Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Er dette en vanlig opplevelse? (møbelreservasjon i offentlig rom)

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Se resultatene: Er dette vanlig?
Ja, jeg ser ikke noe spesielt med denne episoden? 4 8,33%
Nei, det er veldig uvanlig å ha favorittplasser hvor hvem som helst kan sitte 34 70,83%
Tja, jeg tror nå det er du, him, som er som en magnet på spesielle folk! 10 20,83%
Deltakere: 48. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-03-17, 17:27   #1
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er dette en vanlig opplevelse? (møbelreservasjon i offentlig rom)

Herlig!

Gammel 31-03-17, 16:43   #2
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kom forresten i skade for å gå først inn på pendlerbussen og bare sette meg på et ledig sete da jeg hadde sommerjobb på verftet en gang i tiden, det var heller ikke lurt. Folk er vanedyr, og SÆRLIG klokken 6 om morgenen!

Gammel 31-03-17, 17:27   #3
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enig med Toffskij og gajamor. Fint at noen med litt uvanlige ønsker er i stand til å be om det på en høflig og hyggelig måte - tror mange enten ikke klarer å si fra om det i det hele tatt, eller ikke klarer å gjøre det hyggelig.

Gammel 31-03-17, 17:43   #4
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Enig med Toffskij og gajamor. Fint at noen med litt uvanlige ønsker er i stand til å be om det på en høflig og hyggelig måte - tror mange enten ikke klarer å si fra om det i det hele tatt, eller ikke klarer å gjøre det hyggelig.

Nettopp. Og i slike tilfeller har de jo faktisk en god grunn (typ «jeg blir så urolig om jeg ikke får yndlingsplassen min at hele resten av dagen går i vasken»), men å forlange at de skulle måtte greie ut om den, er jo ganske urimelig.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-17, 17:35   #5
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville nok bare svart 'Klart det, Sheldon'.

Gammel 31-03-17, 17:36   #6
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Veldig uvanlig, og morsom og overraskende episode :-)

Jeg opplevde noe rart en gang i lunsjpausen på jobben. Vi leide lokaler I et bygg som også ble brukt til en videregående skole. På utsiden av bygget ved parkeringsplassene stod det en benk. På benken stod navnet på skolen inngravert. Jeg og en kvinnelig høygravid kollega satt på benken og tok en is i deilig varmt sommervær. Mens vi satt der kom et par mannlige lærere og satte seg i en steintrapp ved siden av for å spise matpakken sin. Så kom det en kvinnelig lærer som hevdet hårdnakket at benken var reservert for skolen personale slik at vi måtte reise oss. En pinlig stillhet bredte seg, og en av mennene tilbød sin plass i steintrappen til min gravide kollega. Så snart vi hadde fått spist opp isenvår trakk vi inn i vår del av bygget.

Gammel 31-03-17, 17:44   #7
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Ganske normalt å tenke at noen har tatt plassen "min", men ikke veldig vanlig å si noe.

Gammel 31-03-17, 18:01   #8
C3PO
Earthling

C3PO sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Høytfungerende autist, tenker jeg. Men han taklet det uvanlig bra.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-17, 18:11   #9
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde nok trolig blitt så overrumplet at jeg bare hadde reist meg og gitt han plassen, i ren forbauselse, uten å rekke å tenke eller analysere så mye (før etterpå).

Gammel 31-03-17, 18:17   #10
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Nettopp. Og i slike tilfeller har de jo faktisk en god grunn (typ «jeg blir så urolig om jeg ikke får yndlingsplassen min at hele resten av dagen går i vasken»), men å forlange at de skulle måtte greie ut om den, er jo ganske urimelig.

Bra jeg stoppet i det minste, da. Alt jeg var i stand til å tenke på var hva som var så spesielt med den plassen. Og det var to ting jeg la merke til. Den var ganske skjermet siden den var under en trapp og så var det den eneste røde plassen. Og siden gutten hadde rød t-sjorte var jeg på nippet til å spørre om rød var yndlingsfargen hans. Ja, ja. Det aller mest ironiske var at jeg gikk dit for å ikke snakke med noen.

