Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Sangtekster vi trodde vi hørte riktig, men den gang ei/nei!

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-05-17, 13:47   #1
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sangtekster vi trodde vi hørte riktig, men den gang ei/nei!

Og "Mandag i låret" (Mandag hele året).

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-17, 14:06   #2
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Ikke en sangtekst, men vi har en restaurant her i byen som heter Mon Ami. Jeg jobbet som student på et engroslager, og der var det mange som merket kassene til dem med Mona mi. De var nok ikke så stødige i fransk.

Gammel 09-05-17, 08:13   #3
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv

Pegasus sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Ikke en sangtekst, men vi har en restaurant her i byen som heter Mon Ami. Jeg jobbet som student på et engroslager, og der var det mange som merket kassene til dem med Mona mi. De var nok ikke så stødige i fransk.

Sannsynligvis samme byen, fikk Dolly Dimple for sikkert tjue år siden. Venner som hadde vært der, skrøt veldig av pizzaen på 'Dårlig Dimpel". Jeg syntes det var et mildt sagt merkelig navn på et spisested.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-17, 15:34   #4
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Stakkars Kari.

Gammel 19-05-17, 09:50   #5
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Dum Dum Boys har endel kryptiske tekstlinjer, inni hodet mitt blir de mer ... direkte, kan du si.

De synger for eksempel: "Småfugler i hekken synger sangen min", mens jeg i årevis trodde han sang "småfull i hekken, synger sangen min" ... Det ble helt hysterisk da jeg leste "En vill en" (Dum Dum-biografien) og trommisen innrømmet at det var det han trodde det var også!

Og en av de vakreste tekstlinjer i norsk musikk, i mine ører, var "Jeg ha'kke flytta herfra, jeg har drømt". Jeg gikk hekk og hagelangs i mitt gamle nabolag og skjønte nøyaktig hva de mente, for selv om det var lenge siden jeg hadde flyttet hjemmefra føltes det som om jeg var 15 år igjen og skulle på besøk til venninna mi ... Skuffelsen var stor da jeg leste at den egentlige linja gikk "Jeg ha'kke flytta herfra, jeg har RØMT" ...

Gammel 20-05-17, 09:06   #6
Nima
Stadig innom

Nima sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Nær Bergen
Nima er populærNima er populærNima er populær
Standard

Mamma Mia, girra gårra geen, mai mai, atshu matchu mitchu...

Nima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-17, 20:47   #7
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Dum Dum Boys har endel kryptiske tekstlinjer, inni hodet mitt blir de mer ... direkte, kan du si.

De synger for eksempel: "Småfugler i hekken synger sangen min", mens jeg i årevis trodde han sang "småfull i hekken, synger sangen min" ... Det ble helt hysterisk da jeg leste "En vill en" (Dum Dum-biografien) og trommisen innrømmet at det var det han trodde det var også!

Og en av de vakreste tekstlinjer i norsk musikk, i mine ører, var "Jeg ha'kke flytta herfra, jeg har drømt". Jeg gikk hekk og hagelangs i mitt gamle nabolag og skjønte nøyaktig hva de mente, for selv om det var lenge siden jeg hadde flyttet hjemmefra føltes det som om jeg var 15 år igjen og skulle på besøk til venninna mi ... Skuffelsen var stor da jeg leste at den egentlige linja gikk "Jeg ha'kke flytta herfra, jeg har RØMT" ...

Leste boka og la merke til det, ja. Hørte på sangen med en gang og kunne skjønne at det høres ut som drømt, men har alltid sunget rømt.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-17, 15:57   #8
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Bon Jovi synger altså "like Frankie said, I did it my way"
og ikke som Taien sang "I eat, I shit, I did it my way"!
Jeg syns det var en rar tekst...

Gammel 09-05-17, 09:55   #9
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Bon Jovi synger altså "like Frankie said, I did it my way"
og ikke som Taien sang "I eat, I shit, I did it my way"!
Jeg syns det var en rar tekst...

Jeg synes det var rart at han sang "Like Frankenstein I did it my way".

