Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor i løypa er du en tilfeldig hverdagsettermiddag kl. 17:30?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-02-16, 22:58   #21
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor i løypa er du en tilfeldig hverdagsettermiddag kl. 17:30?

Fem kvelder i uka er en av oss på aktiviteter med en av ungene.

Gammel 17-02-16, 23:01   #22
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Enten har moren min laget middag til oss og jeg er på vei ut i bonanzaland med yngste som skal trene eller spille. Eller jeg er hjemme og lager middag til familien, og så spiser vi mellom 17.30 og 18. Eller så er jeg på vei hjem, muligens via trening (meg), og har ikke den fjerneste anelse om hva det skal være til middag.

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-16, 23:01   #23
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vanligvis i innspurten av middagslagingen, vi har mål om å spise før 18. Ungene har vanligvis gjort det meste av leksene. Jeg skal antagelig trene om en time eller to, og dropper middagen.

Unntaket er mandag, da er jeg på vei hjem med Snorkfrøken fra teater, og Sneipen gjør mesteparten av leksene for hele uken.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-16, 23:02   #24
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

I dag: På vei hjem fra hudpleiesalongen der jeg fikk øyebrynene mine nappet ( ), med frossenpizza i posen som jeg skulle hive inn i stekovnen så ungene kunne få i seg litt mat mens jeg var på foreldremøte.

Vanligvis: På vei hjem fra jobb, i matbutikken eller midt i middagslaging, som regel til minst et barn som ikke er mitt (i tillegg til mine egne da).

Latskapen har tatt over eldste, så hun har ingen aktiviteter, og minste spiller bare fotball i sommerhalvåret. :simple life: Eldste fikser lekser selv, minste har bare leselekser - det tar vi rett før leggetid.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-16, 23:03   #25
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

17:30 mandag til fredag: jeg er hjemme fra jobb, guttungen er hjemme fra skole. Jeg sløver med iPad i et hjørne av sofaen, guttungen gjør lekser. Mannen er enten nettopp kommet hjem, eller er rett rundt hjørnet, alt etter hvilken buss han rekker hjem fra jobb.

Middag blir ikke lagd før etter at mannen er hjemme, for å si det slik.

Gammel 17-02-16, 23:03   #26
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Tja. Tidspunktet for middagen varierer veldig, helt avhengig av når vi er ferdige på jobb, og om ungen(e) har sene eller tidlige treninger. Hvis jeg er tidlig hjemme, men en av ungene har tidlig trening foretrekker de å spise middag etterpå. Om treningen er 18.00 eller senere spiser vi tre tidlig-ish (16-16.30). Mannen er aldri hjemme så tidlig. Om jeg surrer sammen de fleste dager og lager en slags statistikk har vi nok kanskje ikke spist middag enda 17.30, men minsten skal ha gjort leksene sine. Eldste sitter ofte utover kvelden og leser på prøver eller pusler på noen oppgaver.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-16, 23:05   #27
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Jeg henter ungene, og vi er hjemme en gang mellom 16 og 17.15 - det kommer an på hvor lenge jeg må jobbe og hvor slitne de er, de er vanskelige å få med hjem når de er slitne. Som oftest er vi vel hjemme 16.45. Mannen kommer med toget litt over 17, sånn vanligvis. 17.30 pleier han å begynne på middag, ungene ser barne-TV eller spiller noe på iPad (gjøres unna før middag). Vi spiser en gang mellom 18 og 18.30, ungene følges på badet en gang mellom 19 og 19.30. Ingen aktiviteter i år, det fikk vi ikke til. Neste år blir det muligens allidrett på de eldste en gang i uka. Vi er ferdig med legging en gang mellom 20 og 21, avhengig av hva vi leser for de eldste og hvor seig minsten er, og siden han ikke sovner av seg sjøl, går det vesentlig lettere om vi samarbeider om kveldsstellet. Ingen aktiviteter på oss voksne, altså... Kveldene går til jobbing, TV-titting, sløving på Internett, strikking (sjakk-app på mannen) eller haging, når det er sesong til det. Regner jo med det blir mer henting og bringing på kveldstid etter hvert.

Gammel 17-02-16, 23:05   #28
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

De aller fleste dagene er vi ferdige med middag, leksene er unnagjort (de gjøres før middag).

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-16, 23:07   #29
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Middagen lager Frøkna, så den spiser vi en gang mellom 15.45 og 16.30. 16.45 starter kjøre-helvete (16.00 på mandager); fra da av går det i ett hver dag. Heldigvis bytter vi og andre foreldre på å kjøre, men stress er det uansett fram til 20.30.

Gammel 17-02-16, 23:07   #30
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

På en god dag er middagen fortært, leksene gjort og et av barna i ferd med å skifte til en fritidsaktivitet. Minsta ser på barnetv. På en mindre god dag ligger mor på sofaen, grandisen står i ovnene og sekkene ligger fortsatt i bilen.

