Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

- Demp ammepresset

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-07-07, 11:07   #1
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: - Demp ammepresset

Jeg fikk ikke til ammingen med førstemann. Han ble flaskebarn fra første stund. Den gang var ikke nesespray for ammende oppfunnet. Heldigvis var det ikke samme ammepress på den tiden, og sønnen min er nå en voksen sunn gutt.
Derfor har jeg vært oppgitt over ammepresset, det må slite noe enormt. Skal en baby sove godt, må den være mett og god og tørr. Derfor flaske.

Gammel 11-07-07, 11:10   #2
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har aldri opplevd dette voldsomme ammepresset som det skrives om. Nærmest tvert imot, jeg syns mange er veldig raske til å foreslå tillegg ved det minste problem.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-07, 11:28   #3
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Jeg har aldri opplevd dette voldsomme ammepresset som det skrives om. Nærmest tvert imot, jeg syns mange er veldig raske til å foreslå tillegg ved det minste problem.

Helt enig. Jeg slet fryktelig med amming i begynnelsen og hadde lite melk, tror jeg gråt mer en lillemor. Helsesøster foreslo med en gang at jeg ga MME i tillegg slik at brystvortene mine fikk lege seg og jeg kom meg igjen .... dette var redningen for oss. Litt MME i tillegg helt i begynnelsen. Etter dette ammet jeg i nesten 2 år uten problemer, det er ikke helt svart hvitt. Jeg får følelsen av at mange sliter og tror det er "the end" hvis man ikke får det til med en gang. Jeg er sjeleglad for at jeg hadde en helsesøster som var så supportive, har vel mye å si hvem man møter i helsevesenet.

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-07, 11:36   #4
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Helt enig. Jeg slet fryktelig med amming i begynnelsen og hadde lite melk, tror jeg gråt mer en lillemor. Helsesøster foreslo med en gang at jeg ga MME i tillegg slik at brystvortene mine fikk lege seg og jeg kom meg igjen .... dette var redningen for oss. Litt MME i tillegg helt i begynnelsen. Etter dette ammet jeg i nesten 2 år uten problemer, det er ikke helt svart hvitt. Jeg får følelsen av at mange sliter og tror det er "the end" hvis man ikke får det til med en gang. Jeg er sjeleglad for at jeg hadde en helsesøster som var så supportive, har vel mye å si hvem man møter i helsevesenet.

Melken lot vente på seg en dag på sykehuset, og de ansatte nærmest bønnfalte meg om å få gi henne litt tillegg. De fikk de selvsagt ikke lov til.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-07, 11:40   #5
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Melken lot vente på seg en dag på sykehuset, og de ansatte nærmest bønnfalte meg om å få gi henne litt tillegg. De fikk de selvsagt ikke lov til.

Vel når jeg sier "helt i begynnelsen" så snakker jeg om etter ca 10 dager. Vi var hjemme igjen og det var vel litt over en uke etter det når jeg var på helestasjonen fordi hun gråt hele tiden og det bare rant blod fra brystvortenen mine. Når babyen hadde gått ned i vekt ganske mye og jeg blødde som en gris må jeg si jeg ble HAPPY da helsesøster sa jeg ikke hadde nok melk til ungen min og jeg måtte gi tillegg til jeg ble bedre Selvfølgelig er det annerledes på sykehuset, men jeg fatter ikke at helsepersonell kan foreslå mme på dag 2? Det tar vel alltid et par - tre dager før melken kommer ordentlig hos de fleste av oss

Sist redigert av Lisa : 11-07-07 kl 11:45. Årsak: skrivefeil
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-07, 11:42   #6
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Med mine har det aldri vært snakk om noe slikt, selv om melka ikke akkurat har flommet over fra dag 1.
Det er jo helt vanlig at det tar noen dager før melka kommer skikkelig og det forteller de jo på sykehuset.

Gammel 11-07-07, 12:09   #7
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sånn opplever jeg det også. Storesøster fikk tillegg (fra flaske!!) på Ullevål etter ett døgn, siden jeg hadde KS så kom ikke melka før to dager etter. Jeg godtok ikke det, og "sultet" henne en dag til, til melka kom. Med Champion har jeg også fått foreslått å gå over til MME flere ganger. Det virker av og til som om folk synes litt synd på meg siden jeg ikke kan gå ut alene og siden ingen kan passe han, ettersom han fortsatt blir ammet regelmessig. "Han dør ikke av en flaske med tillegg", "han trenger jo ikke MM hver kveld nå som han nærmer seg året" osv.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-07, 12:57   #8
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Samme her, har erfart mer av typen "uff, du må jo ikke slite deg ut med denne ammingen" enn jeg hadde trodd og håpet på. Allikevel er jeg enig i Tinetoff i at det kan være en kombinasjon av mange faktorer som gir stress og er uheldig.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-07, 13:09   #9
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Samme her, har erfart mer av typen "uff, du må jo ikke slite deg ut med denne ammingen" enn jeg hadde trodd og håpet på. Allikevel er jeg enig i Tinetoff i at det kan være en kombinasjon av mange faktorer som gir stress og er uheldig.

