|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Konfirmant 2020
|
|
|
|
|
#2 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Konfirmant 2020Det var tidlig ja |
|
|
|
|
#3 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Konfirmant 2020Jeg har jo også (kanskje) konfirmant den datoen. Vi har (heldigvis) så liten familie så vi kan ha hele greia hjemme. Enn så lenge vet han ikke selv om han ønsker å feire dagen, så det får vel tiden vise. Jeg begynner planleggingen i 2018 - tidligst.
|
|
#4 |
|
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
Sv: Konfirmant 2020Her må man bestille lokale noen år i forveien ja, man reserverer bare alle datoer så er man førstemann til å velge når de annonserer datoene. Vi må faktisk gjøre dette nå i år og har vel konfirmasjon i 2020 når jeg tenker etter. |
|
|
|
|
#5 |
|
Be happy!
Herregud, vi har konfirmant i 2019!! Han går ut 7.klasse i år, det blir jo 2019 da!!! :stressa: |
|
|
|
|
#6 |
|
Personlig pessimist
|
|
|
|
#7 |
|
Audacious
|
Sv: Konfirmant 2020Det har ikke ramla meg inn i halvsøvne å tenke på 2020-konfirmasjonen. Ikke vet jeg om, hvor, hvordan og når han vil konfirmeres, og det ordner seg alltids.
|
|
#8 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Konfirmant 2020Her er det helt normalt at man bestiller lokale tre år i forveien. Gjør man ikke det risikerer man at man ikke får lokale. Her er det konfirmasjon en fast helg i året, slik at det er lett å finne ut dato. Sist redigert av Lyppa : 02-02-17 kl 18:36. |
|
|
|
|
#9 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Sv: Konfirmant 2020Jeg kjenner noen som ikke fikk da de ønsket reservere to år i forveien. Det var på ett bestemt lokale. Hvis man er åpen for å ha det andre steder finner man alltids et sted å være i denne byen.
|
|
#10 |
|
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Sv: Konfirmant 2020Jeg hang meg mest opp i det at hun må ha bunad jeg da.
|
|
#11 |
|
Nøttelitens medhjelper
Medlem siden: Jul 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Konfirmant 2020Når bør man bestille bunad eventuelt?
|
|
#12 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Konfirmant 2020Her er det få lokaler til leie, så her er man ute i god tid. Praksisen er at en kan reservere "den dagen der er konfirmasjon i xx kirke", og komme tilbake med endelig dato. Vi har derfor reservert 2018-konfirmasjonen for noen pr siden. Om hun velger humanetisk må vi forflytte oss så pass langt til seremonien at det er større valg ang. lokale. |
|
|
|
|
#13 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Konfirmant 2020Jeg har også konfirmant da, men slettes ikke tenkt på det enda. Regner med alt kan ordnes når det nærmer seg. Tipper det blir konfirmasjon i kirken og da kan hun velge mellom vår eller tidlig høst. Det eneste jeg vet er at hun skal få bunad, for hun er snart ferdig utvokst.
|
|
#14 |
|
Kakemonster
|
Sv: Konfirmant 2020Niesen min er konfirmant året før, og lokalet ble booket i 2010. Da var det allerede fullbooket for konfirmanter i 2018... Det er som andre her har skrevet, førstemann på lista får velge dato først.
|
|
|
#15 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Sv: Konfirmant 2020Jeg vil tro vi har plass til å ha det hjemme, om det ikke skulle være noe ledig. Jeg bekymrer meg mer over at jeg forhåpentligvis skriver og leverer bacheloroppgave den våren, og har satset på at bestemor tar seg av konfirmasjonsforberedelser.
|
|
#16 |
|
bits and pieces
|
Sv: Konfirmant 2020Nei nei nei, orker ikke tenke på det enda.
|
|
|
#18 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Konfirmant 2020Høøø! Seriøst? Jeg har konfirmant neste år, og det eneste jeg har giddet å tenke på er om hun skal konfirmeres i kirka eller borgerlig. Hun har valgt borgerlig (vi er ikke medlemmer i kirka, noen av oss). Ellers er det vel ikke noe å tenke på enda, med mindre man er av den sorten som skal ha hundrevis av gjester, digert drømmelokale og kjendis-band til å spille og den slags. Her kommer vi bare til å gjøre det ganske enkelt.
|
|
#19 |
|
Be happy!
Ja, eller at man er av den sorten som har for liten stue til å ha mer en åtte gjester. |
|
|
|
|
#20 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Konfirmant 2020Nei, det er vel kun lokale man trenger å tenke på så tidlig. Vi må nok ha et sted hvor vi i størst mulig grad kommer til "dekket bord" og alt ordnet, så vi bør vel være tidlig ute.
|
![]() |
|
|