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-17, 10:01   #10
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Problemet er bare at jeg fortsatt ikke vet hva i allverden en montebello-neger er.

Da er det en god idé å lese dette intervjuet med Karpe Diem.
http://p3.no/musikk/tor-du-a-synge-m...pe-diem-laten/

Save

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-17, 16:11   #11
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Jeg husker visst ikke noen av mine egne mondegreens lenger, men gleder meg stadig over denne, som jeg bruker i undervisning:

(Kilde: youtube.com)

Sist redigert av Matilda : 08-05-17 kl 17:54.
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-17, 16:14   #12
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Det finnes en helt suveren opptreden på idol eller noe sånt fra Asia. Hun synger "Ken Lee" av full hals. (aka - can't live (without you))

Gammel 08-05-17, 16:16   #13
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Det finnes en helt suveren opptreden på idol eller noe sånt fra Asia. Hun synger "Ken Lee" av full hals. (aka - can't live (without you))

... den bruker jeg også i undervisning, i samme økta. Fantastisk! Den er fra bulgarsk idol.

(Kilde: youtube.com)
.

Ellers er det jo mengder av artig K-pop med interessant uttale også.

Sist redigert av Matilda : 08-05-17 kl 19:00.
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-17, 16:23   #14
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Di derre, Jenter: "Med bløte kosevanter" Tenkte alltid det var litt ekkelt å gå rundt med bløte vanter.

(At det var konsonanter tok det en god stund før jeg fant ut, men det var jo så opplagt når lyset kom på!)

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-17, 16:53   #15
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg lærte julesangen "Her kommer dine armer små og beina kommer etterpå" - det klang fint i mine ører helt til jeg hørte hvordan den egentlig skulle synges. Reflekterte aldri over hva den hadde med jul å gjøre.

Gammel 08-05-17, 17:05   #16
mina
Strikker

mina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Jeg må enda av og til le av jentene våre som da de var små sang : "Å habolabo, å habolabo" til den engelske teksten "Oh, how I love You, oh how I love You".

Gammel 08-05-17, 17:38   #17
Pelen

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Jeg lærte julesangen "Her kommer dine armer små og beina kommer etterpå" - det klang fint i mine ører helt til jeg hørte hvordan den egentlig skulle synges. Reflekterte aldri over hva den hadde med jul å gjøre.

Jeg kan nesten ikke noen norske julesanger så her må du hjelpe meg med hvordan det skal være.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-05-17, 18:01   #18
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Jeg kan nesten ikke noen norske julesanger så her må du hjelpe meg med hvordan det skal være.

Her kommer dine arme små o Jesus i din stall å gå.

Ikke arm som i kroppsdel.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-17, 17:11   #19
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke sangtekst, men jeg må bare fortelle om en feiltolking/uttalelse.
I fjor kom det et nytt utested i Trondheim, nede mot Solsiden. Vi fra jobben (jeg jobber i brannvesenet) skulle på lønningspils, og ble SÅ happy da vi så hva stedet het! «Fire fine» - som i våre automatiske brannører ble uttalt med engelsk tale; «Firefine».

Helt til vi møtte noen andre, som da hadde skjønt konseptet, og sa «Fire Fine» - på bokmål. Som da egentlig ikke har det pøkk med brann å gjøre i det hele tatt.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-17, 09:22   #20
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Ikke sangtekst, men jeg må bare fortelle om en feiltolking/uttalelse.
I fjor kom det et nytt utested i Trondheim, nede mot Solsiden. Vi fra jobben (jeg jobber i brannvesenet) skulle på lønningspils, og ble SÅ happy da vi så hva stedet het! «Fire fine» - som i våre automatiske brannører ble uttalt med engelsk tale; «Firefine».

Helt til vi møtte noen andre, som da hadde skjønt konseptet, og sa «Fire Fine» - på bokmål. Som da egentlig ikke har det pøkk med brann å gjøre i det hele tatt.

Lænestola! E dåkk itj trøndera? Det handler om plasseringen. Royal garden ligg på motsatt side ...

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:51.