|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva strikker man til en sommerbaby?Det kan godt være vanlig med ull i andre miljøer enn de jeg ferdes i i Nord-Tyskland, men min familie og venner bruker ikke ull på sine barn. Det er heller ikke ullklær å få kjøpt i ordinære butikker med barnetøy. Vi kjøpte mye ull fra Engel (det samme som Nøstebarn) når ungene var små, men måtte da forhåndsbestilte via en helsekostbutikk. Det var ikke mulig å få tak i på annen måte. Nå har jo ikke jeg trålet butikkene etter ull til baby de siste årene, men ull til litt større barn har jeg ikke funnet, iallefall. Jeg har mange venner med små barn der og jeg har så langt ikke sett annen ull på de ungene enn det de har fått fra oss. Jeg var også en periode ofte på besøk i barnehagen min svigermor jobbet i og der så jeg heller aldri ull på barna. Det kan hende det er annerledes i andre miljøer eller andre steder. Jeg har kjennskap til et område helt nord og et område i Bayern. Resten av landet skal jeg ikke mene stort om. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva strikker man til en sommerbaby?Ja jeg mener så klart ikke at du tar feil på noen måte, jeg bare vet at de er storprodusenter og at det var rart at det ikke var vanlig. Men ja, det er jo så klart forskjellige grupperinger, ser ikke for meg at hele Tyskland går i ULL.
![]() |
|
|