Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hva slags terrassegulv bør man velge?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-06-16, 13:20   #21
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags terrassegulv bør man velge?

Men hvilken farge skal man velge på beisen? Dette kommer til å bli vanskelig!

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-16, 13:23   #22
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 23
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Du kan trøste deg med at du ikke trenger å beise før til neste år - materialene bør stå og tørke en stund.

Gammel 10-06-16, 14:28   #23
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Det kommer litt an på både husfarge og tomt. Vi valgte Jotun Strå og den er virkelig vakker mot både husfarge (Ulagrå med Frostrøyk staffasje og Grønnhaug dører). Vi har naturtomt, så mot fjellet og det grønne er den bare fantastisk.

Opprinnelig lagt inn av Observatøren, her.

Du kan trøste deg med at du ikke trenger å beise før til neste år - materialene bør stå og tørke en stund.

Denne feilen gjorde vi, og angrer bittert. Treverket sprakk opp og vi foretrekker heller den jevnere overflaten (vet noen liker det motsatte). Nå husker jeg ikke helt hva vi ble fortalt da vi innså tabben ved å følge det rådet, men jeg mener det ikke var lange stunden. En mnd kanskje? Det vil en faghandel kunne svare på. Min malemesteronkel hadde ihvertfall svaret klart, og synes nok litt synd på oss

Gammel 10-06-16, 14:31   #24
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Her kan du se en terrasse som er beiset i Strå

Gammel 10-06-16, 14:33   #25
Observatøren

Observatøren sin avatar

Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Denne feilen gjorde vi, og angrer bittert. Treverket sprakk opp og vi foretrekker heller den jevnere overflaten (vet noen liker det motsatte). Nå husker jeg ikke helt hva vi ble fortalt da vi innså tabben ved å følge det rådet, men jeg mener det ikke var lange stunden. En mnd kanskje? Det vil en faghandel kunne svare på. Min malemesteronkel hadde ihvertfall svaret klart, og synes nok litt synd på oss

"Treverket skal være rent, fast og tørt. Nytt, impregnert treverk bør tørke 1 - 2 måneder. Eventuelle rester ev impregneringsvæske spyler du av med vann sammen med bruk av en stiv børste. La gulvet tørke noen dager før behandling."

Hentet fra Jotun. Tidligere var det inntil et år/neste sesong.

Gammel 10-06-16, 14:38   #26
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Standard

"Treverket skal være rent, fast og tørt. Nytt, impregnert treverk bør tørke 1 - 2 måneder. Eventuelle rester ev impregneringsvæske spyler du av med vann sammen med bruk av en stiv børste. La gulvet tørke noen dager før behandling."

Hentet fra Jotun. Tidligere var det inntil et år/neste sesong.

Jepp! Der har vi det. Så smart å ta det i år, slik at ikke terrassebordene får en tøff vinter med kulde, fukt og så varme ubehandlet :btdt:

Gammel 10-06-16, 17:01   #27
Observatøren

Observatøren sin avatar

Standard

Jeg lurer litt på om vi skal la vår være ubehandlet, bare koste og spyle/vaske. Det har hun i moseplassen gjort, og det ser bra ut.

Gammel 10-06-16, 17:18   #28
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Jeg lurer litt på om vi skal la vår være ubehandlet, bare koste og spyle/vaske. Det har hun i moseplassen gjort, og det ser bra ut.

Det har de vi kjøpte huset av også (minus kosting og vasking, dog), og jeg synes ikke det ser bra ut.

Jeg tror ikke det er så mye mindre jobb med ubehandlet, dersom man skal holde den fin. Det man sparer på å slippe beise, taper man på vask og stell, tror jeg.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-16, 18:17   #29
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Vi har shimmergrå. Veldig lekkert. Har vasket gulvene og skal beise over en gang nå, må bare få ånden over meg først.

Her er fargen. Vi har lysegrått hus så trodde det ville kræsje men synes at det er veldig fint sammen.

Gammel 13-06-16, 14:37   #30
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Tenk deg godt om før du beiser med farge, sier nå jeg.
Mye lettere før da det kun fantes olje å beise med og når man ikke ble fristet av alt man ser på nettet.

Trodde det holdt med å vaske over med husvask men fikk tips fra selger på Jernia om å rense vekk gammel terrassebeis før man legger ny, ellers vil det flasse der malingen ligger igjen. Og jeg gidder ikke gjøre det enda en gang så jeg har gått grundig tilverks.

Har renset og skrubbet hver millimeter med stålbørste og malingen går jo bort så det er sterke saker. Merket det for jeg brukte ikke tette hansker først og det sved skikkelig på fingrene altså.
Må rense vekk resten før jeg begynner å beise. For et styr.

Gammel 13-06-16, 16:52   #31
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Holder det ikke å bruke høytrykksspyler?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-16, 17:07   #32
Pelen

Pelen sin avatar

Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Holder det ikke å bruke høytrykksspyler?

Full fart på den bør man vel unngå for man fliser lett opp treet, men en sånn vaskehjelp i enden blir det vel bedre.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-16, 21:51   #33
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Standard

Aldri opplevd at beisen flasser av. Vasker med husvask, terrassevasker på høytrykksspyleren eller kost.

Gammel 16-06-16, 14:38   #34
Galathea

Galathea sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av scilla, her.

Skifer. Vedlikeholdsfritt

Jeg kom i snakk med en nabo i dag som varmt anbefalte skifer/flis, ikke bare pga at det er vedlikeholdsfritt, men også fordi det holder på varmen, slik at det blir lunt å sitte ute utover kvelden.

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:13.