Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Skryt av ditt/dine barns fritidsaktivitet(er)!

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-03-17, 15:13   #1
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skryt av ditt/dine barns fritidsaktivitet(er)!

Som en spin-off: Jeg tenkte det kunne vært greit med en tråd om positive erfaringer fra forskjellige fritidsaktiviteter. Med fokus på de positive tingene. Det er lett at man hører "å, herregud, korps! Dugnader!!" eller "Håndball, hvordan ORKER man å stå helg etter helg i en hall??", og jeg syns vi skal ha en skrytetråd der vi snakker om alt som er bra med de tingene en selv har vært borti. Det kan bli en slags oppslagstråd!

Mine unger har jo spredd seg godt og grundig utover, så jeg har masse å bidra med!

Først, en av mine favoritter: Bandy!! Jeg brukte masse tid på å lære meg hva bandy egentlig ER, vi virkelig ramlet inn i sporten da vi bosatte oss ved en skøytebane. Men jeg har blitt skikkelig glad i den:
- Verdens raskeste lagsport, og selv jeg som heller ser maling tørke enn å se en fotballkamp, syns det er KJEMPEspennende å se en bandykamp. Skøyteferdighetene er helt utrolige å se på, ungene er virkelig så fantastisk atletiske og elegante og sterke og raske. Når pasningsspillet skikkelig sitter så er det utrolig presist og lynkjapt, og kombinert med at de omtrent danser på skøytene for å drible seg frem, så er det kjempeflott.
- Man kan være ute og ikke inne i en hall! Hvorvidt dette er positivt er nok individuelt, for det kan jo være grisekaldt å være bandymamma, men takke meg til å pakke meg inn i parkas og digre boots, og stå og heie ute.
- Det er en relativt liten sport, så man har gode sjanser til å hevde seg nasjonalt og dermed etter hvert også delta i internasjonale mesterskap. Planen min er at det skal bli OL-gren og så skal vi til OL! (Ikke noe press, vennen min, ta det med ro, mamma har bestilt flybilletter, men ikke stress med DET, du!)
- Vinteraktivitet som lar seg fint kombinere med sommeridretter. Veldig kompletterende trening til for eksempel fotball, særlig om man spiller fotball i en klubb som vår, som faktisk fatter at det er et poeng at de driver med andre ting, og lar dem trene mindre fotball om vinteren når de driver vintertrening

En annen favoritt: Karate!
- Jeg liker veldig godt at det er aldersblandet! Det er så få arenaer som er det (korps er en annen), og jeg tror barn og ungdom har UTROLIG godt av å være med barn og ungdommer i flere aldre, og kanskje også voksne, lære av de eldre, lære bort til de yngre, få bli voksen og modnes inne i gruppen
- Allsidig fysisk og ikke veldig belastende. Styrke, balanse, fleksibilitet.
- Det er datteren min som trener karate hos oss, og jeg tenker at det er veldig greit at jenter kan noe selvforsvar, særlig den mentale biten og tryggheten det gir.

Orientering:
- Man kan bli god både om man er best på kart, og best til å løpe. Dermed kan en som ellers ikke er den sterkeste fysisk oppleve mestring i en fysisk aktivitet (som han kanskje trenger, men syns er vanskelig pga mestring og sammenligning med andre).
- Veldig inkluderende og bredt på det nivået vi har vært
- Ren sommeridrett, i hvert fall når de er unge

Friidrett
- Allsidig, de får holde på lenge med ulike ting, mange holder på lenge, selv om de ikke er kjempegode

Langrenn
- Fint for unga å lære å gå på ski, tenker jeg. Og utendørs.

Fotball- Lagsport, lære å spille andre gode (når det funker), utendørs, en morsom ting å drive med ellers også, i skolegården og i ballbingen og "stikke ned på banen en tur". En aktivitet det er lett å fortsette med som voksen, også på helt amøbenivå rent sportslig

Piano- Utrolig fin lyd å ha i huset, piano høres liksom noenlunde ok ut også før det blir bra. I motsetning til for eksempel fiolin og klarinett...
- Veldig grei basiskunnskap å ha i bunn, både noter og akkorder og selve det å spille

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:56.