|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva gir/ ga dere egne barn i konfirmasjonsgave?Hest (og selvsagt vår forpliktelse på alle utgiftene med den) 60 000 for hesten og 5500/mnd. Hun hadde nok fått egen hest uansett konfirmasjon eller ikke, men det var liksom aldersgrensen vi satte når hun begynte å ønske seg hest som 5- åring.
|
|
|
#3 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Sv: Hva gir/ ga dere egne barn i konfirmasjonsgave?Festen er gaven. Det blir fort 20'++ fordi vi har det borte. Synes det er bra gave, jeg. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Hva gir/ ga dere egne barn i konfirmasjonsgave?Jentungen skal få Mac. Ho arvar bunad inkl. alt sølv, så me slepp billig unna der.
|
|
|
#5 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Hva gir/ ga dere egne barn i konfirmasjonsgave?Vi har altså gutter og ingen av de ønsker seg bunad pr. nå. Selskapet skal ikke være gaven. Mannen snakker om 10.000,- Jeg har litt lyst å tenke i retning reise. Poden selv vil kjøpe moped. Jeg er ikke helt overbegeistret for den tanken. Vi skal ha vår første konfirmasjon i år.
|
|
|
#6 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Hva gir/ ga dere egne barn i konfirmasjonsgave?Hun får ihvertfall det hun mangler av sølv til bunaden (moren min syr selve bunaden). Ellers ser jeg kanskje for meg førerkort i tillegg. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Hva gir/ ga dere egne barn i konfirmasjonsgave?Bunad og fest.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Sv: Hva gir/ ga dere egne barn i konfirmasjonsgave?Våre fikk selskap og 5000 hver, det må være godt nok tenker jeg. Bunad er ikke et tema i vår familie. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
can-jur
|
Sv: Hva gir/ ga dere egne barn i konfirmasjonsgave?Vi vingler. Nytt, eget instrument eller traktorlappen.
|
|
|
|
#10 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Hva gir/ ga dere egne barn i konfirmasjonsgave?Jeg fikk diamantring av mine foreldre.
|
|
|
#11 |
|
ekstremt trøtt
|
Sv: Hva gir/ ga dere egne barn i konfirmasjonsgave?Bunad, evt tilbud om bunad når de er utvokst. Selskapet og en reise får de også.
|
|
|
#12 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Hva gir/ ga dere egne barn i konfirmasjonsgave?Vi kommer til å gi 10.000 kr på konto. Ikke til fritt bruk, for da kjøper han bare spill. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Medlem siden: Feb 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva gir/ga dere egne barn i konfirmasjonsgave?Fest og bunad.
|
|
|
|
#16 |
|
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva gir/ga dere egne barn i konfirmasjonsgave?Bunad og 18000,- (og selskap)
|
|
|
#19 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Sv: Hva gir/ga dere egne barn i konfirmasjonsgave?Penger og kunst.
|
![]() |
|
|