Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Kaffekalender? God te-kalender? Annen kalender til meg?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-11-15, 03:39   #21
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kaffekalender? God te-kalender? Annen kalender til meg?

Å, den til Fortnum & Mason kunne jeg tenkt meg, men djeeezes den kostet, ja Veldig enig, mange i den røde tekalenderen til English Tea Company (?) som ikke var gode. Vet du noe mer om den til Palais de The, Tallulah? Skulle ønske Kusmi hadde. Min desiderte favoritt

IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-15, 07:15   #22
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har kjøpt denne til mannen: teadventskalendern.se Har jo ikke smakt den, men den ser lovende ut og kommer under 350,- med frakt.

Gammel 23-11-15, 07:24   #23
Guava

Guava sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tyskland har en del sånt. Søk på Amazon eller på tyske nettbutikker etter adventskalender tee (kaffee).

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-15, 07:32   #24
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

... og pundet står i 13,2, ja. Det var mer enn jeg hadde fått med meg. Da blir min adventskalender en vanlig boks te, kjenner jeg - den får man vel 24 kopper ut av?

Gammel 23-11-15, 07:50   #25
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

På Amazon.de har de også salt-adventskalender og krydder-adventskalender.
Den med salt kunne jeg faktisk tenkt meg å ha.
http://www.amazon.de/Salzkalender-Gr...alender+kaffee

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-15, 08:24   #26
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville hatt tekalender fra Perch i København, hvis ikke den var så dyr. Den er utsolgt også, men teen er veldig god.
http://www.perchs.dk/index.php?page=...ik.php&ID=3192

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-15, 09:45   #27
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Vet du noe mer om den til Palais de The, Tallulah? Skulle ønske Kusmi hadde. Min desiderte favoritt

Skal ringe dem etterpå. Fant nemlig bare en på den franske siden, men da er det i allefall et produkt som finnes. Kusmi har en teboks med 12x2 ulike tesorter som er litt vinterlige, den hadde jeg i fjor. Mange gode, jeg liker godt endel av de russiske smakene, og de var det flere av.

Opprinnelig lagt inn av Stellebord, her.

Jeg har kjøpt denne til mannen: teadventskalendern.se Har jo ikke smakt den, men den ser lovende ut og kommer under 350,- med frakt.

Den var fin, den skal sjekkes ut!

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Tyskland har en del sånt. Søk på Amazon eller på tyske nettbutikker etter adventskalender tee (kaffee).

Ja, min første tekalender kjøpte jeg i Tyskland. Det var en eller annen antroposofisk affære. Den var fin på den måten at man trakk ut en tepose hver dag og ikke visste hva man fikk, men etterhvert syns jeg alt smakte timian.

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

... og pundet står i 13,2, ja. Det var mer enn jeg hadde fått med meg. Da blir min adventskalender en vanlig boks te, kjenner jeg - den får man vel 24 kopper ut av?

Ja, pundet er helt crazy dyrt om dagen.

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

På Amazon.de har de også salt-adventskalender og krydder-adventskalender.
Den med salt kunne jeg faktisk tenkt meg å ha.
http://www.amazon.de/Salzkalender-Gr...alender+kaffee

Salt, faktisk! Jeg tror ikke jeg er så saltkjennr at jeg hadde smakt så mye forskjell.

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg ville hatt tekalender fra Perch i København, hvis ikke den var så dyr. Den er utsolgt også, men teen er veldig god.
http://www.perchs.dk/index.php?page=...ik.php&ID=3192

Jeg skal stikke innom Steen&Strøm etterpå og se om de har den i butikken.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-15, 10:32   #28
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Jeg har laget tekalender til mamman min.
Noen helt vanlige Lipton og noen med Thai og kryddersmaker og noen fra London Fruit&Herb. Pluss noen småmarsipansjokolader oppi noen dager ,fra vi var i Lubeck.

Egentlig hadde jeg tenkt å kjøpe en sånn storforpakning med urteteer fra London Fruit&Herb men Helsekosten på minisenteret her har sluttet å ta de inn så jeg endte med to pakker, en med bringebærte og en med Tropical. Begge er veldig gode. Så gode at gutta mine også vil drikke te og de har aldri villet ha før. God smak altså.

