|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bedreviter
|
Sv: Røyking og graviditet
Nei, det er oppspinn fra ende til annen. Det finnes ingen gode grunner for å røyke i svangerskapet, og de som påstår annet er i beste fall uvitende. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Glamorøs
|
Det er ikke fryktelig mange år siden man fikk en halvliter øl på føden etter å ha født, det holdt de på med til et stykke inn på nittitallet, i allefall.
|
|
|
#3 |
|
Fortynnet
|
Aldri opplevd. Men det var ETTER fødselen ser jeg nå, det er jo noe annet. Sist redigert av Filifjonka : 31-07-16 kl 19:00. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
endelig ferdig studert
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Røyking og graviditetDet er vel ingen som har sagt at det finnes gode grunner til å røyke når man er gravid? Men det er altså ikke alltid så lett å slutte å røyke. Hadde det vært det så hadde vel flere sluttet.
|
|
|
|
#7 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Røyking og graviditetEi jeg kjenner delte rom med ei dame på barsel, etter å ha født hvert sitt barn. De hadde ankommet føden noenlunde samtidig, og hun jeg kjenner hadde lagt merke til at den andre kvinnen rett som det var gikk ut for å røyke, med rier og alt.
|
|
|
#8 |
|
lettere utlada
|
Sv: Røyking og graviditetLa oss si det sånn: Jeg røykte før jeg ble gravid. I det jeg sto med testen i hånda, sluttet jeg. For meg var ikke det noe problem i det hele tatt, tatt i betraktning vår lange prøveperiode. Men at det er vanskelig for mange, er jeg ikke i tvil om.
|
|
|
#9 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Røyking og graviditetDa jeg var gravid første gang, i 1993, ble jeg ikke oppfordret til å slutte å røyke, men til å redusere og røyke mindre enn 5 sigaretter daglig. Jeg var ung, dum og ganske uvitende, men jeg visste likevel at røyking ikke er bra og sluttet. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Leser
|
Det finnes ingen gode grunner for å røyke, uansett om man er gravid eller ikke. Det er veldig lite som gir så god helsegevinst som det å slutte å røyke.
|
|
|
#11 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Røyking og graviditetJeg er en av disse svake sjelene som dessverre røyket under begge svangerskapene mine. Er mørk sky på min himmel som jeg absolutt hverken forvarer eller er stolt av... Dette var i 1997/1998 og i 2001, så jeg viste jo så godt...
|
|
|
#12 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Røyking og graviditetJeg røyket også da eldstemann lå i magen. Minket veldig og tok min siste røyk da veene kom. Har ikke røyket siden da. Ikke et eneste trekk så er litt stolt av det.
|
|
|
|
#13 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Røyking og graviditetKlart kan kan få normalvektige barn og ha en fin morkake selv om man røyker når man er gravid. Men at man har påført fosteret usunne stoffer er det ingen tvil om likevel. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Røyking og graviditetJeg sluttet å røyke da jeg møtte mannen. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Bedreviter
|
Sv: Røyking og graviditetJeg tror ikke det hjelper å si fra til en gravid dame som står og røyker, i forhold til at akkurat den damen stumper røyken, men jeg er ganske sikker på at den kollektive fordømmelsen av gravide som røyker bidrar til at mange flere slutter å røyke enn det som ville vært tilfelle om folk flest ikke brydde seg. Så i så måte kan det hende det hjelper. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Jeg begynte å røyke da jeg var 15 og har holdt opp flere ganger, men har aldri klart det uten hjelp. Det er, for meg, skikkelig, skikkelig vanskelig å slutte. Heldigvis fikk jeg helt gratis røykeslutthjelp da jeg ble gravid med eldste, både røyk, kaffe og stekt mat ble motbydelig før testene viste positivt. Dessverre var jeg idiot nok til å begynne igjen da Yngste var to-tre år.
Slik var det ikke på de fødene jeg var på på i løpet av 90-tallet. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
Ja dette er jeg enig i. Jeg har aldri røykt, og kan ikke dømme de som ikke klarer å slutte. Det må være veldig hardt for enkelte.
|
|
|
#18 |
|
Librocubicularist
|
Sv: Røyking og graviditetEg lurer litt på kva slags svar HI eigentleg forventer på eit forum som FP og kva som er hensikten med denne tråden.
|
|
|
|
#19 |
|
Textrovert
|
Enig. Merkelig tråd, egentlig.
|
|
|
#20 |
|
Librocubicularist
|
Sv: Røyking og graviditetDet som ville vore interessant i denne samanhengen er kor vidt britiske gravide har opplevd den same folkeopplysninga som norske kvinner har, eller ikkje. Veit du noko om det, Frukt?
|
|
![]() |
|
|