Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Erfaring med ekte futoner?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-03-16, 13:51   #21
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Erfaring med ekte futoner?

Futon som ligger over en tatami matte som i Japan er OK. Futon som ligger på treribbebunn, er ikke særlig velykket I mine øyne.

Gammel 16-03-16, 15:19   #22
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ja, ikke sant?

Sånn kunne jeg bodd! Må bare kvitte meg med en million ting først.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-16, 15:21   #23
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av meisje, her.

Futon som ligger over en tatami matte som i Japan er OK. Futon som ligger på treribbebunn, er ikke særlig velykket I mine øyne.

Ja, det hadde sikkert vært mer behagelig tipper jeg.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-16, 15:42   #24
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men da kommer jo plassproblematikken inn igjen. Hvor skal man gjøre av en tykk overmadrass når senga er en sofa? De virkelig gode og tykke overmadrassen er ikke akkurat lette å brette sammen inn i et skap.

En Bed Inside-sofa trenger ikke noen tykk overmadrass, men jeg tror det er plass til en når man slår den sammen.
Men det er jo litt dyr gjesteseng da.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-16, 15:55   #25
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

En Bed Inside-sofa trenger ikke noen tykk overmadrass, men jeg tror det er plass til en når man slår den sammen.
Men det er jo litt dyr gjesteseng da.

Ja, som sagt, jeg er ikke ute etter en sovesofa. Hvertfall ikke ennå.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-16, 16:10   #26
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Stylehouse har visstnok et visningsrom, så da går det jo an å teste dem ut littegrann. Jeg ser for meg at de enten kan stables til en liten sofa/sittekrok på dagen, eller kjøpe envariant som kan brettes eller rulles sammen.

Vi har en futon som jeg tror er kjøpt der. Den blir til en nokså pen sofa. Mannen min kjøpte den aller hardeste typen med kokosskall inni fordi han er gal og rar og liker det sånn. Men man hadde den vært litt mykere (kan bestille i forskjellige mykhetsgrader) så hadde den vært helt ok for meg også.

Gammel 16-03-16, 18:47   #27
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fotoner er jo veldig bra hvis du skal travel light ...

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-16, 18:50   #28
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Oh, Scully!

Gammel 16-03-16, 22:24   #29
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Vi har en futon som jeg tror er kjøpt der. Den blir til en nokså pen sofa. Mannen min kjøpte den aller hardeste typen med kokosskall inni fordi han er gal og rar og liker det sånn. Men man hadde den vært litt mykere (kan bestille i forskjellige mykhetsgrader) så hadde den vært helt ok for meg også.

Men hvordan funker det med de "gropene? Jeg ser for meg at det blir bulkete, hvertfall på de hardeste. Nå vil jeg jo ha futon til seng selv, og til sofa og stoler og alt! Jeg vil ha et futonistisk hjem!

Gammel 16-03-16, 23:41   #30
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde en dyr futon for mange år siden. Den var skrekkelig tung og uhåndterlig, og etter noen år gav jeg opp og lot komfort vinne over stil. Jeg ville aldri anbefalt det.

Men hvis du sjekker videre, test vekt og nanøvreringsmuligheter...

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-16, 07:49   #31
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Agent Scully, her.

Fotoner er jo veldig bra hvis du skal travel light ...

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-16, 09:03   #32
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

Jeg hadde en dyr futon for mange år siden. Den var skrekkelig tung og uhåndterlig, og etter noen år gav jeg opp og lot komfort vinne over stil. Jeg ville aldri anbefalt det.

Men hvis du sjekker videre, test vekt og nanøvreringsmuligheter...

Ja, jeg ser at noen er himla tunge. Jeg er egentlig en sånn person som sover godt overalt. Trodde jeg, fram til at jeg i sommer sov i en seng som var helt, helt skrekkelig. Det var helt umulig å skjønne egentlig hva det var som gjorde det, for når man la seg på den føltes den helt normal. Men etter en uke våknet jeg på nettene og måtte ta smertestillende for å i det hele tatt få sove videre! Samme med Høvdingen, han fikk også vondt.

Etter den opplevelsen har jeg blitt litt stressa ift. å kjøpe ny seng, både til oss og som gjesteseng. Så om det føles feil ved å prøveligge på den, så er det absolutt ut.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:52.