|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Fortsatt i ammetåke
Medlem siden: Jun 2007
![]() |
Sv: Hvorfor har du valgt å bo der du bor?Jeg har alltid bodd i enebolig og føler meg direkte ubekvem i blokk. Prøvde å bo 1,5 år i blokk i Oslo, men det er ikke noe jeg trives med. Mest det å bo så tett som plaget meg. Jeg hadde dessuten bodd i tre ulike land innen jeg var ferdig med ungdomsskolen og var nok en smule rotløs. Nå bor vi der jeg har mest tilhørighet/størst nettverk. Det tar 5 minutter med bil til Oslogrensa og siden vi begge jobber i sentrum, er det viktig. Tror nok jeg kunne bodd i Oslo, men da måtte jeg først blitt steinrik så jeg kunne bo i enebolig et eller annet veldig grønt sted. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Hvorfor har du valgt å bo der du bor?Tjah, jeg har etter en omflakkende tilværelse foreløpig slått meg ned drøye kilometeren fra der jeg vokste opp.
|
|
|
#3 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor har du valgt å bo der du bor?Jeg er født i Oslo og vokst opp i Stvgr. Flyttet til godt til Østlandet da jeg studerte og bodde mange år i Oslo. Nå har vi endt opp på final destination inntil jeg blir gammel og grå og skal dø i en leilighet i rullatoravstand til Frognerparken. Har valgt å bygge hus i en nabokommune til Oslo med 15 minutter med toget til jobben i Oslo og noen-og-tjue minutter til Oslo sentrum. Prioriterer gangavstand (<100 meter) på bilfri vei til barneskole, 10 meter til marka, kort vei til bademuligheter og gangavstand til tog til Oslo. Jeg føler jeg at jeg har flyttet til paradis.
|
|
|
#4 |
|
Whatever, never mind
|
Sv: Hvorfor har du valgt å bo der du bor?Jeg er vokst opp på landet på Østlandet. Flyttet til Bergen for å begynne på universitetet der. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
re:designer
Sv: Hvorfor har du valgt å bo der du bor?Jeg bor her pga mannen.. Han er fra Skien, og vi blir nok her både pga barna hans og jobben hans. Huset blir vi nok også boende i, siden han har bygd det selv. Hvis vi flytter på oss selger vi ikke huset, det har han sagt engang.. Men en plass ved vannet har vi begge lyst på. Jeg savner Arendal, særlig på sommeren. Og savner selvfølgelig gode barndomsvenner.
|
|
|
#6 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Sv: Hvorfor har du valgt å bo der du bor?Det er i grunnen litt tilfeldig at vi bor der vi bor. Jobben hadde en avdeling i nærheten av mammas barndomshjem. Og da ble det slik.
|
|
|
#7 |
|
I farta!!
|
Sv: Hvorfor har du valgt å bo der du bor?Vi bor på lite tettsted fordi vi er oppvokst her. Kunne aldri tenkt meg å bo langt fra resten av familien og ingen av oss kunne tenkt oss å bo i by. Mannen er fra nabokommunen. Vi har overtatt mitt barndomshjem
|
|
|
#8 |
|
villende
|
Sv: Hvorfor har du valgt å bo der du bor?Jeg er en nomade, mannen er vokst opp ca en time utenfor Oslo. Vi bor nå i Oslo og jeg kan ikke tenke meg å flytte. Vi valgte nåværende bosted ut fra følgende kriterier: |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Hvorfor har du valgt å bo der du bor?Vi bor ca 20-30 minutter utenfor Oslo.
|
|
|
#11 |
|
Gjør så godt som jeg kan.
Sv: Hvorfor har du valgt å bo der du bor?Vi bor på bygd/tettsted og trives godt her hvor alle kjenner alle, grunnen til at vi havnet her var flere: Sist redigert av Tinka : 22-06-07 kl 16:21. Årsak: La til litt. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Truth is in the x-files
|
Sv: Hvorfor har du valgt å bo der du bor?Sist gang flyttet vi på grunn av at mannen fikk jobb i utlandet. Jeg ville gjerne ha gangavstand til bysentrum for å slippe å være avhengig av bil for å gjøre småærend og for å kunne rusle en tur til byen med sovende baby i barnevogn. Jeg trenger ingen storby for å være lykkelig, en by på størrelse med en av de 10 største byene i Norge passer perfekt. Når vi en gang skal hjem igjen til Norge veier jobbmarked og nærhet til familie og venner tungt.
|
|
|
#13 |
|
Fångad av en stormvind
Hvor: Frittgående
Sv: Hvorfor har du valgt å bo der du bor?***
Torden (03), Bris (05) og Lyn (07) + to ekstra (03 og 05) Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light. Sist redigert av Eria : 29-10-08 kl 16:13. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Tre små T
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor har du valgt å bo der du bor?Grunnen til at vi bor her nå er vel bare tilfeldigheter. Flytter til Norge i løpet av det nærmeste året. Og det som avgjør er at vi vil ha skog og ro, men allikevel bo i et boligfelt. Bo nær familie. Begge er vokst opp i hus, så kunne aldri flyttet til en by der husene koster mange millioner, kunne aldri bodd i leilighet..... Hater køer, bilkøer, bhgkøer og køer i butikker...Så en småby passer oss perfekt |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Bør lage seg en tittel selv
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor har du valgt å bo der du bor?Vi bor i Akershus, og det er egentlig helt tilfeldig at vi havnet i akkurat denne kommunen. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Hvorfor har du valgt å bo der du bor?Jeg er bergenser, men kommer til å bo i Oslo resten av livet, hvis jeg skal bo i Norge. Frem til for 1,5 år siden, bodde vi i en deilig loftsleilighet i sentrum. 4. etg. uten heis ble litt for strevsomt i lengden, og også mangelen på steder Sneipen kunne leke uten konstant tilsyn.
|
|
|
#17 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Hvorfor har du valgt å bo der du bor?
Jøss, her var det skremmende mye jeg kunne signere gitt!
|
|
|
|
#18 |
|
Går stille i dørene
Hvor: Midt på, sånn cirka
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor har du valgt å bo der du bor?Vi bor like utenfor en liten by, og flyttet hit fordi jeg fikk en jobb jeg hadde veldig lyst på. Det er nært nok mitt barndomshjem til at vi kan ta helgeturer dit, men (altfor) langt fra mannens foreldre. Vi valgte å flytte hit fra sentrum av en stor by fordi vi ønsket å gi barna våre nærhet til naturen, mindre trafikk og forhåpentligvis trygge oppvekstvilkår. Jeg tviler på at vi kommer til å flytte til en storby igjen, til det trives vi for godt på et mindre sted som der vi bor nå. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
WF: BNBE
Sv: Hvorfor har du valgt å bo der du bor?Jeg flyttet til Oslo for å studere i 2002. Jeg er enda ikke ferdig med studiene, og har truffet min kjære og fått barn her underveis. Mannen har også bare bodd i Oslo mens han har bodd i Norge. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hvorfor har du valgt å bo der du bor?Vi bor i Oslo. Her har mannen størst jobbmulighet (jeg får jobb stort sett over hele landet). Vi bor i Groruddalen og bor akkurat her fordi vi hadde råd til rekkehuset, samt at det er nær marka (50 meter til skogen). Det er 10 min med bil til sentrum. |
|
|
|
![]() |
|
|