|
|||||||
| Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bork bork bork
|
Sv: [Spin off]Den boka som har gjort størst inntrykk på deg?
Ja.
|
|
|
#2 |
|
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ååå, ja
|
|
|
|
#3 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Sv: [Spin off]Den boka som har gjort størst inntrykk på deg?God natt, Mister Tom. Jeg husker ikke hvor gammel jeg var da jeg leste den, men jeg hadde nok levd et veldig beskyttet liv og knapt hørt om omsorgssvikt o.l. Jeg husker spesielt godt det at han la seg under senga og ikke i den, den første natta.
|
|
|
#4 |
|
One of These Days
|
Sv: [Spin off]Den boka som har gjort størst inntrykk på deg?Det var flere av den type bøker på den tiden, Å være ung er for jævlig og Men tankene mine får du aldri. Tror det var en til også, men den husker jeg ikke navnet på akkurat nå. Må sjekke i bokhylla først. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Borte
|
Hard asfalt, kanskje? Den er også i den sjangeren.
|
|
|
#6 |
|
Off the map.
|
Sv: [Spin off] Den boka som har gjort størst inntrykk på deg?Nå leser jeg mye krim. Det setter ikke spor på den måten. Bøker jeg husker fra ungdommen er "frendeløs" og "Onkel Toms hytte".
|
|
|
#7 |
|
Introvert textrovert
|
Ja, den og var det ikke en som het Kjør meg til slottsparken?
|
|
|
#8 |
|
ASD
Medlem siden: Mar 2010
Sv: [Spin off]Den boka som har gjort størst inntrykk på deg?Autist og så, veien til det språklige slått
|
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: [Spin off]Den boka som har gjort størst inntrykk på deg?Når jeg var 9-10 år lånte jeg en bok på biblioteket som handlet om noen ungdommer og hester i Mongolia. Den ene hesten rømte og det var veldig dramatisk, jeg leste den mange ganger. Den svenske arbeiderforfatteren Moa Martinsson leste jeg også mye av på den tiden. Hun skrev voksenbøker som var fra min egen by. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Søt og rar
|
Sv: [Spin off]Den boka som har gjort størst inntrykk på deg?Jernbanebarna.
|
|
|
#11 |
|
|
Sv: [Spin off]Den boka som har gjort størst inntrykk på deg?Som barn: Brødrene løvehjerte. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
|
Sv: [Spin off]Den boka som har gjort størst inntrykk på deg?Historien om vesleblakken gråt jeg ekstremt mye av da jeg las den første gangen i tenårene forresten. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Sv: [Spin off]Den boka som har gjort størst inntrykk på deg?Oi, den var vanskelig gitt.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 04-03-18 kl 21:06. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
can-jur
|
Sv: [Spin off]Den boka som har gjort størst inntrykk på deg?Det er mange bøker som har gjort dype inntrykk men den første som rinner meg i hu er Dans på min grav.
|
|
|
|
#15 |
|
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Sv: [Spin off]Den boka som har gjort størst inntrykk på deg?Det er så mange, men da jeg leste Moren av Maxim Gorkij som 14-åring gjorde den et voldsom inntrykk. Og bidro sannsynligvis til at jeg landet politisk. Kvinner av Marilyn French var en annen bok som satte spor. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Sv: [Spin off]Den boka som har gjort størst inntrykk på deg?Vanskelig, men jeg klarer ikke kvitte meg meg Bjørg Vik sine bøker om Elsie Lund. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: [Spin off] Den boka som har gjort størst inntrykk på deg?Kanskje faktisk Siderhusreglene av John Irving. Det var den første boken "ordentlige" voksenboken jeg leste, en gave fra min klokeste tante (som nok så at jeg elsket å lese, men stort sett slukte søplelitteratur
|
|
|
#18 |
|
Fola Blakken
|
Sv: [Spin off] Den boka som har gjort størst inntrykk på deg?Det er så mange bøker som har satt så sterke spor på den ene eller den andre måten at det er vanskelig å velge. Den boken jeg har lest flest ganger er Anne Franks dagbok. Av nyere lesing er det kanskje Persepolis av Marjane Satrapi som har gjort sterkest inntrykk.
|
|
|
|
#19 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: [Spin off] Den boka som har gjort størst inntrykk på deg?Jeg slukte bøker som barn, og jeg leste mye variert. En av bøkene jeg husker som gjorde et sterkt inntrykk er Anne Franks Dagbok. Jeg leste den vel når jeg var omtrent samme alderen.
|
|
|
#20 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
Sv: [Spin off] Den boka som har gjort størst inntrykk på deg?Jeg tør nesten ikke svare, for så snart jeg har gjort det kommer jeg vel på noen andre.
|
![]() |
|
|