Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Trygg trafikk på foreldremøte?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-07-07, 06:12   #1
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trygg trafikk på foreldremøte?

Opprinnelig lagt inn av Bequita, her.

Nei, det er jo ikke noe problem. Det eneste jeg prøver å si er at det er andre emner som er lenger opp på min ønskeliste. Men jeg ser jo helt klart verdien av dette emnet også.

Jeg er enig med Bequia personlig. Jeg er mer opptatt av hva barnhagen har å fortelle om seg selv: pedagogikk, daglige rutiner, hvordan de gjør det i forbindelse med bursdager, kosthold i bhg, sikring i bil når barnehagen er på tur etc.

Men jeg synes det er helt greit med informasjon fra Trygg Trafikk også, det er bare ikke det jeg selv er mest interessert i. Jeg tenker også at det enkleste for barnehagen er å anmelde eller tipse politiet om å ha kontroll når det gjelder sikring av barn i bil, men det er kanskje bare i mitt hode det er en grei løsning.

Gammel 09-07-07, 09:07   #2
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Jeg er enig med Bequia personlig. Jeg er mer opptatt av hva barnhagen har å fortelle om seg selv: pedagogikk, daglige rutiner, hvordan de gjør det i forbindelse med bursdager, kosthold i bhg, sikring i bil når barnehagen er på tur etc.

Men jeg synes det er helt greit med informasjon fra Trygg Trafikk også, det er bare ikke det jeg selv er mest interessert i. Jeg tenker også at det enkleste for barnehagen er å anmelde eller tipse politiet om å ha kontroll når det gjelder sikring av barn i bil, men det er kanskje bare i mitt hode det er en grei løsning.

Men vi må jo ikke evt vie hele møtet til TT heller.

Uansett. Vi forteller jo ganske mye om alt det du nevner i årsplaner, månedsplaner og diverse dokumentasjonstyper vi har. Forrige møte viet vi til mat og kosthold.

Mitt inntrykk er dessverre at fåtallet av foreldrene setter seg inn i vår pedagogikk, mål og visjoner. Så lenge barnet har det bra, er det greit.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-07, 11:11   #3
m|nken
Bør lage seg en tittel selv

m|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Vi har hatt besøk av politi/Trygg Trafikk på foreldremøte i barnehage. Det var et veldig bra møte og jeg synes det var flott at dette ble arrangert. Det ble snakket om trafikksikkerhet, bilstoler, nødvendigheten av å sitte bakovervendt. Vi fikk se video mm.

Dette var en lur ide! Den skal jeg også bringe videre.

Jeg har selv sett at foreldre kommer kjørende til barnehagen med barna uten bilstol. Enkelte har ikke på seg seler engang og sitter foran i passasjersetet. Men det verste tilfellet var vel den gangen jeg så en mor kom kjørende med sin toårige sønn på fanget. Han ville jo styre må vite!

m|nken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-07, 11:20   #4
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av m|nken, her.

Dette var en lur ide! Den skal jeg også bringe videre.

Jeg har selv sett at foreldre kommer kjørende til barnehagen med barna uten bilstol. Enkelte har ikke på seg seler engang og sitter foran i passasjersetet. Men det verste tilfellet var vel den gangen jeg så en mor kom kjørende med sin toårige sønn på fanget. Han ville jo styre må vite!

Gammel 07-07-07, 11:31   #5
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det høres ut som en god ide!
Jeg har ikke sett noen ankomme Lillemor sin barnehage usikret, men jeg har flere ganger sett barn på 3-4 år sitte i forsetet uten bilbelte.
Det er nok mange som ikke tar dette så tungt, dessverre.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-07, 11:57   #6
*HH*
Frøken

*HH* sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Dette har jeg tenkt på også, flere ganger.

Jeg skal jammen meg nevne dette for styrer i vår barnehage. Har sett flere eksempler på dårlig sikring.

