Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Baksnakking og rykter

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-06-07, 22:17   #1
Pastill
Pauset

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Baksnakking og rykter

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg snakker om både den ene og den andre. Men det er nå mest konstatering av fakta. Å sladre på kjerringvis gidder jeg sjelden.

Men fakta er ikke alltid fakta vel. Min og din opplevelse av verden/en situasjon trenger ikke være lik.. det er ytterst subjektivt. Og vi har vel ikke monopol på sannheten?

Bare tenker høyt.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-07, 22:35   #2
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Alle baksnakker da vel til tider? Hva kaller dere ellers klaging på sjefen til en kollega, eller om svigers til en venninne?

Eller mener dere baksnakking kun er beviste, usanne rykter? Isåfall baksnakker jeg definitivt ikke. Og tror ikke det er forferdelig mange andre som gjør det heller.

Jeg blir garantert baksnakket selv, men siden jeg sjeldent får høre det reagerer jeg ikke voldsomt på det. Jeg oppleves nok som krass og frempå av konfliktskye mennesker, så jeg må bare regne med at det snakkes om. Men det bryr meg ikke særlig da jeg som oftest kan stå for det jeg gjør.
Det finnes lite mer irriterende enn konfliktskye mennesker by the way.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-07, 22:39   #3
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Jeg er sikker på at man kan finne minst et innlegg fra hver av dere som sier dere ikke baksnakker, der dere baksnakker etter min definisjon. Ikke at jeg gidder, så ta det med ro.
Men det forundrer meg at noen kan si de ikke baksnakker.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-07, 09:28   #4
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pia, her.

Alle baksnakker da vel til tider? Hva kaller dere ellers klaging på sjefen til en kollega, eller om svigers til en venninne?

Eller mener dere baksnakking kun er beviste, usanne rykter? Isåfall baksnakker jeg definitivt ikke. Og tror ikke det er forferdelig mange andre som gjør det heller.

Jeg blir garantert baksnakket selv, men siden jeg sjeldent får høre det reagerer jeg ikke voldsomt på det. Jeg oppleves nok som krass og frempå av konfliktskye mennesker, så jeg må bare regne med at det snakkes om. Men det bryr meg ikke særlig da jeg som oftest kan stå for det jeg gjør.
Det finnes lite mer irriterende enn konfliktskye mennesker by the way.

Godt oppsumert.

Jeg er i den situasjonen at jeg har en som setter ut usanne rykter om meg, men det er ikke med overlegg, for i vedkommendes verden er det vel sikkert slik. Vedkommende mener vel de bare er frustrert..... Det jeg skriver her er jo da også baksnakking.

Jeg snakker om andre mennesker, mye positivt men også frustrasjoner osv. Jeg kan til og med si ting om som jeg kvier meg for å si til. Akkruat der er jeg feig.

Jeg kan godt si at det er trist x bruker den kjolen, den kler henne ikke. Men jeg vil nok sjelden oppsøke noen å si at de ser "for jævlig ut". Men jeg vil nok være ærlig om jeg blir tatt med på råd.

At noen snakker om meg tar jeg nesten for gitt.

Der er jo ting som er værre....å ikke bli snakket om for eksempel.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-07, 12:19   #5
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kommer litt an på synes jeg. Da jeg startet ny jobb hadde jeg jobbet der bare i 2 dager da en av overlegene snakket stygt om en av asslegene, det reagerte jeg på og sa i fra om det.

Men så har jeg bare en annen kvinnelig kollega da, og vi rotter oss sammen vi altså, og snakker mye om de andre, men absolutt ikke bare negative ting. Antagelig er det likevel ikke spesielt pent gjort av oss, men det er en måte å overleve på.

Gammel 15-06-07, 20:36   #6
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kan du gjerne gjøre. Jeg har hvertfall tilgode å snakke dritt om deg bak ryggen din. Men jeg kan gjerne si at jeg ikke liker deg særlig til trynet ditt. Jeg har heller ikke påstått at DU slenger dritt om andre, så akkurat hva du klør sånn etter å kommentere, det begriper jeg ikke helt.

Gammel 15-06-07, 20:37   #7
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Det kan du gjerne gjøre. Jeg har hvertfall tilgode å snakke dritt om deg bak ryggen din. Men jeg kan gjerne si at jeg ikke liker deg særlig til trynet ditt. Jeg har heller ikke påstått at DU slenger dritt om andre, så akkurat hva du klør sånn etter å kommentere, det begriper jeg ikke helt.

Du har aldri sett trynet mitt!

Og om du har snakket dritt om meg eller ikke er meg revnende likegyldig!

Gammel 15-06-07, 20:43   #8
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Du har aldri sett trynet mitt!

Og om du har snakket dritt om meg eller ikke er meg revnende likegyldig!

Så hva er det da du klør etter å si? Eller er du ikke mann nok til å stå for det du mener?

