|
|||||||
| Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Har du malt huset ditt grått?
Fordi blomstene i hagen kommer penere frem da, hagemøbler og alt det grønne kommer mer til sin rett. Rødt tar mye oppmerksomhet og huset er ikke estetisk vakkert i seg selv. Å si at verden blir grå hvis alle maler husene sine grå synes jeg er å overdrive kraftig. I allefall her jeg bor er det mye annet som gir farge store deler av året. Også fordi jeg liker grått, derfor. Dessverre blir det noen år til huset må males på nytt og vi kan bytte farge. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Dig for victory!
|
Dette er samme grunn som jeg har, bare at jeg ikke liker grått noe særlig. På vårt hus er det likevel det beste valget, og det står godt mot stein og skog og blomster. Jeg har sett bilder av huset som brunt og rødt også, og da så det nokså malplassert ut.
|
|
|
|
#4 |
|
Ute på tur
|
Me too. :dulter: Problemet er at naboen ikke orker å male... De kan strekke seg til at vi fjerner de grønne detaljene og har hvitt rundt vinduer og på lister. Sånn er det å bo i tomannsbolig.
|
|
|
#5 |
|
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du malt huset ditt grått?Nei, vi malte huset for ni år siden og da skiftet vi farge fra hvit med grønn staffasje, til beige(utmark het fargen hos Jotun) med eggehvit staffasje, og den fargen beholder vi.
|
|
|
#6 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Har du malt huset ditt grått?Nei, naboen har, og det holder. Opprinnelig var dette nabolaget mørkerødt, malt med linolje.
|
|
|
|
#7 |
|
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Har du malt huset ditt grått?Vi har en hvit nyanse utendørs, malte på nytt ifjor. Vi valgte å beholde fargen.
|
|
|
|
#8 |
|
Textrovert
|
Sv: Har du malt huset ditt grått?Alle husene i stikkveien vår er hvite, unntatt vårt, som er sennepsgult. Jeg vil gjerne male det hvitt for å matche de andre, men kanskje det er helt feil tankegang.
|
|
|
#9 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Har du malt huset ditt grått?Jepp. Men det var grått fra før, og har fått en mye finere gråfarge enn det hadde - vi beisa det i forfjor. Noen hus skal jo være grå - det var noen borti her som for noen år siden malte et opprinnelig grått hus helt hvitt, og det så bare ikke bra ut. Nå har de malt det grått igjen, og det kler huset mye bedre.
|
|
|
|
#11 |
|
Dragedytteren
|
Sv: Har du malt huset ditt grått?Ja, vi har en blågrå farge. Men vi bor i borettslag (rekkehus), så det var bare å ta fargen vi fikk utdelt.
|
|
|
#12 |
|
awesom
|
Sv: Har du malt huset ditt grått?Ja, vi bor i et nytt boligfelt som ligger i en fjellside. Det passet best her oppe. Men jeg skal være enig i at det ser litt trist ut oppover i gata, men hvitt, svart, grått og brunt.
|
|
|
#13 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Har du malt huset ditt grått?Vi har hvitt hus og liker det forsåvidt. Vi valgte den fargen fordi dører og vinduer kom ferdigmalt i bomull, og da var det enkelt å slippe å maskere. Kjørte på med bomull. Men skitt viser fort og fargen er lite holdbar. Nå vurderer vi grått. Det er fordi at siden sist vi malte, har det kommet retningslinjer for farger i nabolaget. Vi får kun lov å velge ut fra en viss palett, og jeg virkelig misliker de fleste fargene der. Jeg vil dessuten ikke ha det så mørkt, noe av det jeg liker med hvitt hus, er hvor lyst det er rundt terrasseområdet, hvor det er både tak og vegger på tre kanter. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Har du malt huset ditt grått?Her malar alle i kvitt eller beige. Av og til lys grå. Eg synes det er så trasig med så lite farge! Rett nok mislikar eg den orange fargen på vårt hus, og ser fram til neste gong det er behov for å male (gidder ikkje male berre for å skifte farge). Eg ønsker meg blått hus. Gjerne noko som tangerer til grått, men blått!
|
|
|
#15 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Har du malt huset ditt grått?Nei. Men malte hytta grå. Jeg er VELDIG glad i grått, men det dukker opp utrolig mange grå hus nå rundt her, så vi beholder vårt hvitt
|
|
|
#16 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Har du malt huset ditt grått?Jepp! Vi gikk fra okergul til mørk grå og elsker det! Det hvite er så pent til. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Har du malt huset ditt grått?Det går stort sett i hvitt her jeg bor. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Har du malt huset ditt grått?Nei, vårt er hvitt. Jeg skulle dog ønske at naboene ville malt.
|
|
|
|
#19 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Har du malt huset ditt grått?Ikke det nåværende, men det forrige huset vårt. Det var hvitt da vi kjøpte det, men full av grønske siden de lå i skogkanten. Vi malte det først grønt, så mørk grått. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
Sv: Har du malt huset ditt grått?Nei, vårt er mørkeblått!
|
![]() |
|
|