Det dumme er at de foreldrene som ikke bryr seg om sånt sikkert ikke kommer alikevel

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-07, 12:59   #7
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Høres ut som en god ide.

Men altså, tilbake til hun som skylte på at de hadde 2 biler og måtte flytte bilsetet.
Kjøp et bilsete til da for f..... Så slipper de å tenke på det hvis det er så mye styr.
Sikkerheten til barna kommer jo først.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-07, 15:27   #8
Trixie
Bør lage seg en tittel selv

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Møte med Trygg Trafikk er nok lurt.
Jeg vet om noen som ofte kjører med barna usikkret i bil. De har også den nyfødte babyen på fanget foran, akkurat som de gjorde med storesøsteren. Unger som kravler rundt i bilen osv.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-07, 22:39   #9
Isa
--

Isa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av *HH*, her.

Det dumme er at de foreldrene som ikke bryr seg om sånt sikkert ikke kommer alikevel

Min tanke også

Jeg må si jeg får vondt i magen når jeg ser uskyldige barn sitte usikret, det er jo foreldrene som må ta ansvar. Burde jo tro at folk var mer opplyste i år 2007, men jeg ser jo stadig vekk at det ikke er tilfelle.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-07, 00:20   #10
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Høres smart ut å sjekke ut om de kan komme på foreldremøtet og informere. Jeg har også sett litt forskjellig i barnehagen til ungene. Heldigvis sitter de aller fleste trygt og godt. Har inntrykk av at det ofte er utlendinger som "stapper" unger inn i bilen uten sikring. Vet ikke om det bare er min oppfatning? Har selvsagt sett normenn som gjør det også, men flertallet jeg har sett er ikke det.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-07, 11:49   #11
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av m|nken, her.

Gammel 09-07-07, 10:55   #12
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg synes det er dumt å ha flere tema på et sånt møte. Jeg tror budskapet har lett for å forsvinne da. Det er fullt ut mulig å integrere dette forhold til barnehagehverdagen.

Hva med å kombinere med det at foreldrene er med på å planlegge månedsplan?
Vi har hatt gruppearbeid i forhold til tema på halvårs/månedsplaner. Setter dere opp trafikk som tema på plan for barnehagen kan foreldrene på et sånt møte ha gruppearbeid hvor de kan komme med ideer om aktiviteter i barnehagen i forhold til tema. Det er også verdifullt med gruppearbeid hvor det med barns evne til å mestre trafikk blir tatt opp. Her kan pedagoger i barnehagen bidra med viktige innspill.

For at foreldre skal bli engasjert i pedagogikk, mål og visjoner tror jeg det er viktig at de utfordres aktivt på konkrete problemstillinger. De fleste foreldre er ikke vant med å tenke pedagogikk, men får de konkret utfordring og oppgaver så tror jeg det er mulig.

Vi fikk en gang utfordringen i gruppearbeid å komme med ideer til hvordan temaet "kroppen" skulle arbeides med i barnehagen. Det var spennende å jobbe med. Det ble fruktbare samtaler omkring det blant foreldrene og mange spennende ideer ble trukket fram etterhvert. De ansatte hjalp med å "komme på gli" i forhold til tema. Da vi da fikk plan fra barnehagen senere var noen av forslagene fra foreldregruppene tatt med og de ble gjennomført.

Slik tenker jeg også det er mulig å bruke et trafikksikkerhetsmøte.

Absolutt.
Vi er en liten barnehage. Sist møte var vi 4 foreldre
De som var der fikk jo komme med innspill og tanker. Men det blir litt snevert synes jeg. Synd. Jeg synes bare det er rart at så mange foreldre ikke får til å komme. Særlig når ingen av de er alenemor/far. Men det prioriteres vel ikke?

Jeg kjenner at jeg synes det er en litt arrogant tanke å tenke at man IKKE orker dra på et sånn møte fordi man kan alt. Det er snakk om 2 timer iløpet av et år. Med fokus på sikkerhet. Det tror jeg ingen har vondt av.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:48.