|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Felles garderobe for gutter og jenter?Jeg har jo argumentert prinsipielt-trassig rundt dette tidligere, og sagt at jeg egentlig ikke ser hvorfor voksne skal ha garderober inndelt etter kjønn heller. Så 1-klassinger? For all del.
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
Sv: Felles garderobe for gutter og jenter?Når vi er på svømming med ungene er det jo mange mødre som har med gutter på 6-7 år i damegarderoben og sannsynligvis også fedre som har med jenter på samme alder i herregarderoben. Min førsteklassing har ikke reagert på at det er jevnaldrende gutter der iallefall. Så hvorfor skulle det være et problem i skolegarderoben? |
|
|
|
|
|
#4 |
|
|
Sv: Felles garderobe for gutter og jenter?Det er et bittelite håp, men det svinner hen for hver gang noen vifter med opererte kroppsdeler som skal passe inn i et smalt kroppsideal, samtidig som de ytrer offentlig at det er unaturlig og fare for bodyshaming hvis seksåringer skifter i fellesgarderobe, og lignende. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
By the Sea
|
Sv: Felles garderobe for gutter og jenter?Jeg synes det er veldig fint om det er sånn at det er uproblematisk. Min erfaring er dog at enkelte barn utvikler bluferdighet i tidlig skolealder og det er vanskelig å se for seg at det er helt umulig at dette kan være vanskelig for noen av elevene. Jeg synes ikke avsender og hennes form og holdninger skal stå i veien for å i det hele tatt åpne for at dette kan være en belastning for sårbare barn.
|
|
|
#8 |
|
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
Sv: Felles garderobe for gutter og jenter?
Men dersom et barn synes dette er problematisk regner jeg med at skolen har et system for dette? Når jeg var liten på 80-tallet var det noen av jentene som ikke kunne bytte klær sammen med oss andre jentene, de fikk bytte i et lite tilhørende rom. Jeg regner med at i de helt spesielle tilfellene så finnes det helt spesielle løsninger. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
By the Sea
|
Sv: Felles garderobe for gutter og jenter?Nå leste jeg nettopp denne, skrevet av en sexolog.
|
|
|
#11 |
|
Personlig pessimist
|
Jeg tror grunnen til at hun nevner det er fordi moren selv dro opp lignende argumenter, hvertfall i det første oppslaget i lokalavisen. Hun mener det kan føre til at barna kler av seg for det motsatte kjønn i tidlig alder, fordi man har gjort det normalt for dem å se hverandre nakne.
|
|
|
|
#12 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Jepp. Hun var redd for at nakenhet skulle bli normalt.
|
|
|
#14 |
|
By the Sea
|
Åja, nei da har jeg ikke satt meg inn i saken grundig nok. Det er jo helt skivebom og en ganske trist holdning. Fordomsfullt nok tenker jeg at dette er en typisk reaksjon man ville fått i sørstatene i USA.
|
|
|
#15 |
|
Tøff
|
Sv: Felles garderobe for gutter og jenter?Ja, la oss nå ikke gå i den fellen å gjøre det naturlige til normalen ... Det finnes ikke ord for hvor ekstremnekete jeg synes denne moren er. Øyehulene mine rommer ikke himlingen engang. Gah. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Felles garderobe for gutter og jenter?Jeg himlet også litt da jeg leste denne
|
|
|
#19 |
|
awesom
|
Sv: Felles garderobe for gutter og jenter?Det er jo ikke et eneste av argumentene til denne moren som holder mål!
Nettopp slike holdninger gjør at jeg mister troen på mennesket.
|
|
|
#20 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Felles garderobe for gutter og jenter?Storm i vannglass.
|
![]() |
|
|