Den typen kommentarer og oppfordringer kan jo komme av at mange i flere år har vært utsatt for ammepress, og derfor ikke ønsker at andre skal føle det likedan. Jeg har ammet greit med begge to, men fikk trøbbel etter 3 mnd med førstemann og sleit veldig i mnd fram til han var 5-6 mnd. Dårlig hjelp fra helsestasjonen og alt fokuset på hvor fantastisk det var med mm for barna gjorde at jeg la på enda mer stress på meg selv, og det var ikke gunstig for meg eller barnet (eller mannen). Jeg er ihvertfall veldig obs på å ikke legge mer press på de som sliter, og kommer heller med slike kommentarer enn hundre tips om hvordan det fungerte for meg og hvor viktig det er at de fortsetter den livsviktige ammingen. Jeg tror det er lettere å senke skuldrene når man hører at andre har gått over til mme og at det også går helt fint. Og at det faktisk kan være en løsning og en god erstatning for mm.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-07, 13:11   #10
Mira
Bør lage seg en tittel selv

Mira sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Mira er populærMira er populærMira er populærMira er populærMira er populær
Standard

Har ikke merket noe ammepress jeg.
Slutt å ammepress derimot.

Hvem er det dere føler ammepress fra da? Helsesøsteren?
Eller mener dere at artikler som står i aviser og blad om amming er ammepress?

Mira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-07, 13:54   #11
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke merket noe særlig til dette såkalte ammehysteriet eller ammepresset. Jeg synes snarere det virker som helsestasjonene er fulle av inkompetente damer som kan veldig lite om amming og gir dårlige råd, masse folk som foreslår tillegg så fort det er det minste knirk i maskineriet og som ikke hverken tar høyde for at DET TAR TID å få i gang dette finstemte samarbeidet mellom mamma og baby som ammingfaktisk er. Økedøgn og produksjonsstabilisering virker det også som mange ikke har skjønt.

Norge ligger på ammetoppen i verden, muliggjort av en av verdens beste permisjonsordninger. Vi har svært svært lav spedbarnsdødelighet, vi har svært god spesbarns- og småbarnshelse. Amming beskytter mot sykdom og overvekt, amming er lettvint, renslig og trygt, det gi nærhet og godt samspill. Heia amming!

Gammel 11-07-07, 14:04   #12
Anuk

Anuk sin avatar

Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Amming beskytter mot sykdom og overvekt, amming er lettvint, renslig og trygt, det gi nærhet og godt samspill. Heia amming!

Det er i setninger som dette som det ligger mye ammepress.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-07, 14:55   #13
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke merket noe særlig til dette såkalte ammehysteriet eller ammepresset. Jeg synes snarere det virker som helsestasjonene er fulle av inkompetente damer som kan veldig lite om amming og gir dårlige råd, masse folk som foreslår tillegg så fort det er det minste knirk i maskineriet og som ikke hverken tar høyde for at DET TAR TID å få i gang dette finstemte samarbeidet mellom mamma og baby som ammingfaktisk er. Økedøgn og produksjonsstabilisering virker det også som mange ikke har skjønt.

Norge ligger på ammetoppen i verden, muliggjort av en av verdens beste permisjonsordninger. Vi har svært svært lav spedbarnsdødelighet, vi har svært god spesbarns- og småbarnshelse. Amming beskytter mot sykdom og overvekt, amming er lettvint, renslig og trygt, det gi nærhet og godt samspill. Heia amming!

Enig. Helsesøsteren min var veldig rett frem, og da eldste min var ett år, fikk jeg spørsmålet "vil du virkelig være ansvarlig for å ødelegge din datters tenner?" Jeg var usikker førstegangsmor, og svarte selvsagt nei, "ja, da må du slutte med natteammingen". Jeg gjorde det, og da var hun ikke interessert i puppen på dagtid heller, noe som førte til "ufrivillig" ammeslutt.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-07, 15:20   #14
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kan i grunnen bare slutte meg til Mim her. Det er mange som får dårlige råd i ammespørsmål - både fra helsepersonell og fra mødre/svigermødre, venninner osv. I tillegg er det mange som ikke tør stole på kroppen sin, ei heller innse at det å få til ammingen ikke nødvendigvis er gjort på en-to-tre.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-07, 22:33   #15
Elin

Elin sin avatar

Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

- Men hvem sier at spedbarnsdødeligheten ene og alene er pga. ammingen? Glemmer vi faktisk noe veldig vesentlig her, nemlig det faktum at Norge er på verdenstoppen i levestandard, levealder osv. helt uavhengig av amming som en årsak?

