|
|||||||
| Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Å knuse drømmen til barnet ditt
Virkelig noe å tenke på! Jeg er så glad for at trenerne til min 9 åring har beina godt plantet på jorden etter "alle skal med prinsippet". Her må noen foreldre og trenere få seg en realitetsorientering, fotball er en super sosial arena for lek og idrett og bør forbli det lenge etter 12 år.
|
|
|
#22 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Minsten elsker fotball og trener mer enn gjerne fire ganger i uka. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
bits and pieces
|
Sv: Å knuse drømmen til barnet dittEldste min trener glatt 4-5 ganger i uka.
|
|
|
|
#24 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
Sv: Å knuse drømmen til barnet dittHer har vi ikke vinteridrett. Så det kjøres fotball året rundt, med en pause i desember.
|
|
|
#25 |
|
Introvert optimist
|
Jeg leste noe liknende. Det ble konkludert med at de som er best i grunnskolealder på langt nær er sikre på å være de beste når de blir unge voksne. Det høres helt dust ut å toppe laget så tidlig.
|
|
|
#26 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Er det ikke sånn at også på seniorlandslagene så er langt de fleste født i Q1? Det at de er større og sterkere har en positivt selvforsterkende effekt som gjør at de faktisk blir bedre enn jevnaldrende?
|
|
|
|
#27 |
|
|
I Sverige finnes den en hockeyturnering for 14-15-åringer hvor de fleste lag stiller. Det er gjort en undersøkelse hvor man så på eliteseriespillere i Sverige og denne turneringen. Det viste seg at alle eliteseriespillere hadde deltatt på turneringen i 14-15-årsalderen, men med få unntak hadde ingen utmerket seg spesielt i turneringen. De var jevnt gode, men ikke stjerner. Stjernene i turneringen falt fra før de nådde elitenivå.
|
|
|
#28 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Å knuse drømmen til barnet dittPassende nok dukket denne opp på fb-feeden min i dag. Øyvind Larsen er ansvarlig for barne- og ungdomsfotballen i Norges fotballforbund. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
villende
|
Sv: Å knuse drømmen til barnet dittJeg syns det er helt dustete med den "toppingen" som man driver med i barneidretten. Som om ikke stortalentene uansett vil bli gode, uten at man skal stenge ute barn som ivrer for idretten, men kanskje ikke har utviklet topp ballfølelse i en alder av 12 år. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Det er jo ikke så rart at flest seniorer også er født i første halvår hvis 80 % av juniorene er det. Problemet er alle novemberbarn som kunne vært kjempegode, men som aldri ble satset på siden de bare var like gode som generasjonen under. Og noen blomstrer ikke før de er ferdig med puberteten, ref. John Olav Koss som kom sist til han var 17.
|
|
|
#32 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Å knuse drømmen til barnet dittSå kjedelig.
|
|
|
#33 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Å knuse drømmen til barnet dittOg i den artikkelen jeg leste, som var atskillig mer dyptpløyende og kritisk (D2, kanskje?), dro de frem alle som hadde vært stjerner og naturtalenter i aldersklassen sin, og som plutselig bare ble middelhavsseiler når de måtte matche andre årskull.
|
|
|
#34 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Å knuse drømmen til barnet dittTherese Johaug var vel alltid sist |
|
|
|
|
|
#35 |
|
By the Sea
|
Sv: Å knuse drømmen til barnet dittJeg synes definitivt ikke man skal skrive dette på kontoen for livserfaringer - man skal skrive det på kontoen for dustepraksis.
|
|
|
#36 |
|
|
Enig! |
|
|
|
|
|
#37 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Sv: Å knuse drømmen til barnet dittAll statistikk viser at det ikke er sammenheng mellom hvem som gjør det best som barn og hvem som ender som idrettsstjerner. Topping og elitesatsing i ung alder har ingen hensikt, eller kan i verste fall virke mot sin hensikt. Jeg har lest mange artikler som viser til akkurat det. Sist leste jeg en artikkel om et lag fra et fotballakademi i Bærum som deltok i en turnering i Sverige i en alder av 12 år. Da vant de alle sine kamper. Nå er de voksne og ingen spiller på høyere nivå enn 2. divisjon.
|
|
|
#38 |
|
maler
|
Sv: Å knuse drømmen til barnet dittSå vondt.
|
|
|
#39 |
|
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Å knuse drømmen til barnet dittPersillebladet mitt er sterkere enn jeg tror! I dag har han satt seg nytt mål på fotballbanen: skal bli best i gruppe 2 og briljere der. Kanskje ikke helt realistisk, men han er svært målrettet på fotballbanen, det er tydelig.
|
|
|
|
#40 |
|
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Å knuse drømmen til barnet dittTragisk opplegg, men flott at sønnen din har satt seg et nytt mål.
|
![]() |
|
|