|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mye plass bør en idrett få ta?Jeg synes også fotball tar altfor mye plass. Vi har ennå ikke opplevd at andre idretter her krever samme prioritet. Storebror begynte å spille våren før første klasse og innen høsten var det to treninger på halvannen time hver uke + cup eller kamp annenhver helg vår, sommer og høst (det var kamp og cup om vinteren også, men ikke så ofte). Og dette var altså 5-6-åringer, så jeg tør ikke tenke på hvordan det er for de som har kommet litt høyere opp. Tiden det tok var noe av grunnen til at storebror sluttet, og det var et enormt frafall i løpet av første året. I starten spilte 9-10 av 13 gutter i klassen fotball, året etter var det nede i 3.
|
|
|
#2 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Hvor mye plass bør en idrett få ta?
Jepp, og jeg er mamma til en som akkurat har begynt å spille fotball, og som jeg er stygt redd at vil fortsette også... Jeg synes alt går på fotballens premisser. Kamp foran andre anledninger synes jeg tidligst er ok på ungdomsskolen. Men jeg vet jeg er i mindretall.
|
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Enig.
|
|
|
|
#4 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Hvor mye plass bør en idrett få ta?Kamp trumfer bursdag ja |
|
|
|
|
|
#5 |
|
|
Sv: Hvor mye plass bør en idrett få ta?Når man driver med lagsport så kan man ikke bare møte opp om det tilfeldigvis passer sånn. Det ødelegger for så mange. Jeg har stor forståelse for at man er litt strenge på dette. I hvertfall om man er litt få og risikerer at det ikke blir noe av. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
Sv: Hvor mye plass bør en idrett få ta?Det Tallulah sa!
|
|
|
#7 |
|
kamerat
|
Sv: Hvor mye plass bør en idrett få ta?Jeg er med Tallulah. Og gudene skal vite at akkurat de kommende to ukene er mer enn fulle nok av greier – må det spilles kamper akkurat da?
|
|
|
#8 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Hvor mye plass bør en idrett få ta?Snuppa er 11 og spiller fotball, og 98% av jentene på trinnet er med på lager. Når de spiller kamper er de delt opp i 2 lag. Vi har 2 treninger i uka og 1 kamp.
|
|
|
#9 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Sv: Hvor mye plass bør en idrett få ta?Begge mine spiller fotball (og stort sett resten av klassen også), og jeg synes at bursdager trumfer trening, men ikke turneringskamper. Det er tross alt ikke snakk om mange turneringer i året, så jeg skjønner ikke at disse skal by på store problemer. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
|
Sv: Hvor mye plass bør en idrett få ta?Det er litt vanskelig synes jeg. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Absolute Beginner
|
Sv: Hvor mye plass bør en idrett få ta?Fotball og korps er veldig dominerende aktiviteter her. Det merkes på (labert) oppmøte til og med på foreldremøter, foreldre velger disse aktivitetene foran andre ting. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Glamorøs
|
Sv: Hvor mye plass bør en idrett få ta?Jeg tviler virkelig ikke på at fotball gir mye glede, og at barna som holder på med det virkelig elsker det og får mye ut av det.
|
|
|
#13 |
|
snur
|
Cuper er en ting men kamper kan man faktisk ikke velge selv. I alle fall ikke her vi bor. Her er det kretsen som setter opp terminlisten og lagene har ikke noe de skulle sagt på antall kamper og når de spilles. Klart kamper kan flyttes men det er ikke alltid like enkelt det heller med fulle baner hele uken, dommere som ikke kan, motstanderlag med avslutninger osv. Hilsen lagleder som har flyttet 3 kamper siste ukene pga. skoleavslutninger og sykdom den siste uken.
|
|
|
#14 |
|
Glamorøs
|
Da må kretsen rett og slett slutte med å sette opp så mye kamper.
|
|
|
#15 |
|
Tittel og tittel....
|
Hvor mange kamper er det, egentlig? Her er det jo ikke seriespill før i 13-14 årsalderen, så her er det snakk om 3 turneringer før sommeren, og 3 på høsten. Og kanskje 1-2 i løpet av vinteren.
|
|
|
|
#16 |
|
Glamorøs
|
Her har de spilt kamper hver uke i sesongen fra andre klasse, pluss 2-4 treninger og noen cuper.
|
|
|
#17 |
|
snur
|
Her starter seriespillet fra 9 år, ikke med tabeller og resultat men med oppsatte terminlister. Det er ikke så veldig mange kamper i sesongen synes jeg, 5-6 lag i pulja og dobbelserie.
|
|
|
#18 |
|
Drømmer
|
Fram til de var 8 år,spilte de kamper en dag hver 14.dag.Etter det en gang i uken |
|
|
|
![]() |
|
|