|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?
Rådyr. Det kryr av dem her. Går bra.
![]() |
#2 |
finner ut av mye
|
Flisespikker...
#3 |
Fjellpiper
|
![]() Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?Jeg unngår å planlegge for apokalypse. Men alminnelig strømbrudd-i-flere-dager-beredskap har jeg tro på. Mulighet for vedfyring, ved, noe å koke vann på (primus + gass), stearinlys, lommelykter, batterier og tørrmat har vi stort sett alltid på hytta og hjemme. Jeg har spekulert på om man i tillegg burde ha litt ferskvann i tilfelle vannledninger fryser/sprekker. Det er et poeng å være litt selvhjulpen dersom storsamfunnet får hikke synes jeg. |
![]() |
![]() |
#5 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?4000 liter ved i kjelleren, og vedovn med kokeplate. En halv sau og en halv hjort i fryseren. Og mindre enn en times spassertur til nærmeste drikkevannskilde. Apokalypsen kan bare komme. :BringItOn: |
![]() |
![]() |
#6 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?Jeg drar til min ex-svigermor.
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?Jeg har en perm. Eller, det er mer et hefte da. Det inneholder beskrivelser av ulike ruter mellom noen hemmelige hytter som ligger spredt rundt i landet. Det er bare oss som er innvidde som har tilgang til dem da, for man må være medlem i en veldig eksklusiv forening som gir deg nøkkel. Kan ikke si hva den heter selvfølgelig. (Mot "litt" cash, kan jeg si det på pm!)
![]() |
#8 |
villende
|
DNT? :Outer: |
![]() |
![]() |
#9 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?Sånn umiddelbart tenker jeg at vi blir å drikke oss sanseløse på rom. Jeg har mye Baccardi i kjelleren fordi jeg hadde en periode jeg mente jeg måtte ha med noe fra taxfree på OSL og kreativiteten begrenset seg til Baccardi.
#10 |
endelig ferdig studert
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?Måtte google hva apokalypse er for noe og finner at dette er jeg vist ikke forberedt på.
#11 |
Trøtt
|
Se, du er godt forberedt allerede!
#12 |
endelig ferdig studert
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Telemark
Joda, er sånn sett forberedt men det er mer tilfeldig enn planlagt. Bor på bygda i gammelt hus derfor vedfyring. Vannkilde= bor rett ved en av de 15 største innsjøer i Norge. Aggregat fordi mannen driver firma hvor denslags utstyr inngår i utstyrsparken osv.
#13 |
Stressa før
Medlem siden: Sep 2011
Dette har jeg faktisk tenkt litt seriøst på. Vi fikk kokevarsel på vannet mens jeg var på jobb for ikke så lenge siden, og innen jeg rakk å komme meg hjem, var butikkene ribba for kjøpevann. Jeg fikk beskjed om at det var krisetilstander i butikkene på Jessheim, og kjøpte Imsdal til ågerpris på Shell på Skedsmokorset på vei hjem. Men en apokalypse ville nok sørge for at Shell på Skedsmokorset ville være tom også.
#14 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?Nei, som frukt tar jeg apokalypser på sparket. |
![]() |
![]() |
#15 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Salter eller tørker, slik de gjorde før kjøleskapet invaderte oss. |
![]() |
![]() |
#16 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?Med tanke på min sinnsstemning for tiden kan det godt hende at det er jeg som står bak apokalypsen, og da skal jeg stå på en fjelltopp og skue utover ødeleggelsene jeg er ansvarlig for og bare nyte.
#17 |
can-jur
|
![]() Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?Da skal jeg sitte med bena på verandarekkverket i gyngestolen min ,med lys fra aggregatet, ved fra egen skog, mat fra eget fjøs og egen jord og le meg fordervet av nyhetene fra byen
![]() |
#19 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?Input, der er eg og medlem. :secrethandshake:
![]() |
#20 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?Vi har faktisk et par flasker god champagne liggende, så hvis apokalypsen kommer i nærmeste framtid skal jeg ikke se bort i fra at det går to korker i taket. Man får ta med seg det gode man kan i livet tenker jeg. |
![]() |
![]() |
|
|