Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Hvor ofte kjører dere oppvaskmaskinen?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-07-07, 20:58   #21
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte kjører dere oppvaskmaskinen?

Oppvaskmaskinen går hver dag. Gryter og stekepanner vaskes for hånd.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-07, 21:01   #22
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ca. en gang i døgnet, men noen ganger kan det gå to dager. Det kommer an på hva vi har hatt til middag. Vi vasker lite for hånd.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-07, 21:03   #23
Michayla
Nysgjerrig

Michayla sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her går allt i oppvaskmaskinen.
Stekepanner tar jeg får hand.
Den går ca hver dag til annenhver dag.
2 voksne 3 barn 2 katter og en hund... ( de får da rene skåler hver dag.)

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-07, 21:07   #24
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Her går oppvaskmaskin stort sett hver dag. En sjelden gang annenhver dag.

Gammel 05-07-07, 21:09   #25
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Til vanlig kjøres den ca annen hver dag.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-07, 21:13   #26
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Vi vasker omtrent en gang om dagen nå, og putter inni det meste. Utenom store panner/stekepanner, skjærebrett og Edge-knivene (Sambo har en tendens til å vaske de i oppvaskemaskinen, og da blir jeg galen).

Gammel 05-07-07, 22:29   #27
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

ca hver 2-3.dag. Vi er 2 voksne og et barn. Vasker som regel alle panner for hånd, samt glass jeg er redd for

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-07, 22:45   #28
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

2 voksne og et barn, 2 katter og 1 hund og alt som kan vaskes i oppvaskmaskinen blir vasket der og den blir satt på så fort den er full.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-07, 23:08   #29
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ca. annenhver dag. Jeg vasker som oftest gryter, panner, kjeler, bakeboller og ildfaste fat for hånd sånn at ikke oppvaskmaskinen skal bli så fort full. Det hender dog at jeg synder. Veslas matboks får jeg ikke lov til å vaske i maskinen (Ole Brumm kan jo bli slitt bort), så den vaskes også for hånd.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-07, 23:31   #30
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Ca hver eneste kveld. Vi er to voksne og to barn. Vi tar det meste i vaskemaskinen, men kan ofte ta steikepanna og boller i vasken.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-07, 23:51   #31
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Den går nok stort sett hver dag. Jeg vasker alt utenom stekepannen, tror jeg. :lat:

Åja, vi er 2 voksne og to barn, men den minste bruker nok lite kjørler.

Samme her.

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-07, 00:11   #32
Carina84
Fullverdig medlem

Medlem siden: Jun 2007
Carina84 har et hav av muligheter foran seg
Standard

1 gang om dagen snurrer den og går. Da stapper vi inn alt utenom stekepanne vår.
Vi er 2 voksene og 2 barn, men er ikke mye enda i fra den minste da.

Carina84 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-07, 01:14   #33
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

To voksne og to barn.

Oppvaskmaskinen hver eller annenhver dag.
Kjeler, former, store boller ol vaskes opp for hånd. Matbokser og flasker vasker vi som regel for hånd (akkurat nå er maskinen full av matbokser og flasker - siste dag i barnhagen for tre av oss ...)
Knivene mine vasker vi forhånd.

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-07, 01:20   #34
SmarteSmelt
Erfaren

SmarteSmelt sin avatar

SmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ganske konsekvent hver kveld.
2 voskne, 3 barn.

SmarteSmelt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-07, 01:44   #35
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Vi er to voksne og to bikkjer til daglig, med innslag av barn/svigerbarn/barnebarn/foreldre/venner.
Her går den MINST hver kveld.
Når vi er alene, spiser vi middag på kveldene, andre ganger blir det mer oppdekning ved besøk.

Gjennomsnittlig pr. uke? Tja...En uke har 7 dager, 4-5 av de er vi alene, kanskje mindre, kankskje mer.

Den går. :kånstaterer:

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-07, 10:10   #36
Anuk

Anuk sin avatar

Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Normalt annenhver dag hvis vi er to voksene og ett barn. Men vi er ofte tre voksene og ett barn, samt at vi gjerne har et barn eller to ekstra i kosten - og da blir det hver dag.

Vi tar det meste i maskinen, men kjeler og panner og andre ting som "ruver" pleier jeg heller å vaske for hånd enn å fylle opp maskinen med nesten ingenting.

Ellers er maskinstabling en kunst... Jeg får plass til ca dobbelt så mye som de andre i husholdningen. Jeg blir jo helt frustrert når de setter på halvfull maskin og det står igjen masse oppvask på benken

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-07, 10:12   #37
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anuk, her.

Ellers er maskinstabling en kunst... Jeg får plass til ca dobbelt så mye som de andre i husholdningen. Jeg blir jo helt frustrert når de setter på halvfull maskin og det står igjen masse oppvask på benken

Dette kjenner jeg meg igjen i. Jeg kjører aldri maskinen før den er stappfull. Visse andre mener den er stappfull når den bare er halvfull.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-07, 10:14   #38
Manga

Manga sin avatar

Hvor: Østfold
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Hver dag. Vi er 2 voksne og 2 barn. Alt vaskes i oppvaskmaskinen, stekepanne inkludert.

Gammel 06-07-07, 10:46   #39
Señora

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

En gang pr. dag, oftere ved eksempelvis besøk. Vi er 4 i husstanden.

Det som ikke går i oppvaskemaskinen er ikke verdt å eie.

Jeg har en jerngryte som nesten aldri er i bruk, og den vasker jeg opp for hånd.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-07, 10:47   #40
Observatøren

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 25
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anuk, her.

Men blir alt rent?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:10.