Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hva skal du/hvor skal du påska 2018?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-04-17, 19:15   #21
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva skal du/hvor skal du påska 2018?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Vi har hjemmepåske for første gang på veldig mange år. Og det frister ikke sånn veldig til gjentakelse. Neste år håper jeg vi enten er på hyttetur eller i Danmark.

Samme her. Første hjemmepåske på 15 år. Disneyland Paris (som i fjor) eller Danmark neste år.

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-17, 19:55   #22
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Vi er vant til hjemmepåske, og synes det er heeeelt nydelig. Regner med at det blir det neste år også.

Denne påsken har vi:
-Ommøblert rommet til 9-åringen
-Ommøblert bittelitt på soverommet vårt
-Kjørt søppel på fyllinga
-Sortert klær og sendt til Fretex
-Ryddet i en stor hylle som var full av skrot
-Ryddet og vasket hele huset
-Vasket vegger, dørkarmer og dørblad
-Vasket frontene på kjøkkenskapene
-Tatt en skikkelig nøye støvsuging av sofaen
-Satt opp forteltet på campingvogna
-Feira et par bursdager
-Rydda ut av en kommode som kun inneholdt roteskuffer
-Gitt vekk litt møbler på finn.no som vi ikke trengte
-Vært på visning

Ungene har storkost seg med å være med venner, hatt overnatting, vært på overnatting, hoppa på trampoline, syklet rundt sammen med venner, osv.

Tenk om jeg ikke hadde fått gjort alt dette! For meg er det like avslappende å holde på med disse tingene som å sitte på en hytte og gå på skitur og spille brettspill. Så lenge jeg kan veksle av med snop, sofa, netflix, trening, osv.

Gammel 13-04-17, 19:57   #23
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Vi er vant til hjemmepåske, og synes det er heeeelt nydelig. Regner med at det blir det neste år også.

Denne påsken har vi:
-Ommøblert rommet til 9-åringen
-Ommøblert bittelitt på soverommet vårt
-Kjørt søppel på fyllinga
-Sortert klær og sendt til Fretex
-Ryddet i en stor hylle som var full av skrot
-Ryddet og vasket hele huset
-Vasket vegger, dørkarmer og dørblad
-Vasket frontene på kjøkkenskapene
-Tatt en skikkelig nøye støvsuging av sofaen
-Satt opp forteltet på campingvogna
-Feira et par bursdager
-Rydda ut av en kommode som kun inneholdt roteskuffer
-Gitt vekk litt møbler på finn.no som vi ikke trengte
-Vært på visning

Ungene har storkost seg med å være med venner, hatt overnatting, vært på overnatting, hoppa på trampoline, syklet rundt sammen med venner, osv.

Tenk om jeg ikke hadde fått gjort alt dette! For meg er det like avslappende å holde på med disse tingene som å sitte på en hytte og gå på skitur og spille brettspill. Så lenge jeg kan veksle av med snop, sofa, netflix, trening, osv.

Jeg elsker hjemmepåske, og hadde storkost meg med sånn opplegg. Men nabolaget er tomt og kidsa vil gjerne reise et sted.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-17, 20:03   #24
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg vet jo ikke en gang hva jeg skal gjøre i sommerferien, så da sier det seg selv at jeg ikke aner hva jeg skal neste påske. Men vi pleier å være hjemme inpåska, så blir sikkert det neste år også. Dvs jeg har jo skaffet meg kjæreste denne påska, så om det varer så kan det vel hende vi drar dit. Denne påska har det vært kjærestebesøk,,og resten blir hjemme med ungene.

Gammel 13-04-17, 20:06   #25
millact
Bør lage seg en tittel selv

millact sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Vi hadde første halvdel av påsken i Spania og har nå hjemmepåske.

Neste år er påsken tidligere, så da kan det godt hende det blir skipåske på fjellet. Vi har tilgang på leilighet på Hovden.

Elise: Jeg er imponert over alt dere har rukket!

Sist redigert av millact : 13-04-17 kl 20:22.
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-17, 20:08   #26
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Elises liste er grunnen til at vi ikke har hjemmepåske. Vi lever i et renoveringsobjekt hele året og trenger fri i feriene.

Gammel 13-04-17, 20:09   #27
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skal i alle fall IKKE være hjemme alene en uke med hunden mens resten av familien er på tur til St. Petersburg.

Jeg holder på med en hjemmeeksamen i år, og det er egentlig helt greit. Jeg tipper vi bare er hjemme neste år.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-17, 20:13   #28
Blånn

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Om vi er friske og hele blir det nok påskefjellet på oss. Enten på hytta til mamma og pappa, eller ved et alpinanlegg.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-17, 20:14   #29
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har sjelden/aldri den magiske kombinasjonen av tid, lyst og overskudd til å gjøre sånne ting, så jeg ligger stort sett på sofaen ellers.

