Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

KK: Flott på stranda. Slik velger du riktig bikini

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-07-07, 19:10   #21
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: KK: Flott på stranda. Slik velger du riktig bikini

Nei, dameblader er irriterende og fulle av dobbeltmoral. Jeg bestilte tre Henne-blader (kun for å få miniparfymen Flowerbomb), og der undrer jeg meg stadig over sammenblandingen mote/hud/hår/interiør og krig/voldtekt/elendighet. Det virker veldig påklistret, som et slags alibi for alt det mer "selvopptatte" stoffet...

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-07, 19:31   #22
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg abbonerer på KK, men må si meg enig i kritikken som kommer fram her. Flott at mail er avsendt. For øvrig synes jeg dette gjelder de fleste kvinneblader (inkludert Norsk Ukeblad og den sjangeren). Man får ikke tak i blader som ikke har minst en artikkel (eller en reklame som faktisk ser ut som en artikkel) som omhandler temaet. Artiklene tar også utgangspunkt i at alle trenger å gå ned 5 kg til bikinisesongen. Ja, 5 kg - ikke 10 eller 30. Eller ingenting. Egentlig burde det blitt startet en storstilt boikott hvor man dropper å kjøpe ukeblader med ordet "slank" på forsiden.

Jeg tror ukebladene påvirer samfunnsmessig mye mer enn man tror. Jeg tror folk faktisk blir feitere av slankeprat, i tillegg til påvirkning av selvtilliten. Vi flommes over av sylslanke nakne/halvnakne kvinnekropper overalt. I reklamer, kvinneblader, artikler i VG (hvor det faktisk er helt malplassert) og i herremagasiner. (Hva f*** skal menn med vedlagte blader med årets bikinimote?) Kvinnekroppen er fritt vilt. Tragisk.

Når det gjelder artikler av den litt mer seriøse sjangeren må jeg si at jeg finner mer interessant i KK enn i en del andre blader.

Gammel 01-07-07, 19:51   #23
Callisto
Bør lage seg en tittel selv

Callisto sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
Callisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Michayla, her.

Kjøpte bladet Kamille igår på jobb, jeg kjøpte den kun pga bikini repotasjen.
39 mirakel bikinier, alle blir flottere... det var nå overskriften.
Der var det avbildet av damer i str, S,M og L.

Og under hver str, står det hva man skal unngå og hva man burde gjøre..
Også var det tips til tilbehør, blant sandalene så var det Crocks.

Det var bikinier/badedrakter fra 149 kroner til over 1000 lappen.

Var fornøyd med den artikkelen og snappet med meg litt og.

Og denne damen i str L, var faktisk lubben i kantene og det synes jeg var flott å se.

Jeg kjøpte også Kamille denne uken pga bikini reportasjen og ble positivt overrasket!

Gammel 01-07-07, 20:17   #24
Dixie
Aktiv

Dixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Dixie er litt kul
Standard

Jeg abonnerer på Kamille, og kan anbefale det på det aller varmeste.

Dixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-07, 20:18   #25
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette var egentlig god lesing. Jeg trodde jeg var et overfølsomt persilleblad siden jeg alltid får lyst til å grine etter å ha lest et slikt blad. Filosofien om at "du visste kanskje ikke at du var stygg, men SLIK kan vi hjelpe deg" treffer i alle fall meg - og det hardt.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-07, 20:21   #26
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dixie, her.

Kan du?
Jeg synes det er minst like ille, kanskje verre - siden det utgir seg for å være så mye bedre. Kanskje jeg burde prøve igjen?

Gammel 01-07-07, 20:34   #27
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

På hvilke måter er Kamille bedre/verre? :har aldri lest det:

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-07, 20:35   #28
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg laget jo en tråd om KK før en gang.. ang størrelser

MEN, det site Kamille har bikini/badedrakter i str S - M - L .
Og der var virkelig dama en L (ca 42-44 kanskje?)
Så der ble jeg imponert faktisk.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-07, 20:44   #29
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

MEN, det site Kamille har bikini/badedrakter i str S - M - L .
Og der var virkelig dama en L (ca 42-44 kanskje?)
Så der ble jeg imponert faktisk.

Men er L 42/44? Jeg er relativt høy og slank, bruker str 38/40, og må ofte ha L og til og med XL i mange butikker.
Syns størrelser kan variere så utrolig. Og det må ihvertfall være veldig mange som ikke kommer inn i L og XL på f.eks. VILA, når jeg må ha de største størrelsene der....

Gammel 01-07-07, 20:53   #30
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Men er L 42/44? Jeg er relativt høy og slank, bruker str 38/40, og må ofte ha L og til og med XL i mange butikker.
Syns størrelser kan variere så utrolig. Og det må ihvertfall være veldig mange som ikke kommer inn i L og XL på f.eks. VILA, når jeg må ha de største størrelsene der....

Nja.. men jeg tenker iallefall sånn at er man en S så ligger man vel på rundt 36.. mens en M er rundt 38-40. En L er for meg 42-44..

I bukser ligger jeg rundt 44-46, og det er nok en XL.

Men klart det varierer fra butikk til butikk.

Gammel 01-07-07, 20:55   #31
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Men hvis du bruker bukser i 44-46, kan du da kjøpe en bukse på f.eks. Vila i XL som passer?

Gammel 01-07-07, 20:56   #32
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Men hvis du bruker bukser i 44-46, kan du da kjøpe en bukse på f.eks. Vila i XL som passer?

