|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Hvor er du fra, da?Jeg kommer fra der jeg er oppvokst¨, men bor i Tromsø. Det er mitt svar når noen spør, og det kommer jeg nok alltid til å svare, med unnatak at det ikke er sikkert at jeg kommer til å bo i Tromsø resten av mitt liv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Javel
|
![]() Sv: Hvor er du fra, da?Jeg har det også enkelt slik, jeg bor ikke så langt fra mitt barndomshjem. Bodd en 8 år i "byen", men er nå tilbake til der jeg er fra.
![]() |
#3 |
superbruker
|
![]() Sv: Hvor er du fra, da?Hvor er jeg fra? Et vanskelig spørsmål å svare på. Jeg har aldri bodd så lenge på et sted. Nå slår jeg alle rekorder med å på bo på et og samme sted så lenge som 9 år! Jeg har flyttet en del som barn, pleier svaret å bli.
![]() |
#4 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Feb 2007
![]() |
![]() Sv: Hvor er du fra, da?Fra Prøysenland.
![]() |
![]() |
#5 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Hvor er du fra, da?Nå har jeg vokst opp i nabokommunen, men jeg tar meg ofte i å si at jeg vokste opp i XXX men bor på XXX. Jeg synes kanskje "kommer fra" signaliserer mer hvor du er født/oppvokst? Ellers kan man jo spørre "Hvor bor du?"
![]() |
#6 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvor er du fra, da?Jeg sier også at jeg kommer fra XXX, men bor "her" |
![]() |
![]() |
#7 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvor er du fra, da?
Det blir i hvert fall det enkleste - jeg er omtrent på nivå med nest siste innlegg her. |
![]() |
![]() |
#8 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Hvor er du fra, da?Hvis noen spør, så sier jeg at jeg er fra Halden.
![]() |
![]() |
#9 |
intro
|
![]() Sv: Hvor er du fra, da?For meg er "kommer fra" og "er fra" helt synonymt. Jeg er født i Homansbyen og bodde mine første to år på Sankthanshaugen i Oslo, men vokste opp i Skedsmo, så jeg sier at det er der jeg kommer fra. Tilknytningen til Oslo er imidlertid sterk, ettersom pappa er oppvokst her og vi bare bodde to mil utenfor byen. Nå har jeg bodd i pappas barndomshjem i åtte år, og mistenker at jeg en dag kan komme til å si at jeg er fra Oslo.
![]() |
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor er du fra, da?Jeg er født i denne byen jeg bor i nå, men har bodd 7 år i Bergen (fra jeg var 1-8 år). Barndommen min har jeg i Bergen, men jeg er herfra som jeg bor nå |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|