|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#22 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [Cuya maler videre] KjøkkenveggeneMen de såkalte nøytrale kan vippe i alle retninger, avhengig av hvilken himmelretning lyset kommer inn fra, og påvirkes også av farger rundt. Der vi bodde før var morgendis kjempefin på kjøkkenet, så helt grå ut. Da jeg prøvde den her vi bor nå, så den blålilla ut. Jeg fant til slutt Demring som ser helt ren grå ut hos oss, og den har både innslag av gult og rødt i fargekoden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
etterpåklokest
|
![]() Sv: [Cuya maler videre] Kjøkkenveggene
Ja, det er akkurat det. Jeg har både Skumring og Morgendis på kjøkkenveggen nå, og de ser litt lillaaktige ut hos oss, selv om de er griselekre hos andre og på bilder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
etterpåklokest
|
Ja, og i teorien er det de nøytrale jeg skal ha, men de funker bare ikke når de kommer opp på veggene våre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
etterpåklokest
|
Min også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
![]() Sv: [Cuya maler videre] KjøkkenveggeneDemring er også fin, hvis du vil gå så mørkt. Den er ikke mørk da, men langt fra hvitaktig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [Cuya maler videre] KjøkkenveggeneJeg ventet bare på at Che skulle foreslå chi
![]() |
#33 |
Kidding, right?
|
Jotun sine navn på disse:
Det er jo litt rart, det er bare hvitt og svart i dem. Men det er klart, det kommer jo an på lys og andre objekter i rommet som evt speiler/lager illusjoner. Vi har Morgendis på gulv og tak (anbefaler veldig å ha samme farge på vegger og tak, det gir et veldig helhetlig inntrykk!) og den ser helt hvit ut. Behagelig hvit, ikke Blendahvit eller klorhvitt.
Sist redigert av Miss Norway : 08-05-16 kl 17:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
etterpåklokest
|
Jeg vet, de skal jo være nøytrale. Men de er det ikke på veggen, de påvirkes veldig av omgivelsene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
![]() Sv: [Cuya maler videre] KjøkkenveggeneMen vil du at fargen skal passe til Kalk som du har i stua? Eller spiller det ingen rolle? |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
etterpåklokest
|
Har sett på Tudor av den grunn, men mannen (som insistere på å ha stemmerett) vil ha noe annet enn en lysere Kalk. Og egentlig tror jeg også at noe som er litt mer grått og litt mindre beige blir best. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Det er bare en fase
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [Cuya maler videre] KjøkkenveggeneHar du sett på Hvit pepper? |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Pauset
|
![]() Sv: [Cuya maler videre] KjøkkenveggeneHar morgendis jeg og, og er superfornøyd. Fått masse komplimenter for den. Har malt en del tilstøtende rom i fargen Matrix/Lamull, så huset er stort sett i gråtoner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: [Cuya maler videre] KjøkkenveggeneVi har fargen 5511 Skygrå fra Butinox i vår stue. Vi malte med den når vi flyttet inn for 14 år siden og har vært så fornøyd at vi malte i samme farge når vi måtte male på nytt.
![]() |
#40 |
![]() Sv: [Cuya maler videre] KjøkkenveggeneSommersne er litt gråere enn Tudor. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|