|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hjelp meg å gjøre dette kjøkkenet praktisk og stilig!Kan du ikke bygge øy med bordplate som stikker litt ut på begge sider? Da kan du ha barkrakker rundt, og redder både spiseplass og oppbevaring.
![]() |
#22 |
can-jur
|
![]() Sv: Hjelp meg å gjøre dette kjøkkenet praktisk og stilig!Jeg er ingen kunstner så bær over med meg.
![]() |
![]() |
#23 |
Off the map.
|
![]() Sv: Hjelp meg å gjøre dette kjøkkenet praktisk og stilig!
Ja, det kan være en plan. Et slags kombinert kjøkkenbord og bakebenk midt i rommet.
![]() |
#24 |
Glamorøs
|
Hm, ja, begge disse er en mulighet.
![]() |
#25 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Hjelp meg å gjøre dette kjøkkenet praktisk og stilig!Kan du ikke lagen en øy med skap helt inntil veggen der spisestua står, og så lager du spisestuebord av benkplate, som stikker ut i rommet? Om du skjønner hva jeg mener
![]() |
#26 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hjelp meg å gjøre dette kjøkkenet praktisk og stilig!Kjøkkenøy med spiseplass eller overskap på veggen over spisebordet. Jeg har hatt det, og det fungerte faktisk uten at vi slo hoder.
![]() |
#27 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hjelp meg å gjøre dette kjøkkenet praktisk og stilig!Jeg har ikke lest svarene, men hva med å bruke overskap som underskap under vinduet? De er 40 cm dype. Med mye kontakter så at du kan ha ting som står fremme der. Sist redigert av Pelen : 07-05-16 kl 13:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hjelp meg å gjøre dette kjøkkenet praktisk og stilig!Hm, en kjøkkenøy der kjøkkenbordet står kan være en idé ja. Men jeg hadde ønsket meg litt bedre sittekomfort enn barkrakker. Kjøkkenet må være et sted man kan sitte og slappe av og kose seg, det også.
![]() |
#30 |
Dig for victory!
|
Det tror jeg kan bli bra!
![]() |
![]() |
#31 |
Glamorøs
|
Og da gjør det ikke så mye at den er i litt annen stil enn resten av kjøkkenet heller. Om vi beholder bjørkekjøkkenet skal jeg forhøre meg på spraylakking av det, tror jeg.
Sist redigert av Tallulah : 07-05-16 kl 15:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Off the map.
|
![]() Sv: Hjelp meg å gjøre dette kjøkkenet praktisk og stilig!Det tror jeg kan bli bra!
![]() |
#34 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hjelp meg å gjøre dette kjøkkenet praktisk og stilig!Kjøkkenøy med noe slikt, bare i en størrelse som passer kjøkkenet deres? Da kan dere bruke vanlige, behagelige stoler til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Glamorøs
|
Mnja, har tenkt på det, men da forsvinner litt av flyten i leiligheten. Det er også et poeng å kunne gå inn på kjøkkenet uten å gå gjennom stua om vi har overnattingsgjester. Og med middagsgjester bør man kunne gå rett fra kjøkkenet til spisestua.
![]() |
#36 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Hjelp meg å gjøre dette kjøkkenet praktisk og stilig!Jeg hadde laget benk/øy foran den eksisterende innredningen. Dere kan ha barkrakker inntil øya i stedet for å ha spisebord.
![]() |
![]() |
#37 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Hjelp meg å gjøre dette kjøkkenet praktisk og stilig!Kan dere kle igjen veggen mot soverommet og lage inngang til dette via spisestuen? Da har du en hel vegg til.
![]() |
#38 |
Nybegynner
Medlem siden: May 2016
![]() |
![]() Sv: Hjelp meg å gjøre dette kjøkkenet praktisk og stilig!Tror jeg ville flyttet oppvaskmaskinen til høyre for vasken og kjøpt en ny skuffestamme, med mindre det er dør rett til høyre for benken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hjelp meg å gjøre dette kjøkkenet praktisk og stilig!Her er målene på rommet. Kjøkkenet består av både kjøkkenet og den lille gangen, der er veggen revet. Det ser dere i taket på bildene. Der den firkanten står er kjøleskapet. Det skapet helt til høyre i den tidligere mellomgangen eksisterer ikke.
![]() |
#40 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
Jeg gjorde det en gang, stengte en dør så tilgangen til kjøkkenet ble via stuen. Ja, det var litt masete å bære varer gjennom stuen, men alt i alt var det verdt det for den økte benkeplassen det ga.
![]() |
|
|