|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å bruke penger på ungeneDe får ikke alt de peker på, men det ville ikke falt meg inn å tenke på prisen til en ballong på 17. mai. Selv om jenta mi bare vil ha en ballong for å slippe den i lufta med en gang, og se hvor lenge hun kan se Ole Brumm fly. Noen dager tenker jeg ikke på hvor mye de får og hvor mye ting koster. Men de fleste dager er hverdager, det blir noe annet igjen. Både voksne og barn i huset kjøper det flest av klær brukt, og det er ingenting som er ubrukt, og masse som vi voksne har hatt i 10+ år.
![]() |
#22 |
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: Å bruke penger på ungeneGassballong har vore ein så genial investering her i heimen at me er på utkikk etter ein ny.
![]() |
#23 |
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
![]() Sv: Å bruke penger på ungeneJeg bruker mye penger på ungene. Veldig mye faktisk. Jeg prøver allikevel å være konsekvent på at de ikke skal få alt de vil ha. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Å bruke penger på ungeneJeg ønsker å lære storebror at det er viktig å ØNSKE SEG - ikke bare få hver gang vi er i butikk/senter hvor vi går innom en lekebutikk. Jeg sier ifra før vi går inn i lekebutikken at vi ikek skal kjøpe noe og det er greit. Han vet det men klart han sier at han kunne ønske vi kunne kjøpe noe.
![]() |
#26 |
I could be violet sky
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: Å bruke penger på ungene
Nei, det har jeg i grunnen ikke.
![]() |
#27 |
Passiv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Sv: Å bruke penger på ungene
Signerer amor, kunne ikke sagt det bedre selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
Apropos akkurat det, vi kjopte en i Stockholm forste helga i mai fjor, og etterlot den hos tante da vi reiste. Den var like fin da vi kom tilbake 17. mai i aar, og poden var superhappy. Ikke akkurat kortvarig glede |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Å bruke penger på ungeneJeg har nork tenkt på det av og til, spesielt etter at vi et år var på ferie med et vennepar hvor moren hadde litt merkelige ting for seg.
![]() |
#30 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Å bruke penger på ungeneVi prøver å fordele sånn at alle får det de trenger av både nødvendige og unødvendige ting. Gassballong på 17. mai pleier de små å få, men ingen får alt de peker på, hverken barn eller voksne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
ekstremt trøtt
|
![]() |
#32 |
er grønn og fin.
|
Får ta med at guttungen da var 4,5 år og spiste mer en et par munnfuller.
![]() |
#33 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() Sv: Å bruke penger på ungeneÅ droppe ballong på 17 mai har ikke fallt meg inn. I år ble det to. Den første lettet. Ikke fordi barnet mistet den men fordi knuten gikk opp. Fortvilet barn fikk ny ballong. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å bruke penger på ungeneBallong til kroner 100 på 17.mai, lenge siden ja. De har blitt for dyre syns jeg. Men nå er guttene mine ganske store så de finner andre ting å bruke penger på. Tivoli er et yndet 17.mai syssel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Tilpasser tittel
|
![]() Sv: Å bruke penger på ungeneHer får de en ballong om de vil ha.. Flere is og gjerne noen glorete effekt også. 17. mai sparer vi ikke så mye på. De får en sum hver som de kan disponere fritt.
![]() |
#36 |
Leser
|
Slik jeg oppfatter innlegget ditt dreier det seg om rettferdighet. Foreldrene skal ikke sløse bort penger på seg selv, hvis de ikke gjør det på ungene også. Og det er jeg enig i. Jeg synes ikke barna skal behandles anderledes enn de voksne. Er man knegen mot seg selv, kan barna også få merke det. Og er man en småsløser kan ungene også få sløse synes jeg.
![]() |
#37 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Nettopp.
![]() |
|
|