|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Hvorfor tror du at AP gjorde det så dårlig i valget?
For min del så har den siste tidens streiker og arbeidskonflikter både hos lærere, lokførere, sykepleiere og leger gjort at arbeiderpartiet sin totale unnfallenhet i å være en garantist for at folk skal ha anstendige arbeidsvilkår gjort at Arbeiderpartiet ikke har troverdighet lenger som "partiet som er pragmatisk i utførelse og som har en klar målsetning om at velferdstaten skal bestå".
![]() |
#22 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hvorfor tror du at AP gjorde det så dårlig i valget?Jeg tror hovedproblemet er at AP ikke lenger føles som et parti for arbeiderklassen, og at for spesielt Oslo-nære velgere har Rødt overtatt status som partiet for arbeiderklassen, fordi de har skapt mye oppmerksomhet rundt Veireno-saken, havnearbeidersaken og velferdsprofitt. Også finnes det nok uansett ikke like mange som har en identitet som "arbeiderklasse" som det gjorde for bare 10 år siden.
![]() |
![]() |
#23 |
Leser
|
![]() Sv: Hvorfor tror du at AP gjorde det så dårlig i valget?Selv tenker jeg dette er en kombinasjon av tre ting:
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell Sist redigert av him : 19-09-17 kl 18:11. Årsak: to -> tre |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Enig i dette. De støtter ikke lærere, heller, men jeg kunne tilgitt dem det om de hadde en bedre oljepolitikk, miljøpolitikk og flyktningepolitikk. For like H, rett og slett.
![]() |
#25 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Hvorfor tror du at AP gjorde det så dårlig i valget?Jeg tror st de som er opptatt av miljø har gått til SV, de som opponerer mot FrP har gått til Rødt, de som er innvandringsfiendtlige og motstandere av kommunereformen har gått til Sp. Ap har gått i forlik etter forlik med høyresiden og kommet med vage løfter på å reversere dem etterpå. Da mister de troverdighet OG bommer på tidsånden, på én gang.
![]() |
#26 |
By the Sea
|
![]() Sv: Hvorfor tror du at AP gjorde det så dårlig i valget?AP mistet min stemme i år fordi de ikke er røde nok lenger. Og fordi de ikke har en god miljøpolitikk.
![]() |
#27 |
Tøff
|
Der satt du fingeren på mye av det jeg tenker og.
![]() |
#28 |
maler
|
![]() Sv: Hvorfor tror du at AP gjorde det så dårlig i valget?De ble for grå. Manglet særpreg og populisme. For mye administratorer, kom ikke frem med hva de vil.
![]() |
#29 |
intro
|
Jeg la for alvor merke til plakaten på stasjonen morgenen etter valget - og klarte ikke å la være å le høyt.
![]() |
![]() |
#30 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hvorfor tror du at AP gjorde det så dårlig i valget?Etter siste dagers oppslag om maktkamp lurer jeg på om interne stridigheter kan ha bidratt til utydeligheten og at partiet ikke fremsto særlig samlet og vitalt i valgkampen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
Dette. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Hvorfor tror du at AP gjorde det så dårlig i valget?De hadde jo ingen saker. De ville bare at velgerne skulle stemme på dem fordi de hadde lyst til å regjere. Men hva de ville gjøre i regjering ut over å heve skatter og avgifter var mildt sagt uklart. Jeg synes de fikk overraskende stor oppslutning med tanke på at de ikke presenterte egen politikk, men mange stemmer vel av gammel vane.
![]() |
#33 |
Travelt opptatt
|
![]() Sv: Hvorfor tror du at AP gjorde det så dårlig i valget?Media har sviktet totalt. De bygger opp under en fordummende personfokusering, som slår dårlig ut for AP, og bra ut for SP, SV og Rødt. Fryktelig mye av debatten har handlet om Jonas vs Erna, heller enn hvem du faktisk stemmer på i ditt fylke. Det toppet seg for meg under valgsendingen når vi ikke fikk noen reelle tall fra enkeltkommunene, ikke fikk noen analyser av hvem som kom inn eller ut, og ingen vurderinger av valgoppslutning e.l. Det kunne like gjerne vært en amerikansk presidentdebatt med den der søyla som vekslet mellom rødt og blått flertall, og timevis av intetsigende valgvaketaler.
![]() |
#36 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hvorfor tror du at AP gjorde det så dårlig i valget?Det høres ut som spikeren i kista, spør du meg.
![]() |
#38 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hvorfor tror du at AP gjorde det så dårlig i valget?Ellers så tror jeg mange tapte på at valget ble handlende om Listhaug. Men ikke FrP.
![]() |
#39 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() Sv: Hvorfor tror du at AP gjorde det så dårlig i valget?Tintin som statsminister? |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() Sv: Hvorfor tror du at AP gjorde det så dårlig i valget?Giske som statsminister??? |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|