|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
I mål
|
Sv: Wienerpølser som har ligget på benken i 9 timerPølser synes jo å overleve det utroligste. Barna har det med seg på turer og ender med å spise dem rå etter 5 timer fordi bålet slukner osv. Jeg hadde spist. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Skal rømme
|
Sv: Wienerpølser som har ligget på benken i 9 timerJeg verken lukter eller smaker noe i det hele tatt men kan melde om at pølsene gikk ned på høykant og det ser ut til å ha gått helt strålende.
|
|
|
#3 |
|
Er frisk!
|
Sv: Wienerpølser som har ligget på benken i 9 timerGenerell betraktning om at vi har blitt mer hysteriske enn godt er, ikke rettet mot enkeltpersoner. Men faktum er at vi kaster masse fullt brukelig mat i Norge hver eneste dag.
|
|
|
|
#4 |
|
Fortynnet
|
Sv: Wienerpølser som har ligget på benken i 9 timer
Jeg følger ikke på holdbarhetsdato slavisk, og er heller ikke noe for å kaste fullt spiselig mat. Men god mathygiene og riktig oppbevaring/kjøling av mat er jeg igrunnen veldig glad for at har blitt litt innskjerpet i de tusen hjem siden søtti-åttitallet (som kanskje er den tiden det ofte refereres til når det er snakk om å oppbevare mat i stekeovnen til dagen etter osv.) |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Glamorøs
|
Sv: Wienerpølser som har ligget på benken i 9 timerRøkte og saltede pølser tåler jo det utroligste, og de lukter veldig surt om de er dårlige. Om jeg var tett i nesa hadde jeg muligens lagt dem i kjøleskapet og latt noen andre ta sjansen eller lukte på dem først.
Save
|
![]() |
|
|