|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Barnebursdag fri for gluten, laktose, nøtter og mandler
Ja, det blir noe eget. Da må man passe på at ingen mat inneholder spor av nøtter. Men det er grader av allergi, og når det gjelder sånt som melk eller svin tåler barna stort sett at det finnes i rommet. Så lenge det ikke gis beskjed om noe annet. Det er bare å spørre foreldrene, det trenger ikke være snakk om hyperallergi, heller ikke med nøtter (for jenta med nøtteallergi i klassa til mine går det greit med "spor av", jeg spurte pga det stod på noe av kakepynten). Så det ville jeg tatt rede på først, før jeg gikk store omveier for å finne godteri som var helt uten spor av nøtter.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 06-11-15 kl 21:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Barnebursdag fri for gluten, laktose, nøtter og mandlerSpørre foreldre er alltid lurt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
passe nerd
Medlem siden: Sep 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Barnebursdag fri for gluten, laktose, nøtter og mandlerPå detsoteliv.no er der en nydelig gulerotkake med krydder, den er uten melkeprodukter og kan sikkert lages med glutenfritt mel. Superenkel å få til og ikke minst saftig. Glasur hadde jeg kanskje satset på å bruke melkefritt smør, melis og frisk sitron. Kan sikkert fungere supert som muffins også denne.
![]() |
#24 |
kissable
Medlem siden: Feb 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Barnebursdag fri for gluten, laktose, nøtter og mandlerPikekyss. Fruktpinnsvin (fruktspyd i halv melon). Saftis.
![]() |
#25 |
Tatt på
|
![]() Sv: Barnebursdag fri for gluten, laktose, nøtter og mandlerOj, var ikke klar over at langpannekakemiksen ikke var trygg for alle glutenallergikere. Jaja, tidligere har barnet hatt med seg kaker og kjeks i en matboks og jeg har kjøpt inn glutenfrie pitabrød.
![]() |
|
|