|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?
Dersom ho har dopa seg bevisst et det nok ikkje med salven sidan det ikkje vil vere i nærleiken av nok til å vere prestasjonsfremmande. Men det er jo ein liten muligheit for at ho kan ha fått i seg stoffet tidlig i sommar i langt større konsentrasjon enn det ho får med salven. Og så er salven "alibiet" i tilfelle ho skulle bli tatt. Men eg har vanskelig for å tru at ho kan vere så kynisk og utspekulert.
|
|
|
#2 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Fordi, som nevnt tidligere, det er ikke den hun har tatt, men salven kan skyldes på fordi stoffet hun har tatt også finnes i den.
Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi. Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm. Sist redigert av Teflona : 13-10-16 kl 19:32. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?Jeg synes også forklaringen høres tynn ut. Går det virkelig an å være så naiv i toppidretten at verken lege eller utøver leser pakningsvedlegget? |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?Hvis forklaringen stemmer, så er hun hvertfall dummere enn jeg trodde. Det tok meg to sekund på Google å finne ut hva salven inneholdt. To sekund på smartphone før hun smurte seg. Jeg hadde hvertfall aldri tatt sjansen på noe annet, så lenge reglene er så strenge som de er. Landslagslege eller ikke, ansvaret er hennes. Jeg leser meg alltid opp på medisiner jeg blir gitt, og jeg er ikke idrettsutøver.
|
|
|
|
#5 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?Herlighet, alt de må tenke på.
|
|
|
|
#6 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Synes du det er så mye å tenke på? Sjekk innholdfortegnelsen på det du inntar av legemidler. Det bør være ganske kjapt gjort.
|
|
|
#8 |
|
Personlig pessimist
|
Clostebol er et mildt anabolt steroid, tidligere brukt i Øst-Tyskland (...). Muskelbyggende effekt. Det er ikke en bagatell, med andre ord.
|
|
|
|
#9 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
Men hvor store mengder kan man få i seg ved å smøre på solbrente lepper?
|
|
|
#10 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Problemet er jo at man ikke kan bevise at stoffene kommer fra denne kremen. For alt vi vet kan hun ha dopet seg tidligere, og restene fra steroidene hun har tatt blir kamuflert ved at hun bruker en leppekrem, og sier at stoffet kommer fra denne.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 13-10-16 kl 15:04. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
guru advisor
|
Poenget er jo at hun kan ha brukt denne typen anabole steroider, og så er de blitt enige i å skjule det med denne kremen som forklaring. Hun vet jo aldri når en evt dopingtest skal taes. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Spørsmålet er jo hvilken boost du får av Clostebol. Et anabolt steroid som har vært brukt i systematisk doping.
|
|
|
#13 |
|
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dette.
Og dette. Jeg kjenner sympatimeteret mitt registrerer godt under null nå, altså; "Buhuu, det var den dumme legen sin feil, staaahakkars meg". Niks.
|
|
|
#14 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?Jeg så gråtevideoen, og ble nærmest litt knisete av Johaugs 4-åringaktige måte å hevde sin uskyld på. Men når det er sagt, så tror jeg ikke Johaug med vilje og viten har prøvd å dope seg, selv om det virker småtåpelig og ikke særlig oppvakt å ikke være orientert nok og/eller skylde på andre i denne saken. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
guru advisor
|
Det virker som de har lagt seg på en gråte/hulke/sympati-linje. "Jeg har null skyld i dette, jeg spurte legen først". Litt snodig strategi, synes jeg. Hadde vært mer troverdig med at "her har vi feila, både legen og jeg. Jeg skal jobbe hardt for å vinne troverdigheten min telbasj att." |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Medlem siden: Feb 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?Det hadde vell vært anderledes hvis Therese hadde stått fram og innrømmet dopingmisbruk. Hvem "gjør" vel det?
|
|
|
|
#17 |
|
intro
|
Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?Har ikke hun hatt sånne munnsår på leppa før, forresten? Synes jeg husker det fra bilder år tilbake også, men mulig jeg husker feil.
|
|
|
|
#18 |
|
Personlig pessimist
|
Jo, jeg har også lagt merke til det. Hun får nok herpes-munnsår, og det er jo ikke uvanlig at solbrenthet trigger sånne. Så den biten er forsåvidt grei.
|
|
|
|
#19 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?Jeg tror ikke det er bevisst. Men ekstremt klønete da. Man skulle jo tro de er mer påpasselige nå etter Sundby-greiene. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Ja, det er klønete, på samme måte som man kan si det er ekstremt klønete hvis en bilfører som blir tatt med promille har drukket pils i god tro, fordi noen sa at det var alkoholfritt øl, selv om det stod på etiketten at det ikke var det. Helt utrolig klønete faktisk, og man kan jo forstå at noen synes det lukter litt.
|