Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

[Cuya maler videre] Kjøkkenveggene

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-05-16, 12:42   #21
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Cuya maler videre] Kjøkkenveggene

Jeg skulle velge en helt neutralt lysegrå. Dvs ikke noe annet enn hvitt og sort i, som Tallulah

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-16, 12:56   #22
Geitrams

Medlem siden: Jun 2009
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Men de såkalte nøytrale kan vippe i alle retninger, avhengig av hvilken himmelretning lyset kommer inn fra, og påvirkes også av farger rundt. Der vi bodde før var morgendis kjempefin på kjøkkenet, så helt grå ut. Da jeg prøvde den her vi bor nå, så den blålilla ut. Jeg fant til slutt Demring som ser helt ren grå ut hos oss, og den har både innslag av gult og rødt i fargekoden.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-16, 18:45   #23
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Geitrams, her.

Men de såkalte nøytrale kan vippe i alle retninger, avhengig av hvilken himmelretning lyset kommer inn fra, og påvirkes også av farger rundt. Der vi bodde før var morgendis kjempefin på kjøkkenet, så helt grå ut. Da jeg prøvde den her vi bor nå, så den blålilla ut. Jeg fant til slutt Demring som ser helt ren grå ut hos oss, og den har både innslag av gult og rødt i fargekoden.

Ja, det er akkurat det. Jeg har både Skumring og Morgendis på kjøkkenveggen nå, og de ser litt lillaaktige ut hos oss, selv om de er griselekre hos andre og på bilder.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-16, 18:46   #24
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av sindrome, her.

Har du sett denne, med guide til forskjellige gråfarger fra Lady?

Ja, og i teorien er det de nøytrale jeg skal ha, men de funker bare ikke når de kommer opp på veggene våre.

Gammel 06-05-16, 18:46   #25
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Vi har morgendis i de fleste rommene i første etasje og den ser helt annerledes ut i gangen (med svart flisegulv) enn i stua (med grått gulv og mye lys.) Min erfaring er derfor at Morgendis skifter farge etter omgivelser og lys.

Min også.

Gammel 06-05-16, 19:39   #26
Geitrams

Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Demring er også fin, hvis du vil gå så mørkt. Den er ikke mørk da, men langt fra hvitaktig.

Gammel 06-05-16, 19:44   #27
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Hva med Ascott? Eller blir den for gul?

Gammel 06-05-16, 21:42   #28
Observatøren

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 23
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Hva med hvit poesi (Jotun)?

(Men det første jeg tenkte var GULT!)

Gammel 06-05-16, 21:53   #29
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva med lys lin eller hvit lin (ikke kontroll på navnet)

Gammel 06-05-16, 21:57   #30
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg ventet bare på at Che skulle foreslå chi (Har vært på jobb, humoren er ikke på topp...)

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-16, 22:40   #31
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Observatøren, her.

Hva med hvit poesi (Jotun)?

(Men det første jeg tenkte var GULT!)

Ja, hvit poesi skal vi prøve.

Det holder med et GULT rom.

Gammel 07-05-16, 22:40   #32
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Standard

Demring er også fin, hvis du vil gå så mørkt. Den er ikke mørk da, men langt fra hvitaktig.

Kjempefin, men er nok for mørk. Bortsett fra det er den helt riktig.

Gammel 07-05-16, 23:05   #33
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Er den S1000N eller S0500N eller noe slikt, Tally? Vi har S1500N (om jeg husker riktig) på gården vi har pusset opp.

Jotun sine navn på disse:
S1500N = Morgendis
S1000N = Skumring
S0500N = Klassisk hvit

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Ja, det er akkurat det. Jeg har både Skumring og Morgendis på kjøkkenveggen nå, og de ser litt lillaaktige ut hos oss, selv om de er griselekre hos andre og på bilder.

Det er jo litt rart, det er bare hvitt og svart i dem. Men det er klart, det kommer jo an på lys og andre objekter i rommet som evt speiler/lager illusjoner. Vi har Morgendis på gulv og tak (anbefaler veldig å ha samme farge på vegger og tak, det gir et veldig helhetlig inntrykk!) og den ser helt hvit ut. Behagelig hvit, ikke Blendahvit eller klorhvitt.

Sist redigert av Miss Norway : 08-05-16 kl 17:38.
Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-16, 23:23   #34
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Jotun sine navn på disse:
S1500N = Morgendis
S1000N = Skumring
S1050N = Klassisk hvit

Det er jo litt rart, det er bare hvitt og svart i dem. Men det er klart, det kommer jo an på lys og andre objekter i rommet som evt speiler/lager illusjoner. Vi har Morgendis på gulv og tak (anbefaler veldig å ha samme farge på vegger og tak, det gir et veldig helhetlig inntrykk!) og den ser helt hvit ut. Behagelig hvit, ikke Blendahvit eller klorhvitt.

Jeg vet, de skal jo være nøytrale. Men de er det ikke på veggen, de påvirkes veldig av omgivelsene.

Klassisk hvit er S0500-N, forresten.

Tak og listverk er malt i klassisk hvit hos oss. Og noen vegger. Synes det er veldig pent på panelveggene, men synes det er krevende å få det til å funke med glatte vegger som er helt hvite. Det blir fort litt "blast".

Gammel 08-05-16, 00:02   #35
Geitrams

Standard

Men vil du at fargen skal passe til Kalk som du har i stua? Eller spiller det ingen rolle?
Tudor er i alle fall en lysere variant av Kalk, og de skal passe fint sammen.

Gammel 08-05-16, 00:26   #36
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Standard

Men vil du at fargen skal passe til Kalk som du har i stua? Eller spiller det ingen rolle?
Tudor er i alle fall en lysere variant av Kalk, og de skal passe fint sammen.

Har sett på Tudor av den grunn, men mannen (som insistere på å ha stemmerett) vil ha noe annet enn en lysere Kalk. Og egentlig tror jeg også at noe som er litt mer grått og litt mindre beige blir best.

Det er dør inn til kjøkkenet, det er ikke åpen løsning. Så jeg tenker at fargen bør stemme litt med fargebruken i resten av huset, men ikke nødvendigvis perfekt ton-i-tom med stueveggen.

Gammel 08-05-16, 06:56   #37
Rug
Det er bare en fase

Rug sin avatar

Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Har du sett på Hvit pepper?

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-16, 08:21   #38
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har morgendis jeg og, og er superfornøyd. Fått masse komplimenter for den. Har malt en del tilstøtende rom i fargen Matrix/Lamull, så huset er stort sett i gråtoner.

Jeg er så MØKKLEI bruntoner at jeg aldri kunne valgt det.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-16, 10:15   #39
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Vi har fargen 5511 Skygrå fra Butinox i vår stue. Vi malte med den når vi flyttet inn for 14 år siden og har vært så fornøyd at vi malte i samme farge når vi måtte male på nytt.

Den er ganske så lys, oppleves nøytral og er bare grå i vår stue som har et stort vindu mot syd, et stort vindu mot vest og et lite mot nord.

Kjøkkenet i linken er malt i fargen så får du en pekepinn på farge og nyanse. http://www.enkelfornyelse.no/mal-deg-til-nytt-kjokken/

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-16, 15:14   #40
Geitrams

Standard

Sommersne er litt gråere enn Tudor.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:07.