Gammel 13-04-17, 20:16   #30
millact

millact sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Jeg har sjelden/aldri den magiske kombinasjonen av tid, lyst og overskudd til å gjøre sånne ting, så jeg ligger stort sett på sofaen ellers.

Siden dere har vært på visning har dere kanskje flytteplaner. Da er det jo fornuftig å bruke fridagene på rydding.

Gammel 13-04-17, 20:17   #31
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Neste år blir det tur til hytta i Trysil med min familie. Tar med bortover- og nedoverski. I år har vi vært en tur på hytte som er 6 mil unna, men der var det ikke snø så ble kjedelig å sitte inne. Denne helga er vi hjemme og tar litt dagsturer.

Gammel 13-04-17, 20:21   #32
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Siden dere har vært på visning har dere kanskje flytteplaner. Da er det jo fornuftig å bruke fridagene på rydding.

Ja, det er kanskje ikke alle punktene som hadde blitt gjort hvis vi ikke gikk med flytteplaner, men med mange nok fridager på rad blir jeg veldig i rydde- og organiserings-modus, så mye ville blitt gjort uansett.

Gammel 13-04-17, 20:32   #33
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Påsken 2018 kommer i månedsskiftet mars/april. Da er det usannsynlig at hyttevannet er skrud på. Så enten blir det bypåske, Stockholmspåske, eller noe helt annet. Danmark hørtes deilig ut.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-17, 21:14   #34
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Tja, egentlig frister pr nå "reise et sted", for hjemmepåske er ikke så helt påske her, enda ialle fall. Mannen hadde jo første fridag i dag, mens jeg og ungene har vært hjemme siden de kom hjem fredag. (Vel, jeg og yngste ER jo hjemme) Ungene flyr nå hit og dit til venner som også er hjemme, i alle fall enn så lenge, og det er jo greit, men huset står litt på hodet og hverken jeg eller mannen slapper av. Og eldstemann merker man har vært for mye inne, enten her eller hos andre, og for mye skjerm. I morgen blir det i det minste mer luft og mindre skjerm.

På ski får vi nok ikke gått denne påska, men neste kommer tidligere og jeg håper nå vagt på snø, men vi får se.

Påska 2018 tror jeg at jeg skal prøve å ha mer en PLAN for dagene, for denne hjemmepåska her fungerer ikke så godt. (Meget mulig vil jeg dog sette mer pris på fridagene neste år, når jeg faktisk ellers jobber. Nå har jeg vært hjemme i halvannet år og skal fortsatt være det noen mnd til så...)

Gammel 13-04-17, 21:18   #35
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Her er det hjemmepåske/bypåske i år. Men barn frem til lørdag.
Nå starta dessverre jeg påska med en smell i ryggen, på tirsdag. Det ble ikke særlig bedre frem til i dag, så idag var jeg på legevakta i ca 5 timer
Takket nei til natt der, og dro hjem med Vival, i tillegg til det jeg normalt tar.

Det er litt kjipt. Fikk ikke vært med kidsa på RUSH trampolinepark igår, og det ser ut til at det ligger dårlig an til noe aktivitet de neste dagene.

Men sånn egentlig liker jeg bypåske godt

2018 ja

Det har jeg ikke peiling på!

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-17, 21:20   #36
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 53
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Vet ikke, men tipper på hjemmepåske som alltid. (I konseptet hjemmepåske for oss er en tur, trolig to overnattinger, hos foreldrene mine i nabobygda.)

Gammel 13-04-17, 21:34   #37
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Hjemmepåske i år, i fjor og neste år. Mulig at vinterferien 2018 blir på hytte i Nordmarka. Og at det blir en tur i høstferien 2018 fordi mannen fyller rundt år.

Gammel 13-04-17, 21:45   #38
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Neste år blir det nok hyttepåske. Deler hytte og vi har hytta annethvert år så iår er vi hjemme og jeg synes det er deilig. Jobbet mandag til og med onsdag da.

Gammel 13-04-17, 21:50   #39
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Neste påske blir det nok ikke Bergenstur. Vi hadde det veldig fint, men været kunne seriøst vært bedre.

Neste påske skal det heller ikke være program hele påska. Jeg tror faktisk vi skal ha en uke på fjellet nær skiløyper og resten av dagene hjemme!

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-17, 22:49   #40
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Vi kom akkurat hjem etter fem fantastiske dager i London, og min umiddelbare tanke er å gjenta dette. Vi var kjempeheldige med været også; et par dager var det full sommer, og regn har vi ikke hatt. Ankom Gardermoen i øsende regn og 2 grader - og her hjemme legger snøen seg nå.

Nå blir det hjemmepåske resten av høytiden, som vi også elsker (været kan godt ta seg opp litt, da). Når jeg tenker meg om, så har storbyferie første halvdel, og hjemmepåske resten, vært fast mønster de siste årene. Så da er det vel det vi liker best, da.

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:51.