|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva har du kjøpt på døra?Jeg har kjøpt bok av de afrikanske. Og har sagt nei til unge folk. Men tiggere på femti pluss sier jeg gjerne ikke nei til. Jeg får litt vondt at folk går rundt slik, og tenker også at det er litt fint at de skaper seg en inntekt. Selv med å selge jalla. På den annen side vil jeg ha hjemmet mitt i fred. Men så tenker jeg også at jeg godt kan bidra med noe etcetera.. Matkasser, TV, strøm, alarm er jeg blitt god på å si nei til. Nå skal jeg øve meg på å si nei til fiskebilen. Rene tiggere sier jeg og nei til.
![]() |
#22 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Hva har du kjøpt på døra?
![]() |
#23 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Hva har du kjøpt på døra?Jeg kjøper prisipielt ikke av folk som ringer på døren eller telefonen og blir faktisk sur om noen ringer på for å selge (ikke barn med loddbøker e.l., men det skjer egentlig aldri her midt i byen). Vil jeg ha noe, fikser jeg det selv i butikk eller på nett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Hva har du kjøpt på døra?Jeg irriterer meg sånn over alarm-selgerne for de kommer konsekvent sent på kveldene! Sist ringte de på kl 21, og ble stående i evigheter for å prøve å overbevise meg om at jeg trengte supertilbudet deres. Til slutt sa jeg bare NEI*JEG*ER*FAKTISK*IKKE*INTERESSERT og smalt igjen døra i sinne.
![]() |
#25 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Hva har du kjøpt på døra?Det eneste vi har kjøpt på døra i løpet av de 18 årene vi har bodd her, er 5 kg kveite.
![]() |
#26 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Hva har du kjøpt på døra?Her fikk alarmselgerene skylda for å ha merket postkassene til husstander uten med lyseblått rundt klistremerke. Da ble vi ufine mot selgerene og har ikke sett de på lenge.
![]() |
#27 |
i tåkeheimen
|
![]() Sv: Hva har du kjøpt på døra?I tillegg til lodd, kjeks og sånt som nabounger selger for lag og foreninger, har jeg kjøp fisk en gang, brannstige og alarm rett etter at vi flyttet inn her og uansett skulle fikse sånt, Adams matkasse da vi hadde snakket om å teste en matkasse, og så har visst mannen byttet strømleverandør en gang. Har ikke problemet med å si nei takk når de kommer på døra.
![]() |
#29 |
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Hva har du kjøpt på døra?Ingenting, med mindre det er solgt av skole-, korps- eller idrettsungdom.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 12-03-17 kl 20:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Står på egne ben
![]() Sv: Hva har du kjøpt på døra?Kjøper ingenting på døra annet enn lodd etc. av lokale unger for lokale lag i nærheten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Elsker gamlis- godis
![]() Sv: Hva har du kjøpt på døra?Svært lite, forutenom diverse lodd, kalendere osv fra barn i nabolaget som selger for idretten sin. Aldr boligalarm, strøm, malerier fra døvstumme etc.
![]() |
#34 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Hva har du kjøpt på døra?Vi kjøpte fiber for noen år siden. Ut over det null og niks. Har ingen problemer med å si nei til folk, men hører gjerne hva de har å tilby om det er et produkt vi faktisk er på utkikk etter eller har interesse av.
![]() |
#35 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Hva har du kjøpt på døra?Veldig lite igrunn. Er prinsipielt imot dør og telefonsalg. De siste par har det blitt merkbart færre av dørselgere i vårt nabolag. Tror folk ringer til politiet og klager med en gang noen begynner å gå gatelangs.
![]() |
#37 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Hva har du kjøpt på døra?Har hendt at jeg har kjøpt lodd e.l. av idrett/korpsunger, men det er sjelden jeg har kontanter. Ellers: nada. Og alarmselgere er utrolig ufine, ja. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
can-jur
|
![]() Sv: Hva har du kjøpt på døra?Lodd, julenek også kjøper vi en del av en omreisende som selger landbruksrekvisita. Eller ingenting. Kjøpte av fiskebilen en gang men var ikke fornøyd. Nå har den sluttet å komme. Har også sagt tydelig nei til jevovas vinter som tidvis kommer på døra og "selger" evig liv
![]() |
![]() |
#39 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Hva har du kjøpt på døra?Foruten dugnadssalg av barn har jeg kjøpt fisk etpar ganger.
![]() |
#40 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva har du kjøpt på døra?Bøker, lodd, alarm, kalendere, epler, fisk, brannstige, VG, og helt sikkert mer jeg ikke kommer på i farta. Kan egentlig ikke fordra dørsalg, så disse kjøpene ligger stort sett veldig langt bak i tid. Nå åpner jeg bare kjøkkenvinduet på gløtt, og sier nei takk. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|