Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

I lys av vogntråden - forbruk

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-06-07, 19:22   #1
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I lys av vogntråden - forbruk

Siden jeg selv på ingen måte er opptatt av vogner og trendy vognmerker, er det lett for meg å ta avstand fra slikt unødvendig forbruk som "fire vogner på en gang" tilsier.

Det er lett for oss alle å kritisere forbruk av varer eller gjenstander en selv ikke er spesielt opptatt av å eie.

Men om jeg ikke bytter ut vogner til stadighet, så er jeg bl.a skyldig i følgende punkter:

-Innkjøp av for mange billige HM-klær
-Har kaffetrakter OG kaffemaskin ( )
-Har to biler ( dyd av nødvendighet, men dog)
-Kaster for mye mat
-Minst 1-2 flyreiser årlig
-Ikke flink til å slå av lys i rom jeg ikke er i

Alle disse tingene er ikke bra for miljøet og jeg føler rett og slett at jeg selv ikke er så mye bedre enn mange andre og at det derfor blir med en dårlig smak i munnen jeg evt. skulle rettet en irettesettende pekefinger mot andre som kanskje bare er hakket dårligere enn meg selv til å vær bevisst på forbruk/miljø.

"Stein i glasshus" comes to mind, når jeg legger merke til at endel klyver opp på en vel høy hest i sin kritikk av andre som ikke er like flinke som dem på ett område.
Kanskje noen av de vogngale damene er skikkelig flinke til å spare på strømmen og reiser med tog på Norgesferie i stedet for å hoppe på et fly til Thailand i ferien?

Just a thought.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:43.