Jeg slutter på jobb 1530 på jobb og er fremme i bhg ca 16.00, henter så på SFO og så er vi hjemme til 1630. Når mannen henter er de kanskje hjemme litt før, avhengig av kø (og når Brynstunnellen skal renoveres i ett år så tør jeg ikke tenke på når han kommer hjem).

Gammel 17-02-16, 23:09   #31
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Hvor: Oslo
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

17:30 er alle hjemme for lengst, Ullungen er tre dager i uken på vei til turn eller speideren (vi er mange som bytter på å kjøre, så der slipper vi billig unna). Ellers har hun ofte besøk. Leksene liker hun å gjøre unna rett etter skoletid. En av oss voksne tar gjerne en liten strekk rundt disse tider, mens den andre gjeter Lillebror, som begynner å bli trøtt. Middagen begynner vi med først når han er i seng 18:30-19ish, og klokken blir ofte 20 før vi setter oss til bords (det er dog et mål at det skal skje litt tidligere).

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-16, 23:11   #32
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Lekser gjør storebror enten mens han sitter på kontoret mitt og venter på at jeg skal bli ferdig på jobb(mandag og tirsdag), onsdag og torsdag gjør han dem hos besteforeldrene. Lillebror har ukeslekser, så han gjør dem enten tirsdag eller torsdag. Før 17.30.

Gammel 17-02-16, 23:11   #33
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Store barn her så det er ikke så strevsomt lengre, synes jeg.
Treningstidene er bedre i år så tidligste trening denne sesongen er klokka 18.
Jeg er stort sett hjemme til ihvertfall 16.30 så middagen er som oftest ferdig til 17-17.30.
Så klokka 17.30 har vi spist middag. Minsten starter ofte på lekser rundt den tiden, om han ikke overrasker og gjør de på egenhånd uten mas. Mannen er svært sjelden hjemme på den tiden. Kommer oftest hjem ved 19tiden om det ikke er kjøring til en kamp.

Gammel 17-02-16, 23:13   #34
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da er vi nettopp ferdig med å spise middag. Eventuelt er jeg og Lillesøster på trening om det er en tirsdag.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-16, 23:13   #35
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

I dag spilte eldste på konsert som begynte kl 17, så i dag var vi ferdig med middag og alt før kl 16. Mandag, tirsdag og onsdag har vi aktiviteter som begynner på de tider, noe som fordrer at vi er ferdig med middag og ute av huset. Torsdag og fredag er vi stort sett akkurat ferdige med middagen og klare for lekser/rydding og kaffe.

Jeg er alene, og får kabalen til å gå opp med god planlegging, fleksitid og flinke barn. Pluss besteforeldre som bidrar innimellom så jeg kan komme i pluss på jobb og slippe å være to eller flere steder på en gang...

Gammel 17-02-16, 23:16   #36
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Vi spiser middag eller skal snart spise. Noen er på vei ut døra eller har gått før middag.

Gammel 17-02-16, 23:17   #37
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

På onsdager er vi ideelt sett iferd med å rydd av middagsbordet kl 1730, fordi pøbelprinsessen skal spille og jeg skal synge. Ellers er det middag rundt 1800-1830, men ikke noen fast tid, vi kommer hjem på ullen tider hver dag og hverken mannen eller jeg er spesielt tidlig hjemme.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-16, 23:17   #38
Synnemor
Born to run

Synnemor sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Men, en situasjon i dag fikk meg til å undres på hvor langt i dagens logistikk en gjennomsnittlig person mellom 30 og 50 år, fast jobb, fast forhold, i egen bolig med høy inntekt ( ) har kommet når klokken er 17:30 en hverdag?

Eller er alle ute og trener - alltid?

Shoot!

Jeg passer fint inn i beskrivelsen ovenfor på alle punkt :informerer:

Kl 17.30 er alle enten på trening eller på vei til eller fra trening sånn cirka hver dag. Middagen er fortært og de fleste lekser unnagjort. Noen fordeler skal man ha ved å bo sentralt i mindre by!!

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-16, 23:17   #39
vixen
Bør lage seg en tittel selv

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Da har vi stort sett spist middag alle sammen. To dager i uka blir det kjøring på trening etter middag med junior. Leksene gjøres av og til mens jeg lager middag eller de blir gjort rett etter. Har bare andreklassing og han gjør unna leksene sine ganske fort.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-16, 23:21   #40
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Malen frem til nå har vert middag kl 18 og lekser med engang den er ferdig spist. Jeg er ferdig på jobb alt fra kl 12.30, 16 eller 17 (trevaktssystem, ca to ganger i måneden jobber jeg til kl 18). Mannen kommer som regel hjem kl 18.

Nå har barna begynnt med aktivitet to kvelder i uken kl 18-19.30, så vi er ikke helt i rute med fornuftig logistikk enda, og eldstemann med ASD viser ikke særlig stor vilje til å endre på rutiner rundt leksetidspunkt for å få det hele til å gå i hop (han må gjøre lekser med assistanse fra meg). Men vi greier det med litt planlegging.

Jeg er forresten familiens kokk (selvvalgt og best siden jeg er først hjemme).

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:32.