Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Politiradio

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-07-07, 17:55   #21
Myggstukket
sjelden

Myggstukket sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Myggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Politiradio

Her er det hvertfall liten vits. Ikke noe politi på mils avstand.

Gammel 09-07-07, 18:14   #22
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Må bare fortelle noe litt utenom og om hvor opp i dagen politiets frekvenser er:
ungene mine og naboungene lekte med Walkie Talkie. Sa masse tull, sang og holdt på.
Plutselig høres en myndig stemme:" Dette er politiet. Bytt frekvens!"

Tror ikke de har brukt WT etter det

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-07, 18:20   #23
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Må bare fortelle noe litt utenom og om hvor opp i dagen politiets frekvenser er:
ungene mine og naboungene lekte med Walkie Talkie. Sa masse tull, sang og holdt på.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-07, 18:58   #24
Manga
Bør lage seg en tittel selv

Manga sin avatar

Hvor: Østfold
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Da jeg var ungdom, altså for en 15-20 år siden visste jeg om mange som hadde politiradio. Nå trodde jeg det var litt avleggs. Jeg vet i hvertfall ikke om noen som har det. Ikke har jeg noen umiddelbare planer om å anskaffe meg en selv heller.

Gammel 09-07-07, 19:12   #25
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet om noen som har det og jeg blir helt lattermild hver gang de begynner å snakke om det for jeg synes det er så usannsynlig dustete.

Ingen andre jeg kjenner har noe sånt.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-07, 19:16   #26
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har det på jobb og det er forferdelig slitsomt å høre på. :uff:
Jeg må innrømme at jeg har sterke fordommer mot privatpersoner som hører på politiradioen. Hva er vitsen, liksom?

Gammel 09-07-07, 20:04   #27
Anuk

Anuk sin avatar

Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg må innrømme at jeg har sterke fordommer mot privatpersoner som hører på politiradioen. Hva er vitsen, liksom?

Jeg og... (Jeg får en følelse av harry-faktor her)

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-07, 20:57   #28
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myggstukket, her.

Her er det hvertfall liten vits. Ikke noe politi på mils avstand.

Men dere har kanskje jungeltelegraf der du bor, slik at du får med deg ekstraordinære hendelser som skjer på stedet?

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-07, 21:26   #29
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Tror det er lov å kjøpe politiradio, men ikke bruke den. Det er iallefall det jeg har hørt.

Lånte en politiradio for mange år siden, men den ble levert tilbake. Nå foretrekker jeg heller stillhet enn et evig skurr. Får nok nyheter gjennom dagen.Og dessuten var det lite interessant det som ble tatt opp over radioen. Iallefall synes ikke jeg det var så stort.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-07, 21:53   #30
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjønner ikke at folk gidder, men hver sin smak...

Det er forøvrig lovlig:
http://www.abcnyheter.no/node/39907
http://www.npt.no/portal/page/portal...c=&p_d_v=45132

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-07, 21:54   #31
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke, i hvertfall. Og jeg tviler sterkt på at noen jeg kjenner eier noe sånt. Det virker, som Glitter skrev, temmelig perverst å ville oppsøke ulykkessteder og branner. Dustete og sensasjonshungrig er adjektiver som dukker opp.

BB?

"Och stackars dom som stänger in sig
hundra dagar utan heder
Ja stackars dom som lever så
stackars dom som tittar på
hur märkligt kan man må"

Lars Winnerbäck

Gammel 09-07-07, 23:25   #32
vimjer
Tante Sofie

vimjer sin avatar

Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Det var ulovlig, men nå mener jeg det er lovlig.

Jeg kjente noen som hadde en slik for noen år siden, og de synes det var veldig kjekt å få med seg når det skjedde ting, og dro gjerne ut for å se dersom det var branner og slik.

My God! Fritidsproblemer!
Får flashbacks til ti år tilbake i tid, da mine foreldre lyttet til politiradioen mens de spilte yatzy.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-07, 23:29   #33
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg husker at en gutt i klassen min på ungdomsskolen kjøpte seg politiradio i Svinesund. Hva poenget var med å ha den fikk jeg ikke helt med meg. Sier politiet så mye over den radioen da?
Mitt inntrykk er at sensitiv info går over mobiltelefon og at radioen blir mest brukt til sånn.. "Tar du med en pizza?" og lignende opplysninger.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-07, 01:33   #34
Carpe Diem

Carpe Diem sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hadde aldri falt meg inn å ha en politiradio....
Naboen har en, og den står ALTID på Og da kommer det ikke som en bombe at de vet alt om alle her på stedet.... Og mere til... Og det de ikke vet, dikter de opp før historiene videreforelles.....

Gammel 10-07-07, 01:42   #35
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skikkelig fjortis.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-07, 02:05   #36
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Det kunne ikke ramelt meg inn å høre på politiradio (eller se Big Brother). Ikke kjenner jeg noen som har det heller.

En gammel flamme hadde politiradio. Han var fotograf i Tønsbergs Blad og er i dag en anerkjent fotograf. Kanskje det hjalp med politiradio?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg vet om noen som har det og jeg blir helt lattermild hver gang de begynner å snakke om det for jeg synes det er så usannsynlig dustete.

Ingen andre jeg kjenner har noe sånt.

Mamman min har hatt det. Hun skulle ha vært journalist i Se og Hør og rallysjåfør som Martin Schanke :sprø:

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-07, 02:38   #37
Majsa
Quiet, please

Majsa sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Finnes det virkelig voksne mennesker som har sånt?

Gammel 10-07-07, 07:48   #38
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

En gammel flamme hadde politiradio. Han var fotograf i Tønsbergs Blad og er i dag en anerkjent fotograf. Kanskje det hjalp med politiradio?

Da er det jo jobb, og ikke bare sensasjonslyst som driver dem.

Gammel 10-07-07, 10:26   #39
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Sier politiet så mye over den radioen da?
Mitt inntrykk er at sensitiv info går over mobiltelefon og at radioen blir mest brukt til sånn.. "Tar du med en pizza?" og lignende opplysninger.

Men for en 10-20 år siden var saken litt annerledes.

Gammel 10-07-07, 10:30   #40
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg husker at en gutt i klassen min på ungdomsskolen kjøpte seg politiradio i Svinesund. Hva poenget var med å ha den fikk jeg ikke helt med meg. Sier politiet så mye over den radioen da?

Ja, det virket sånn. Jeg hørte jo litt, og da de snakket om noe "på gang", sa de bare vi ringer dere og sånn.

Opprinnelig lagt inn av Majsa, her.

Finnes det virkelig voksne mennesker som har sånt?

Ja, tydeligvis.

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:42.