av utleiedelen? Jeg tipper behovet for to bad er (eller blir snart) større enn behovet for ekstra stue. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
i tåkeheimen
|
![]() Sv: Debatten om forbruk. Størrelse på boligVi bort fem stykker på ca 120 kvm. To bad, men ingen kjellerstue. Fire soverom. I sommer flyttet guttene sammen på ett soverom, mens vi satte inn sovesofa og liten tv på det siste soverommet. Da har mannen og jeg et sted å trekke oss tilbake dersom ungdommen trenger stua - eller ungdommen har et sted å henge dersom vi har stua. Ekstrarommet er knøtt lite, men vi fikk akkurat presset inn en stor, god sovesofa. Guttenes rom er også lite, så de må ha klesskap andre steder (en på vårt soverom, og en på ekstrarommet) hvis det skal være igjen plass til litt leker, skrivepult osv. Vi har forøvrig også ei lita loftstue, men det er åpent ned til hovedstua, og dermed ikke noe sted å «trekke seg tilbake». Den brukes som kontor, lagringsplass og lekeplass for minstemann.
![]() |
#39 |
maler
|
![]() Sv: Debatten om forbruk. Størrelse på boligVi har 160kvm og 5 soverom på 5 personer. To av ungene deler rom slik at de får en tv/lekestue i tillegg. Det er stort nok for oss, vi bodde på 100kvm og 3 soverom med de samme 4 ungene tidligere. Men det skal jeg innrømme at var lovlig trangt.
![]() |
#40 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Debatten om forbruk. Størrelse på boligBor på 120 m2 med to unger og ei bikkje. Ungene har hvert sitt ikke veldig store soverom. I tillegg har de kjellerstue og jeg holder på å innredes gamerom i kjelleren i tillegg. Jeg er mer enn fornøyd med plassen vi har og selv om jeg er vokst opp i stor enebolig, bygget stor enebolig selv oh har bodd i huge bløtkakehus i USA, så lengter jeg ikke tilbake til det. Tvert i mot - når ungene flytter ut skal jeg bytte ut rekkehus med lettstelt leilighet.
![]() |
|
|