Gammel 23-11-15, 14:26   #29
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Siden du skal på Sten & Strøm så kan det være verdt å titte innom Marks & Spencer. Det kan jo hende de har noe?

Og takk for tips om Kusmi! Må uansett innom for å fylle opp på over en håndfull sorter. Russian blends er fantastiske. Har ikke smakt juleteen Tsarevna, men gleder meg virkelig

IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-15, 18:50   #30
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Apotek Boots har engelsk tekalender til kr 159 og i den er det 12 slag te.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-15, 18:51   #31
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sonja Sockersöt, her.

Jammen klarte jeg å smiske til meg en kalender fra kaffebox.no, det var en til overs da pakking av første ladning var unnagjort. Kostet skjorta, men er forhåpentligvis verdt det. Kaffebønnene i kalenderen er helt ferskbrente, så det sendes ut i 3 omganger.

Heldiggris! Du må rapportere.

Gammel 23-11-15, 23:12   #32
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Teapigs har pick&mix tolv forskjellige som man velger selv,tilsammen 24 poser. https://www.teapigs.co.uk/tea/shop_b.../mixnmatch.htm

Jeg har smakt fire-fem teapigs, og det er veldig bra kvalitet.

Gammel 23-11-15, 23:23   #33
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Jeg måtte ha hatt 24 poser med Darjeeling.

Jeg landa på at denne boksen fra Fortnum&Mason er et perfekt utgangspunkt for egenmekka kalender til meg sjøl, men så er det jammen £40 i frakt også. (Det var det ikke da jeg bestilte marmelade sist!) Vurderer veldig å bestille og få sendt til venninne i London, om hun gidder å videresende til meg. Det blir jo halve fraktprisen... Alle ferdige kalendere inneholder et eller annet rart jeg ikke vil ha.

Gammel 24-11-15, 09:29   #34
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

40 pund i frakt? Det er jo helt crazybanana.

Veldig mange gode tips i tråden her nå, altså! Jeg må ta en kjapp runde på Black Cat, Steen&Strøm og Palais des Thes til helga, tenker jeg.

Post tea var den jeg vurderte aller først, men det ble så dyrt å bestille fra England:

Sitat:

Lemon Verbena, Japanese Sencha Green, Peppermint Infusion, Assam, Breakfast Blend, Duchess Earl Grey, Blackcurrant Burst, Pai Mu Tan White Tea, Balancing Infusion, Lemon Gunpowder, Chamomile Infusion, Spring Spritzer, Refreshing Infusion, Orange Blossom Oolong, Clanwilliam Rooibos, Gingerbread Chai, Citrus Zing, Aromatic Black Chai, Cherry Medley Rooibos, Jasmine Green Tea, Winterberry Fruit Infusion, Strawberry Split, Spiced Apple Infusion and Genmaicha Popcorn Tea.

Gammel 28-12-15, 18:19   #35
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sonja Sockersöt, her.

Jammen klarte jeg å smiske til meg en kalender fra kaffebox.no, det var en til overs da pakking av første ladning var unnagjort. Kostet skjorta, men er forhåpentligvis verdt det. Kaffebønnene i kalenderen er helt ferskbrente, så det sendes ut i 3 omganger.

På tide å rapportere! Var der verdt pengene? Funka det til espresso, eller var det lysere brent kaffe?

Jeg endte opp med ingenting, men til neste år, da! Da skal jeg ha en fin og god en.

Gammel 28-12-15, 18:44   #36
millact

millact sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg endte også opp med ingenting.

Gammel 28-12-15, 18:58   #37
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Jeg endte også opp med ingenting.

Gammel 28-12-15, 23:20   #38
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Jeg smurte meg inn med deilige oljer hver kveld fra Baborkalender i år. Utrolig digg følelse så det skal huskes på til neste år også.

Gammel 04-01-16, 20:08   #39
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Nei, det blir jo 54 kroner dagen, det er jo ganske dyrt.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:17.