Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Lykke kan ikke kjøpes for penger

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-04-17, 10:00   #1
safran
saftig

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lykke kan ikke kjøpes for penger

Jeg er en sånn som opplever mye lykke når jeg kjøper fine, funksjonelle ting. Akkurat nå er det Tempursengen min med det nye Gant-sengetøyet som gir mest glede. Sengen er så fantastisk god for kroppen min, og sengetøyet er så utrolig mykt og glatt at jeg gleder meg til å legge meg. Når det i tillegg har duse, deilige farger så er lykken komplett.

Gammel 29-04-17, 10:20   #2
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hunden vår står høyt på lista! Jeg hadde ikke trodd at det gikk an å bli så glad i han. Han gir meg glede hver eneste dag.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-17, 10:35   #3
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åja, Gant-lakenet! Lakenhimmelen!

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-17, 10:50   #4
cora
både her og der

cora sin avatar

Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Dundyna som jeg kjøpte i høst. Følelse av luksus hver natt.

Gammel 30-04-17, 12:09   #5
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Hmm. IPhonen er jeg veldig glad i. KA- maskinen kan jeg fortsatt stryke ømt på når jeg passerer. Og noen av lampene mine. Og så føler jeg glede over å servere i mange av de pene skålene/ bollene mine og servere drikke i mange av glassene mine. Og sikkert flust av andre tung.

Gammel 29-04-17, 10:36   #6
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Akkurat nå er det baderomsoppussingen som gir umiddelbar lykke, riset bak speilet er jo selvsagt det enorme pengesluket et sånt prosjekt er.

Penger har jo gjort at vi kan investere i en bolig med god plass til alle, med funksjonelle flater som gjør at vi kan være sammen eller trekke oss unna - alt etter dagsform. Det er hverdagslykke for meg.

Gammel 29-04-17, 10:42   #7
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Huset vårt innvendig! Det er ganske nyoppusset, med glatte, pene flater og varmekabler i gulvene. Jeg har vokst opp i et hus fra 1800-tallet med trekk fra alle kanter og store sprekker mellom gulvbordene. Noen kaller det sjarm.

Ellers:
Katten min
Pianoet mitt

Og kanskje ikke en ting, men noe av det jeg er aller mest glad vi har brukt penger på, er beliggenheten på huset vårt, med gangavstand rett inn i marka. Det gir meg ro i sjelen å vite at jeg bare trenger noen minutter på en hyggelig gangvei før jeg er inne i skogen.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-17, 10:38   #8
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hormonspiralen!
Ipad'en og elbilen. - og den fantastiske dundyna mi..

Gammel 29-04-17, 10:42   #9
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hytta vår. Det beste kjøpet vi noen sinne har gjort, og en fantastisk investering i familielykke.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-17, 10:58   #10
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Vaskehjelp. Fordi jeg er glad i å ha det rent, men misliker prosessen, og når jeg kommer hjem fra jobb på vaskedag føler jeg liksom at noen har vært veldig snill mot meg.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-17, 11:09   #11
vixen

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Vanskelig å nevne en ting, men ipad, kaffemaskinen og induksjonsovn gir meg glede hver dag.

Sånn generelt så er det å ha inntekt høy nok til å kunne spare til artige ting det som skaper lykke i heimen. Det å konstant leve bakpå og aldri kunne unne seg noe tærer på både forhold og livskvalitet.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-17, 11:14   #12
Albertine

Albertine sin avatar

Medlem siden: Oct 2014
Blogginnlegg: 38
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kan vel ikke ta på en flyreise, kan jeg? Men det at jeg har penger til å kunne reise til et annet kontinent og få oppleve nye steder og nye kulturer er det som gir og har gitt meg mest glede i livet.

Gammel 29-04-17, 11:16   #13
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg innser at jeg nok er veldig materialistisk, for jeg har mange ting som gjør meg glad i hjertet, på ordentlig.

Den nye sykkelen min som triller superlett! Kindlen gjør meg glad hver gang jeg åpner den, vipps, der er boka! Skins-skiene som nærmest garanterer at jeg slipper glipptak, herregud, så glad det gjør meg! Kaffemaskinen! Benken i vaskerommet som rommer alt bak fine, skinnende røde skapdører! Kjøkkenbordet vårt i vakker eik. Den arvede ørelappstolen fra mannens farfar. De nye vinduene i huset, som passer huset så bra, og er tette! Den lilla sofaen! Løpetightsen jeg har på nå, arvet av Adrienne, som er så sinnsykt behagelig, og i tillegg gjør rumpa mi super-smashing! Smykket jeg har i halsen nå, en bitteliten edelsten (mørkeblå, hva heter de igjen?) som jeg fikk da minsten ble født. Skinnjakkene mine! De semskede støvlettene jeg kjøpte på salg for flere år siden, og som jeg trodde jeg hadde mistet, og så fant jeg dem igjen, og de er så fine og gode!

