Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Tysk konsern slutter med e-post

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-06-07, 11:50   #21
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tysk konsern slutter med e-post

Lurer på hva reaksjonen hadde vært i min bedrift om noen hadde rukket opp hånden og sagt; "Hei, jeg har en god idé! Vi slutter med epost! "

Jeg syns det er merkelig at de ikke innfører strengere sikkerhetsrutiner og legger strengere rammer på bruken av epost. Det er jo et hav av muligheter for bedre sikkerhet og stor grad av misbrukskontroll i dagens epostteknologi. Det ville jo vært litt mindre drastisk enn å kvitte seg med epost som sådan. Det er veldig mange av ulempene som nevnes i artikkelen som kan løses ved å endre rutiner.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-07, 11:50   #22
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

For å sitere en tidligere kollega av meg: "Det er utrolig mye båndbredde i en trailer."

Godt sagt!

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-07, 11:54   #23
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Slettet.

Sist redigert av Pepper Lemon : 23-07-07 kl 22:46.
Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-07, 12:14   #24
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Lurer på hva reaksjonen hadde vært i min bedrift om noen hadde rukket opp hånden og sagt; "Hei, jeg har en god idé! Vi slutter med epost! "

Det samme tenkte jeg. Det hadde nok ikke gått så bra i vår bedrift, enkelt og greit.

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Jeg syns det er merkelig at de ikke innfører strengere sikkerhetsrutiner og legger strengere rammer på bruken av epost. Det er jo et hav av muligheter for bedre sikkerhet og stor grad av misbrukskontroll i dagens epostteknologi. Det ville jo vært litt mindre drastisk enn å kvitte seg med epost som sådan. Det er veldig mange av ulempene som nevnes i artikkelen som kan løses ved å endre rutiner.

Jeg er helt enig. Det er så stor forskjell på å barbere seg og å kutte hodet av seg. Det er så mye en kan gjøre med epostsystemet og internett for den del, som kan hjelpe på sikkerheten, og som er enklere og mye mindre drastisk enn å kutte ut epost.

Og særlig når en snakker om B2B ehandel, som jo blir mer og mer vanlig, så blir det vanskelig å kunne benytte seg av det når man ikke har tilgang til epost hos den ene siden.

Gammel 19-06-07, 12:31   #25
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Slettet.

Sist redigert av Pepper Lemon : 23-07-07 kl 22:45.
Gammel 19-06-07, 12:35   #26
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Standard

Slettet.

Sist redigert av Pepper Lemon : 23-07-07 kl 22:45.
Gammel 19-06-07, 19:01   #27
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Snail mail er ikke akkurat tingen for effektiv post.

Om epost er tidsløseri. Hva da er snailmail? Og faks for den saks skyld?

For 30 år siden var faks nymotens greier.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-07, 21:53   #28
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Hmmm, tro om dette er noe for oss :tenke tenke:

Gammel 19-06-07, 23:36   #29
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg nevnte faktisk denne saken i et internt jobbmøte i dag, og de fleste holdt på å knekke sammen ved tanken på å kutte ut e-post. Det måtte da vært en mye bedre idé å innføre begrensninger på hva man kan benytte jobbmailen til?

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-07, 23:51   #30
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg ville aldri orket å arbeide i ett firma som ikke benyttet e-mail, forutsatt at jeg hadde samme type stilling som jeg har i dag. Hadde jeg sittet i kassen på Aldi, hadde jeg ikke brydd meg. (Men jeg synes de Aldi-butikkene jeg har vært i er forferdelige, så sjansen er liten at jeg vil jobbe der uansett).

Jeg har jobbet i firmaer som sendte dokumenter med flaskepost mellom etasjene, og hvor intercom var hyppig brukt, og jeg savner ikke det.

Likevel tror jeg at man med fordel kunne håndhevet en form for e-mail disiplin/etikette. Man får mange unødvendige emails. Ofte blir man hengende på copy-listen gjennom lange diskusjoner som utvikler seg, og kanskje var det bare den opprinnelige e-mailen som var interessant. Likevel må man lese raskt gjennom de som kommer, for det kan jo være at diskusjonen sporer tilbake ...

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-07, 23:56   #31
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her tror jeg vi snakker om at folk mildt sagt er i forskjellige verdener .

Begrense email, ja ok, kutte det? Tror ikke det.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-07, 13:55   #32
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En mulig utvikling, men ikke Aldis tilfelle siden de ikke vil være online i det hele tatt, er lynmeldinger via programmer som MSN og G-talk. Mange firmaer bruker dette internt og jeg tror det kommer til å ta over for epost i stor grad. Man kan overføre filer direkte, man kan skrive meldinger, snakke sammen og ha videokonferanser. Man kan linke det opp mot mobil, og så vidt jeg vet x-box også.

Fordelen er at det finnes ikke spam siden kontakten går direkte mellom kontaktene.

Digi.no har skrevet endel artikler om enmet, bl.a. denne.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-07, 14:04   #33
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Standard

Slettet.

Sist redigert av Pepper Lemon : 23-07-07 kl 22:39.
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:54.