Jeg har linbukse i Vila i XL iallefall. Den er forøvrig litt stor.
På HM bruker jeg rundt 44 i bukser.

Gammel 01-07-07, 20:58   #33
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Ok, jeg har ikke noen bukser fra Vila når jeg tenker meg om, men jeg har en kjole og noen jakker i L og XL, som jeg syns virker små i størrelsen. Men det kan sikkert variere innenfor samme butikk også. Jeg har ihvertfall klær som passer i et spenn fra 36 til 42, fra S til XL. Og det er ikek sånn at jeg er veldig stor ett sted og liten andre steder...

Gammel 01-07-07, 21:00   #34
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss

Jeg har linbukse i Vila i XL iallefall. Den er forøvrig litt stor.

Vila er jo dansk og pleier etter min erfaring å være litt stort i størrelsen.

Er det ikke slik at mange butikker har lagt om størrelsene for å følge en eller annen europeisk standard - som tar høyde for at folk generelt har blitt større? Det gjelder i alle fall KappAhl og Lindex, tror jeg. Der er S 36-38 og M 40-42. L må vel da være 44-46, eller?

Bikini er for øvrig håpløst uansett, spør du meg. Jeg bruker små størrelser, men ser uansett fæl ut i bikini. Og KK er et kjedelig blad. Det hender jeg faller for fristelsen i kassakøen og kjøper det, men jeg blir alltid skuffa. Lærer aldri.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-07, 21:06   #35
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

KK er et møkkablad, kjøper det ikke (lenger).

Dette er faktisk ganske utrolig, altså at størrelsene varierer så mye.
Var på kjolebutikk her om dagen og prøvde mange kjoler. I et merke fikk jeg på meg medium uten problem, i et annet merke måtte jeg opp i XL.
Ja jeg er ikke så veldig liten, men noen XL er jeg absolutt ikke.
Til min fryd kan jeg informere om at kjolen jeg kjøpte er i str 38.
Men vil nok heller tro den er en 40.

Gammel 01-07-07, 21:10   #36
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dixie, her.

Me too! Har abonnert halvannet år, og det er verdt pengene selv om det er svindyrt å få bladet flybåret hit. Virkelig bra blad, og det ble enda bedre etter at de fikk ny sjefredaktør (Gjyri Helen Werp) for en stund siden.

Gammel 01-07-07, 22:24   #37
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Nei, dameblader er irriterende og fulle av dobbeltmoral. Jeg bestilte tre Henne-blader (kun for å få miniparfymen Flowerbomb), og der undrer jeg meg stadig over sammenblandingen mote/hud/hår/interiør og krig/voldtekt/elendighet. Det virker veldig påklistret, som et slags alibi for alt det mer "selvopptatte" stoffet...

Det er egentlig det som irriterer meg. At de må "smøre inn" litt tragedier i en sammenheng hvor det ikke passer. Jeg føler meg uvel av å lese om moter, sminke, kropp og så liksom lese litt om voldtektsofre i ett-eller-annet-u-land, og tenke "huff", mens jeg sjekker prisen på den fine jakka på side 30.

For all del; jeg liker å lese om moter ol, men foretrekker blader som da handler om det. Vil jeg lese mer seriøse artikler, leser jeg noe annet enn KK, Henne ol.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-07, 22:40   #38
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er faktisk litt uenig i dette med sammenblandingen av artikler jeg. Ønsker vi helt "blonde" kvinnemagasiner, som kun tar for seg mote, kropp og slanking? Jeg synes flere av kvinnebladene har hatt interessante serieartikler som jeg faktisk har lært noe av. Reagerer dere på samme måte når det i aviser skrives gladhistorier og historier om tragedier om hverandre?

Personlig skulle jeg ønske at man kunne få flere kjønnsnøytrale blader, som dekker et større spekter. Jeg er interessert i bilstoff f.eks, men ikke særlig i sminke og mote. Mannen min er interessert i scrapping og baking, men ikke i bilstoff. Bladene i dag er ekstremt kjønnsdelt. *sporer av*

Gammel 01-07-07, 22:53   #39
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Det er egentlig det som irriterer meg. At de må "smøre inn" litt tragedier i en sammenheng hvor det ikke passer. Jeg føler meg uvel av å lese om moter, sminke, kropp og så liksom lese litt om voldtektsofre i ett-eller-annet-u-land, og tenke "huff", mens jeg sjekker prisen på den fine jakka på side 30.

For all del; jeg liker å lese om moter ol, men foretrekker blader som da handler om det. Vil jeg lese mer seriøse artikler, leser jeg noe annet enn KK, Henne ol.

Her er jeg helt motsatt. Jeg blar kjapt over alt av mote, sko, livsstilsendringer etc. Jeg vil ha gode reportasjer om interessante tema.
Ikke rart jeg ikke finner noe blad jeg liker, kanskje?

Gammel 01-07-07, 22:55   #40
Fara
Tenker fortsatt dobbelt

Fara sin avatar

Hvor: Stjørdal
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Her er jeg helt motsatt. Jeg blar kjapt over alt av mote, sko, livsstilsendringer etc. Jeg vil ha gode reportasjer om interessante tema.
Ikke rart jeg ikke finner noe blad jeg liker, kanskje?

Samme her
Jeg leser Det Nye og Women. Helt grei sengelektyre

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:05.