Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hvilken farge på badestæsj?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-12-16, 12:42   #1
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken farge på badestæsj?

Jeg skulle opp i går og sjekke navnet på våre fantastiske GRÅ ikea-håndklær, men da jeg kom opp oppdaget jeg at de var mørkegrønnblå, kanskje mørketurkis, hvis det er en farge.

Det er Fräjen vi har, da. Veldig fornøyd med de, både til hender og kropp. Liker fargen godt. Den er på en måte både fargerik og diskret samtidig. Hvis det gir noen mening.

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/40295420/

Gammel 05-12-16, 14:36   #2
Selma
blid

Selma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Disse har en dus, fin mint/blå/grønn-farge og passer godt til grått, synes jeg. Fra Ikea disse også

Gammel 05-12-16, 18:24   #3
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Selma, her.

Disse har en dus, fin mint/blå/grønn-farge og passer godt til grått, synes jeg. Fra Ikea disse også

Disse har vi, og jeg er enig i at de er veldig gode!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-16, 18:50   #4
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Disse har vi, og jeg er enig i at de er veldig gode!

Men de er blitt litt mer blågrå etter utallige vasker med svarte sokker. Ville dere heller vasket dem i hvitvasken?

Her eksisterer kun mørk og lys vask, vi har en konkurransesvømmer i hus, og det vaskes helt syke mengder med håndklær. Orker ikke styre med spesialvasker...

Gammel 05-12-16, 20:05   #5
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men de er blitt litt mer blågrå etter utallige vasker med svarte sokker. Ville dere heller vasket dem i hvitvasken?

Her eksisterer kun mørk og lys vask, vi har en konkurransesvømmer i hus, og det vaskes helt syke mengder med håndklær. Orker ikke styre med spesialvasker...

Jeg ville heller hatt blågrått skjær på håndklærne, enn mintgrønt skjær på hvitvasken..!

Vi har også bare farget og hvitt, jeg skiller ikke mellom mørkt og lyst farget. Det får være måte på. :P

Gammel 05-12-16, 18:34   #6
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv

Gerbera sin avatar

Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Selma, her.

Veldig gode, og veldig fin farge synes jeg, skal kjøpe fler neste gang jeg er på Ikea.

Gammel 05-12-16, 18:25   #7
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Jeg skulle opp i går og sjekke navnet på våre fantastiske GRÅ ikea-håndklær, men da jeg kom opp oppdaget jeg at de var mørkegrønnblå, kanskje mørketurkis, hvis det er en farge.

Det er Fräjen vi har, da. Veldig fornøyd med de, både til hender og kropp. Liker fargen godt. Den er på en måte både fargerik og diskret samtidig. Hvis det gir noen mening.

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/40295420/

Må sjekkes!

Gammel 06-12-16, 10:07   #8
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har noen blekrosa som den fargen Safran viser, og noen i litt mørk grå. Det syns jeg er en fin kombinasjon. Har også en stripet som går i de samme fargene.
Kaller de for visningshåndklærne mine, siden de ble innkjøpt til det formålet i fjor.
Noe fra H&M Home (overraskende bra) og noe fra Kid eller Princess, tror jeg.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-16, 11:44   #9
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg vasker alltid håndklær for seg, vasker de på 60 grader. Jeg har de blågrønne fra IKEA både hjemme og på hytta, og fargen er like fin.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-16, 13:52   #10
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Jeg vasker alltid håndklær for seg, vasker de på 60 grader. Jeg har de blågrønne fra IKEA både hjemme og på hytta, og fargen er like fin.

Men vasker du altså de lyseturkise helt alene, eller vasker du den med for eksempel med hvite eller grå håndklær?

Gammel 06-12-16, 15:39   #11
Selma
blid

Selma sin avatar

Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Men vasker du altså de lyseturkise helt alene, eller vasker du den med for eksempel med hvite eller grå håndklær?

Jeg har testet lysturkise sammen med hvite håndklær - det anbefales ikke! Mulig de slipper mindre farge etterhvert, men da de var nye så ble det litt kjip farge på de hvite håndklærne

Gammel 06-12-16, 12:13   #12
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Jeg leste "badebæsj" .. og kunne ikke skjønne helt hva denne tråden skulle handle om.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-16, 14:16   #13
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Det lille vi har hjemme av lyseturkist blir vasket sammen med mørk vask, eventuelle fargeforandringer får vi leve med.

Men oransje og rosa blir vasket i rød-vasken hjemme hos oss. Med to jenter rett rundt 10 år hvor begge elsker rosa, rødt og lilla, er det ikke noe problem å dele både 40-vask og 60-vask opp i hvitt, rødt og mørkt.

Gammel 06-12-16, 16:39   #14
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Altså, om du ikke er villig til å separere vasken mer enn hvitt og annet vil nok ingrnting annet enn svart, hvitt, mørkeblått og grått funke.

Jeg separerer i hvitt, mørkt, farget og rød/gult/rosa. Vi har lysturkise (farget), mørkturkise (mørkt), oransje (rød/gult/rosa) og hvite håndklær.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-16, 16:49   #15
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Altså, om du ikke er villig til å separere vasken mer enn hvitt og annet vil nok ingrnting annet enn svart, hvitt, mørkeblått og grått funke.

Jeg separerer i hvitt, mørkt, farget og rød/gult/rosa. Vi har lysturkise (farget), mørkturkise (mørkt), oransje (rød/gult/rosa) og hvite håndklær.

Jeg har til nå brukt noen utrolig fine håndklær fra Ikea, skulle gjerne kjøpt like, men de er utgått forlengst. De er stripete, hvite i bunn, med lilla, lysegrønne, mintgrønne og rosa striper (eller noe sånt). De er alltid blitt vasket i hvitvasken og det har gått veldig fint. Fargene er riktignok litt duse. Men de gjør mye mer av seg enn helt hvite håndklær. Skulle som sagt virkelig ha funnet tilsvarene.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:56.