|
|||||||
| Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#22 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Missy Elliott er tilbake!
Hva mener du egentlig her? Mener du seriøst at det er melodi som er poenget, og som rettferdiggjør denne nærmest nesegruse beundringen? Hvis det er lydbildet og rytmen, så forstår jeg det bedre. Men melodi på noe som i all hovedsak er rap? (Hvor går forøvrig grensen mellom rap og hiphop - sånn utover Wikipedias "Rap er noe du gjør, hiphop er noe du lever"?)
|
|
|
#23 |
|
Glamorøs
|
Sv: Missy Elliott er tilbake!Jo, akkurat i dag har jeg bedre ting å gjøre. Du kan heller søke deg tilbake til Candys tråd om hiphop og lese den, der står det mye om hiphophistorie, så vidt jeg husker. Samt Maves begrunnelse rett over her. Jeg har for øvrig null interesse av å misjonere for noen som tydelig ikke er interessert i hiphop (jeg oppfattet deg som mest interessert i å kritisere og diskutere, ikke en genuin interesse av å finne ut av hvorfor folk liker en spesiell type musikk?). Det Er selvfølgelig ikke bare melodien, men jeg syns altså det er melodi her, i tillegg til rytme.
|
|
|
#24 |
|
koko
|
Sv: Missy Elliott er tilbake!Jeg var innom konserten hennes i Molde. Ikke hadde jeg hørt om henne før og ikke har jeg tenkt på henne etterpå. (Ikke hørte jeg mye før jeg dro heller.) Må vel bare innse at jeg ikke er i målgruppa.
|
|
|
#25 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Missy Elliott er tilbake!Jeg må også misjoneres for og høyst sannsynligvis tas i forbønn også. Jeg får gnagsår i ørene av det meste av hiphop, og selv om denne videoen (og musikken) var litt bedre enn mye annet så går jeg rett og slett lei etter ca ett minutt og zapper videre.
|
|
|
|
#26 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
Sv: Missy Elliott er tilbake!Akkurat i dag er også mine tanker et annet sted, men altså:
Det er synd at du oppfatter meg slik. Jeg er forholdsvis altetende hva angår musikk, og har - som Miss Norway så presist antyder - lyst til å forstå hva det er som gjør at dette er bra hiphop, og hvorfor annen hiphop ikke er bra.
|
|
|
#28 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Sv: Missy Elliott er tilbake!Det er jo veldig å vanskelig å forklare hvorfor man synes noe er bedre enn annet.
|
|
|
#29 |
|
Glamorøs
|
Sv: Missy Elliott er tilbake!I stedet for å skrive alt på nytt, her er lenke til tråden Candy startet: http://www.foreldreportalen.no/forum...d.php?t=157837
|
|
|
#30 |
|
Glamorøs
|
Sv: Missy Elliott er tilbake!Sånn, da har jeg litt bedre tid til å spre hiphopens gospel!
|
|
|
#31 |
|
Kom ut av tellinga.
|
Sv: Missy Elliott er tilbake!Digger Missy! Ikke så opptatt av alt rundt, altså hip hop-kulturen. For meg handler musikk sjelden om å forstå, men om følelser. Noe musikk trigger følelser gjennom tekstene, mens noe annet bare gir meg en inderlig lyst til å danse.
|
|
|
#32 |
|
Glamorøs
|
Sv: Missy Elliott er tilbake!Jeg kan godt ha et ønske om å forstå en sjanger. Jeg har jobbet med musikk og liker ofte å teoretisere sjangre jeg kanskje ikke umiddelbart fatter, og jeg har med årene blitt god på å høre kvalitet i sjangre jeg ikke nødvendigvis liker. Det hjeper selvsagt å lytte til masse av den musiken. Prøve å plukke den fra hverandre, se hva den gjør med deg, lese seg op p historie, høre seg gjennom litt av musikkhistorien i sjangeren osv.
|
|
|
#33 |
|
Kom ut av tellinga.
|
Mens jeg ikke har noen interesse for det bak musikken i det hele tatt. Nå er det alltid bra å vite ting, synes jeg, men da ville jeg i dette tilfellet gjort det for kunnskapens skyld - ikke musikken og opplevelsen den gir. Var det forståelig, eller er det bare i mitt hode?
|
|
|
#34 |
|
Glamorøs
|
Sv: Missy Elliott er tilbake!Skjønner hva du mener.
|
|
|
#35 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Missy Elliott er tilbake!Og Club Fitz har hyllet damen med dansevideo. Jeg husker nok musikken best fra trening. Og er nok selv mest interessert i å danse.
|
|
|
|
#36 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Missy Elliott er tilbake!Det er jo kult, men jeg får ikke helt ståpels, altså. Godt mulig jeg avslører min manglende coolness nok en gang, men jeg synes f.eks. denne er mye kulere: (Kilde: youtube.com)
|
|
|
#39 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Ja, det ser jeg, men sliter fremdeles med å finne fellestrekk med det jeg liker. Så hva er i samme retning som M.I.A.?
|
|
|
#40 |
|
Glamorøs
|
Sv: Missy Elliott er tilbake!Tja, M.I.A er jo litt sin egen sjanger, men den britiske hiphopen er kanskje litt mer "kantete" enn den amerikanske. Prøv Dizzie Rascal! Samme label, veldig kul. Ellers skal jeg gruble litt til. Det har kommet en god del kvinnelige rappere som ikke er på den glatte Californiabagen.
|
![]() |
|
|