Og det er bare det jeg kommer på i farten.

Gammel 29-04-17, 12:01   #14
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Tempursengen og dundyna mi.

Gammel 29-04-17, 12:05   #15
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bortsett fra hunden min så er jeg veldig glad i iPhonen og Macen. Egentlig elsker jeg Kindlen også, men jeg har ikke ro i kroppen til å lese så jeg bruker den ikke så ofte.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-17, 12:07   #16
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenker at den som sa at lykke ikke kan kjøpes - eller at penger ikke er alt, var en arrogant jævel som aldri har ligget søvnløs og bekymret seg over hvordan vedkommende skulle betale regningene sine.

Jeg elsker sommerhuset vårt, det skakke, rare, gamle slitne huset ved sjøen på Sørlandet. Å vandre til utedoen en tidlig sommermorgen mens fuglene synger som gale, er are helt utrolig fantastisk.

Og jeg kjenner meg igjen i det du sier, Poly. Nå sitter jeg foran Mac'en min. Med deilige og kule lammeskinnstøfler - med sovende valp på føttene mine. Både tøflene, mac'en og hunden er kjøpt.
Og så er jeg veldig glad for den friheten den lille bilen min gir. Jeg virkelig elsker å kjøre bil. Biltur med pøbelprinsessen med høy musikk eller gode samtaler er virkelig noe av det beste jeg vet.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-17, 12:07   #17
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de fleste
Standard

Huset mitt, at jeg kan bo her hver dag, i et nydelig hus, på et flott sted, med gode venner i nærheten og "alle" jeg er glad i innen 45 minutters rekkevidde, ved sjøen og skogen i nærheten. Dette er min ultimate hverdagsluksus Tine iskaffe cappuccino er en god nr to som jeg nå lar være å kjøpe fordi jeg må ofre noe siden jeg har pusset opp et stort rom i huset og signerer derfor på det Blondie skriver om oppussing av baderom: Lykke/pengesluk...

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-17, 12:10   #18
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Jeg har også mange ting som gjør meg lykkelig, og jeg liker å ha ting. (En kollega driver og selger unna alle tinga sine, fordi hun føler seg friere uten ting. Jeg føler meg friere med.) At det er dyrt og nytt er ikke så viktig; jeg er ikke opptatt av merker, men av funksjon og estetikk.

Jeg har også prøvd ut å ha svært lite penger (barndom), å ha greit med penger (studietida, hadde 50 % jobb ved siden av), og å ha forholdsvis god råd (som følge av et lykketreff i etableringsfasen). Det er to ting jeg setter særlig pris på, som jeg ikke hadde hatt uten at vi fikk mer penger mellom hendene: Gitaren min og huset vårt.

Sånn i dagliglivet setter jeg mest pris på god tid - å sette meg med gitaren litt, å drikke en kaffe i sola, å spille et spill med ungene. Så jeg reagerer litt todelt på det utsagnet - nei, de viktige tinga i livet handler ikke om penger. Men friheten man får til å bekymringsfritt nyte de viktige tinga - å slippe å lure på om du har råd til bleier, om bilen starter dagen etter, om du har råd til å sende med ungen en brus til kosetimen, at middagen ikke må være havregrøt den siste uka før lønning - den kan man faktisk kjøpe for penger.

Penger betyr lite når du har nok. Penger betyr alt når du ikke har dem.

Gammel 29-04-17, 12:12   #19
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Jeg knytter vanligvis ikke lykke til ting, men jeg kan likevel nevne to ting: Vi kjøpte en ny sofa i fjor som er utrolig deilig å slappe av i for hele familien. Jeg er helt sikker på at vi ble litt lykkeligere som familie da vi skaffet den. I tillegg må jeg nevne løpeskoene mine. De første kjøpte jeg på Löpelabbet mens jeg var syk og under behandling, med klar plan om å begynne å løpe. I snart seks år etter det har en rekke par med løpesko gitt meg enormt mye lykke.

Gammel 29-04-17, 12:18   #20
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

5-fingerskoene mine, de gjør meg skikkelig glad! Det er et eller annet veldig rampete med følelsen av å løpe ut med dem på, litt som følelsen når du løper ut med søpla eller noe, på tærne i sokkelesten, fordi du ikke gidder å ta på deg sko. Og så ser de så totalt idiotiske ut, at hver gang jeg ser ned på beina mine så må jeg le litt. Klovnesko!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:38.