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Ganske normalt å tenke at noen har tatt plassen "min", men ikke veldig vanlig å si noe.

minner meg om den gangen jeg fant en mann som spiste opp maten min (ikea), det var veldig surrealistisk

Gammel 31-03-17, 18:43   #11
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Bra jeg stoppet i det minste, da. Alt jeg var i stand til å tenke på var hva som var så spesielt med den plassen. Og det var to ting jeg la merke til. Den var ganske skjermet siden den var under en trapp og så var det den eneste røde plassen. Og siden gutten hadde rød t-sjorte var jeg på nippet til å spørre om rød var yndlingsfargen hans. Ja, ja. Det aller mest ironiske var at jeg gikk dit for å ikke snakke med noen.
minner meg om den gangen jeg fant en mann som spiste opp maten min (ikea), det var veldig surrealistisk

Den Ikea historien må du jo bare fortelle!

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-17, 19:29   #12
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

What??

Sånn bortsett fra det, så har jeg en gang satt meg ved et bord i en TOM kantine, og så kom det etter en stund et par stk og sa at det var deres bord. Jeg kunne ikke annet enn å flytte meg, det var Arne Scheie og Dan Børge. Jeg spurte først om ikke de kunne sette seg ved et annet bord. "Jo, jeg kan sitte hvor som helst, jeg. Men jeg GJØR det ikke."

Gammel 31-03-17, 18:19   #13
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenker også Sheldon. Og hadde trolig flyttet meg med et smil, hvis det var andre ledige plasser tilgjengelig. Spesielt hvis han var hyggelig.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-17, 18:23   #14
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenker også at diagnose-ish er en mulig forklaring, og hadde nok flyttet meg hvis vedkommende spurte høflig.

Men normalt er det selvsagt ikke.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-17, 18:32   #15
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sheldon ville jo neppe vært hyggelig.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-17, 19:34   #16
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Som de andre var min første tanke "en norsk Sheldon!"

Gammel 31-03-17, 19:54   #17
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg hadde blitt supersjarmert. Tenkt diagnose-ish og flyttet meg.

Gammel 31-03-17, 23:57   #18
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Jeg hadde blitt supersjarmert. Tenkt diagnose-ish og flyttet meg.

Jeg tror jeg hadde reagert slik jeg også.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-17, 10:40   #19
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Den Ikea historien må du jo bare fortelle!

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

What??

Det var når ungene var små. Jeg var på IKEA og dette var før de fikk trillevogner, så jeg måtte gå frem og tilbake for å få maten på bordet (måtte bære yngste, så jeg hadde bare en arm). Da jeg kom tilbake til bordet andre gang satt det en og spiste på maten jeg hadde satt fra meg.

Jeg bare: "Sitter du her og spiser opp maten min!" (Det var sånn skikkelig "Gullhår og de tre bjørnene" stil - samme tonefall som barnebjørnen når han oppdager at noen har spist opp maten hans). Det viste seg at han var på IKEA med kona, og hun også hadde litt frem og tilbake gåing og hadde bare sagt at hans mat sto på bordet, så da han så en enslig tallerken med mat på et bord trodde han at det var hans. Jeg fikk hans mat da, så det endte bra. Men jeg var så indignert og snurt!

Gammel 31-03-17, 21:26   #20
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Kan ikke stemme, for det ER i mitt hode noe spesielt med episoden, samtidig som det likevel ER veldig vanlig å ha favorittplasser også på plasser alle kan sitte. Det er bare ikke like vanlig å si fra.

Det tok et par lunsjer før jeg oppdaget at jeg hadde tatt noen sin plass på den nye arbeidsplassen min, det var jo fint at jeg fikk vite det.... Jeg satte meg bare et ledig sted, liksom. Hvordan skulle jeg vite at de andre ikke satt der av en grunn, som kom sist? Like greit at man sier fra.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:18.