Gammel 15-06-07, 20:45   #9
Elin

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Så hva er det da du klør etter å si? Eller er du ikke mann nok til å stå for det du mener?

Jeg klør ikke. Dessuten er jeg kvinne i ordets rette forstand.

Gammel 15-06-07, 21:48   #10
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror vel egentlig ikke at jeg er blitt så veldig baksnakket egentlig - OM det så viser seg at noen gjør det, så tror jeg nok egentlig at jeg har hisset meg litt opp om jeg har fått hørt om det.

Når noen andre baksnakker kan jeg se underholdningsverdien i noe, men synes egentlig slikt er veldig uinteressant.

Gammel 15-06-07, 20:42   #11
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg blir vel lei meg om jeg får greie på om noen baksnakker meg. Men det er stor forskjell på baksnakking. Tidligere ble jeg veldig såret, men da var jo baksnakking noe man drev med i det sosiale spillet jenter i mellom ved bytting av venninner og hele det spillet der. Ikke for at det gjorde noe mindre sårt, men ... Nå blir jeg lei meg hvis det er noen jeg stoler på og ikke hadde forventet det fra.

Når jeg hører noe, det er egentlig sjelden jeg hører noe. Det meste som snakkes om andre er også av typen fakta som også blir snakket åpent om med vedkommende tilstede. Går nok ikke under baksnakking, kanskje.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-07, 20:47   #12
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Å, nok en rødstrømpe.

Gammel 15-06-07, 20:51   #13
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Elin og Sitron, kan ikke dere bare prøve å overse hverandre?

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-07, 20:52   #14
gurgle
Inhabil

gurgle sin avatar

gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Ondsinnet sladder har jeg ikke særlig til overs for, men ellers så snakker jeg jo OM andre uten at de er tilstede.

Gammel 15-06-07, 21:07   #15
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker verken sladder eller baksnakking. Likevel hender det at jeg snakker om andre som ikke er tilstede, og det hender nok at jeg sladrer.

Dersom noen ser gravid ut, men jeg er redd for å spørre vedkommende dirkete, så kan det hende at jeg spør andre. Om jeg da er med på å starte et rykte, så sladrer jeg vel?

Det hender også at jeg baksnakker. Jeg snakker av og til om svigers, og det er ikke alltid positivt. Av og til blir jeg eitrende forbanna på mamma, og lufter det gjerne til venninner. Ikke særlig snilt, men slik er det nå engang.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-07, 21:25   #16
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Kva er egentlig definisjonen på baksnakking?

Har ein i det store og heile ikkje lov til å snakke om andre personar?

Er det å vidreformidle informasjon om andre mennesker det same som å sette ut rykte eller baksnakke?

Gammel 15-06-07, 21:26   #17
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Generelt;
Når folk setter ut ondsinnende og usanne rykter om personer av ren sjalusi, så blir jeg egentlig ikke forbanna. Blir bare veldig full av medlidenhet med personen som slenger rundt med usanne rykter. Det er jo tydelig at vedkommende sliter med dårlig selvtillit og dermed bruker usannhetene for å sette seg selv i et heldig lys.

Når det gjelder baksnakking av meg selv som person, hviler jeg veldig godt med tanken på at jeg selv vet hva som er sant eller ei.

Det er imidlertid småtrist å bli offer for ondsinnede rykter på grunnlag av at man kanskje har prestrert noe misunnelsesverdig -eller rett og slett er heldig med utseendet. Sistnevnte er visst en faktor som kan forårsake masse usanne rykter.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-07, 21:37   #18
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Hvis andre finner underholdning i å snakke om meg, så værsågod.

Ellers snakker jeg om andre titt og ofte. Er ikke det vanlig da? Det er ikke nødvendigvis ondsinna sladder av den grunn. Det liker jeg ikke.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-07, 21:47   #19
Maggie74

Maggie74 sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 8
Maggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er ei slarvekjerring. Jeg liker å få oppdatert meg på mennesker jeg kjenner og som jeg bryr meg om. Men jeg svelger ikke alt som god fisk allikevel. Alle mennesker ser ting fra sin vinkel, og jo flere ledd infoen har vært gjennom, jo mer blir ting vridd og vendt på. Dette tar jeg med i beregningen når jeg hører noe.

Selv har jeg hørt masse ondsinnet sladder om meg selv. Det er ikke noe morsomt når noen går bevisst ut for å sverte en. Men man går allikevel med høyt hode for man vet at man ikke har gjort det. Jeg vet med meg selv at alt jeg sier og gjør står jeg for. Og jeg er ærlig nok til å innrømme at jeg gjør og sier ting som kan være feil. Jeg prøver også å være nyansert og ikke slenge dritt om andre.

Gammel 15-06-07, 23:16   #20
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det noen her som har sagt at de ikke omtaler folk som ikke er tilstede, altså?

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:04.