Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Hvor er du fra, da?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-07-07, 20:14   #1
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor er du fra, da?

Jeg kommer fra der jeg er oppvokst¨, men bor i Tromsø. Det er mitt svar når noen spør, og det kommer jeg nok alltid til å svare, med unnatak at det ikke er sikkert at jeg kommer til å bo i Tromsø resten av mitt liv.

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-07, 20:19   #2
Senna
Javel

Senna sin avatar

Hvor: The Sun
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har det også enkelt slik, jeg bor ikke så langt fra mitt barndomshjem. Bodd en 8 år i "byen", men er nå tilbake til der jeg er fra.

Gammel 11-07-07, 21:44   #3
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Hvor er jeg fra? Et vanskelig spørsmål å svare på. Jeg har aldri bodd så lenge på et sted. Nå slår jeg alle rekorder med å på bo på et og samme sted så lenge som 9 år! Jeg har flyttet en del som barn, pleier svaret å bli.

Gammel 11-07-07, 21:46   #4
Murvil
Fullverdig medlem

Medlem siden: Feb 2007
Murvil har et hav av muligheter foran seg
Standard

Fra Prøysenland.

Gammel 11-07-07, 23:07   #5
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå har jeg vokst opp i nabokommunen, men jeg tar meg ofte i å si at jeg vokste opp i XXX men bor på XXX. Jeg synes kanskje "kommer fra" signaliserer mer hvor du er født/oppvokst? Ellers kan man jo spørre "Hvor bor du?"

Gammel 11-07-07, 23:08   #6
Left
Passiv

Standard

Jeg sier også at jeg kommer fra XXX, men bor "her"

Svar med sitat
Gammel 12-07-07, 12:35   #7
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Jeg sier også at jeg kommer fra XXX, men bor "her"

Det blir i hvert fall det enkleste - jeg er omtrent på nivå med nest siste innlegg her.
Jeg har gått på 10 forskjellige skoler innen jeg var ferdig med 2 år på videregående. Det er ganske imponerende....i negativ retning.
Man blir rotløs etterhvert.
Men nå er vi tilbake i pappa's barndomshjem, og det er det som alltid har vært "hjemme" selv om det er her jeg har bodd kortest tid av livet mitt.
Burde sikkert sagt Lørenskog, for det er der jeg har bodd lengst

Svar med sitat
Gammel 12-07-07, 10:11   #8
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis noen spør, så sier jeg at jeg er fra Halden.

Men jeg har faktisk bare bodd der 1/3 av livet mitt.

Jeg ble født i Oslo og flyttet til Nesodden da jeg var helt liten. Der bodde jeg til foreldrene mine skilte seg. Da flyttet mamma, jeg og brodern til Halden. Der hadde jeg oppvekstårene mine.

Da jeg skulle studere var jeg VELDIG klar over at jeg skulle ut av byen og at jeg nok aldri ville komme tilbake. Så jeg flyttet derfra som 18-åring.

Har bodd litt rundt omkring pga studier og jobb. Men nå er jeg i Oslo, og her blir vi nok. Her har jeg alle slektninger på min side, så å flytte fra alle barnevaktene vil være galskap.

Gammel 12-07-07, 10:26   #9
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For meg er "kommer fra" og "er fra" helt synonymt. Jeg er født i Homansbyen og bodde mine første to år på Sankthanshaugen i Oslo, men vokste opp i Skedsmo, så jeg sier at det er der jeg kommer fra. Tilknytningen til Oslo er imidlertid sterk, ettersom pappa er oppvokst her og vi bare bodde to mil utenfor byen. Nå har jeg bodd i pappas barndomshjem i åtte år, og mistenker at jeg en dag kan komme til å si at jeg er fra Oslo. Med en viss rett, synes jeg nok.

Gammel 12-07-07, 11:03   #10
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er født i denne byen jeg bor i nå, men har bodd 7 år i Bergen (fra jeg var 1-8 år). Barndommen min har jeg i Bergen, men jeg er herfra som jeg bor nå . Familien min kommer jo fra denne byen, og vi bare "gjestebodde" i Bergen.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-07, 12:21   #11
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hoho, det var en nøtt.

Ville sagt sted tre, kanskje?

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-07, 12:44   #12
lil'c
Passiv

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Hvor er du fra, da?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Hoho, det var en nøtt.

Ville sagt sted tre, kanskje?

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:47.