- Hvem sier at amming er noe mer lettvint enn MME dersom ammingen ikke fungerer slik det skal?
Jeg syntes livet mitt ble nytt og mye mer lettvint etter 6 mareritt-uker med fullamming som ikke fungerte, nattlig pumping for å forsøke å øke produksjonen osv. Jeg slet meg helt ut, jeg gråt, jeg sov ikke, barnet skrek nonstop og fikk ikke på noen måte nok næring eller omsorg. Den dagen jeg bestemte meg at nok var nok ble et nytt liv for meg og babyen min. Jeg sov, jeg ble harmonisk, babyen ble mett og vi kunne endelig kose oss sammen. At jeg måtte vaske, sterilisere flasker og ha med meg mer styr når vi skulle ut gjorde meg ingen verdens ting, for det var langt deiligere enn marerittet som ammingen medførte.

- og nok en gang, er norske barn friskere enn andre barn i Europa? Nei - og det til tross for at vi ammer mest i hele verden.

- Et paradoks er også at selv om vi har lav spedbarnsdødelighet og god spedbarn- og småbarnshelse, så ligger vi på topp når det gjelder allergier. Var det ikke slik at amming skulle beskytte mot allergi også?

Gammel 11-07-07, 21:42   #16
*HH*
Frøken

*HH* sin avatar

Hvor: Østlandet
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er enig med Mim

Dessuten syntes jeg det virker som om mange tror de skal få til ammingen på 1,2,3.. Det krever blod, svette og tårer, og ikke alle får det til, men jeg er av den oppfatning av at mange gir opp for lett. Dette betyr ikke at jeg er motstander av MME eller at jeg tror at alle klarer å amme. Jeg mener heller ikke at man skal ødelegge tiden med baby med amme problemer, men man må gi det litt tid i hvert fall.

Ja, jeg har selv opplevd blødende brystvorter og brukt MME.

Kan forresten si at jeg selv er MME barn, og jeg klarer meg fint har allergi da, ser det blir nevnt her, så jeg kan jo tilføye det.

Jeg fikk god hjelp på sykehuset og var tilbake på ammepoliklinikken etter en ukes tid. Der fikk jeg mer hjelp. Hjelp og oppfølging er viktig, og ikke minst flinke ammehjelpere. Ikke alle som jobber på barsel er like flinke.

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.

Sist redigert av *HH* : 11-07-07 kl 21:51. Årsak: Føyde til litt mer
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-07, 22:05   #17
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er min erfaring også. Jeg tror i grunnen mye av dette presset sitter mellom ørene til folk jeg.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-07, 22:07   #18
Observatøren

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 25
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Det er min erfaring også. Jeg tror i grunnen mye av dette presset sitter mellom ørene til folk jeg.

Men hvorfor sitter det blant ørene til folk? Hvordan oppstår et press som kan få mødre til å sulte barna sine fordi de skal amme?

Gammel 11-07-07, 22:19   #19
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Kanskje man må oppleve det å mislykkes, for å føle at det eksisterer et ammepress?

Eller kanskje ikke? Jeg har hatt alle varianter. Store problemer med førstemann som gikk seg til etter en tre måneders tid, en fullstendig puppegal unge som ikke ville ha fast føde før en god stund etter seks måneders alder og en liten stabeis som aldri tok puppen i det hele tatt, men som kanskje fikk mest morsmelk av dem alle tre.

Jeg tror man lager ammepresset selv, for jeg har blitt tilbudt MME på sykehuset, jeg har opplevd at helsesøster har sagt at det var OK å gi seg nå, jeg hadde gjort mer enn man kunne forvente o.s.v. Det var jeg som presset meg videre.

Fordi Nylander og kollegene har nådd frem med budskapet om at bryst er best og at morsmelk er det beste barnet kan få, ønsker de aller fleste mødre å gi barna brystmelk fordi det er best. Greier de det ikke, fordi de får for dårlig hjelp, føler nok mange dette som et nederlag og kaller presset de selv setter seg under for et ytre ammepress, på tross av at helsesøster kanskje har vist stor forståelse for at man ikke greide å amme.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-07, 22:21   #20
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Klart mye sitter i hodet, men det er jo ikke så rart.
Når man stadig får lese hvor bra det er at barna blir ammet, tenker da på at de blir smartere, mindre syke, ikke overvektige osv osv.
Det i tillegg til mange "velmenende" kommentarer fra andre.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:39.