|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Spinn-off: Forventes det at alle undommer har ski?Jeg kjenner at jeg ikke er enig. 7 km på ski er virkelig ikke langt. Mine unger har vel vært på en tur i året, men ikke hvert år. De går allikevel helt greit over mila på ski når de tar tiden til hjelp.
|
|
|
|
#2 |
|
flisespikker
|
Sv: Spinn-off: Forventes det at alle undommer har ski?
Javel.
|
|
|
#3 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Spinn-off: Forventes det at alle undommer har ski?Jeg vil hevde det er lettere for alle å få til å løpe/ gå litt enn å gå fiskebein og å ploge.
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
De som ikke kan gå eller løpe litt sliter nok enda mer med fiskebein ja. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Ad astra
|
Sv: Spinn-off: Forventes det at alle undommer har ski?Nå er vel ikke skigåing en naturlig greie, slik løping er for mennesket. Alle kan vel gjennom å lære teknikk bli bedre løpere, men det å løpe er nå fysisk sett noe de fleste vil kunne - bra eller dårlig. Skigåing involverer (slik jeg husker det fra barndom/ungdommens treninger) atskillig mer reell opplæring før det begynte å bli i det hele tatt greit - armer og bein skulle beveges i forhold til hverandre, stopping og svinging osv....Ikke like lett hvis man bare får noen treplanker (som kanskje ikke helt passer ordentlig) på beina og beskjed om å kose seg i syv kilometer...
|
|
|
#6 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinn-off: Forventes det at alle undommer har ski?Jeg ville forventet et alternativ som ikke innebærer skigåing. Vår skole har som regel et alternativ som ikke innebærer at du må ha utebukse heller. Det har ikke alle der jeg bor.
|
|
|
#7 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Spinn-off: Forventes det at alle undommer har ski?Skolen jeg jobber på ligger i startgropa til lysløypa. Her går de på ski i mange gymtimer gjennom hele vinteren når det er snø. I år har de med andre ord hatt ski flere ganger i gymtimene. Skolen har noen par som de låner ut, men jeg vil vel si at gymlærere litt forventer at elevene har ski uten at det er blitt uttalt. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Sv: Spinn-off: Forventes det at alle undommer har ski?I år boikotter vi skidagen her. Jeg er drittlei av å kjøpe ski og sko som brukes kun den ene dagen. Så nei, 15-åringen her har ikke ski, og jeg har ingen planer om å kjøpe.
|
|
|
#9 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Hva betyr det? At du holder ungen hjemme? |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Ja, derom skolen ikke gir alternativ for de uten ski.
|
|
|
#11 |
|
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Spinn-off: Forventes det at alle undommer har ski?Noen fordeler er det med en flerkulturell Skole. Tror det er 5 Eller 6 ulike alternativer på vinteraktivtetsdagen. Hvorav minst 2 er meget lavterskel, dvs krever ikke forkunnskaper, men har hovedfokus på lek, moro og mestring uansett nivå. Låne ut eget utstyr har vi gjort en gang til andre elever, siden utstyret ikke ble returnert, har vi ikke villet låne ut etter den gangen.
|
|
|
|
#12 |
|
etterpåklokest
|
Sv: Spinn-off: Forventes det at alle undommer har ski?På vår skole er det flere skidager og flere skøytedager på hvert trinn hvert år, så det forventes at kidsa har ski ja. I tillegg er det ganske ofte utegym i form av skøyting på skolens skøytebane. Skolen har et utstyrslager for de som ikke har. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
snur
|
Her var også fottur alternativ på ungdomsskolen, i tillegg til alpint og langrennstur med flere alternative lengder.
|
|
|
#14 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Spinn-off: Forventes det at alle undommer har ski?Vi forventer at elevene enten har ski, eller at de klarer å låne av venner, bekjente eller kommunens utlånssentral. Vi hadde ingen alternative opplegg på skidagen på vår skole, og selv hadde jeg med 4 par skisko i ulike størrelser og 2 par ski, og fikk lånt ut til 2 stk som ikke hadde. Det endte med en liten gruppe (4 pers av 300) som ikke gikk på ski, og de gikk/tok buss til samme sted som de andre gikk på ski, og var med på aktivitetene der.
|
|
|
#15 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Spinn-off: Forventes det at alle undommer har ski?Nei, forventes ikke her. Naturlig nok, egentlig. (Dessuten har det fordeler med å bo i en bydel som skårer dårlig på levekårsundersøkelser, man vet at ikke alle har penger/utstyr/ressurser/familie/whatnot.)
|
|
|
#16 |
|
Permakulturell
|
Sv: Spinn-off: Forventes det at alle undommer har ski?Jeg kjenner at jeg er på linje med Tjorven her. 7km er ikke langt. Noen er skikkelig dårlige i ballspill også, men bør de slippe unna en gymtime med ballspill av den grunn?
|
|
|
#17 |
|
|
Sv: Spinn-off: Forventes det at alle undommer har ski?7 km ski kan være veldig mye forskjellig også. Fine løyper på flat mark er noe annet enn bakker og krevende terreng. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
etterpåklokest
|
Sv: Spinn-off: Forventes det at alle undommer har ski?En fysisk aktiv tenåring klarer fint gå 7km på ski. At det er kjipt at kompisene går bedre/raskere fordi de går på ski innimellom er sånn man bare får lære forholde seg til, tenker jeg. Synes det er veldig, veldig dårlig signaleffekt å la gutten være hjemme fra skolen fordi han ikke har lyst til å delta på opplegget, enten det er forestilling, skidag eller matteprøve den dagen. Friske unger går på skolen. Friske unger tåler en skitur. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Drømmer
|
Sv: Spinn-off: Forventes det at alle undommer har ski?7 km er ganske langt i noen tilfeller, min hadde nok ikke kunnet gå 7 km , men det er heldigvis ikke noe krav om at man må det heller. De har en kort runde og en lang runde. |
|
|
|
![]() |
|
|