|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Off the map.
|
![]() Sv: [Spinnoff] Hva er du skikkelig god på med ungene dine?
Jeg er ikke god på alt dette over, men vi tuller også mye med ord og ikke minst med tall. Være seg gangetabellen, ligninger eller regnestykker fra hverdagen. vi lærer dem at språk og tall er gøy.
![]() |
#22 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: [Spinnoff] Hva er du skikkelig god på med ungene dine?Vi er veldig gode på felles familietid. Frem til i høst spiste vi alltid frokost sammen, vi spiser fremdeles de fleste middager sammen. Vi ser en del tv sammen, vi spilte mye spill da jentene var mindre og gjør det fremdeles en god del. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [Spinnoff] Hva er du skikkelig god på med ungene dine?Vi er flinke til å gi ungene gode opplevelser ute i naturen både sommer og vinter, og ellers gi dem gode barndomsminner knyttet til familie, venner og naturopplevelser, gjerne i kombinasjon.
![]() |
#24 |
ej ikke møjkets heije
|
Det gjør vi også. Så mye at en del av vennene til ungene våre tror vi er helt gale.
![]() |
![]() |
#25 |
Klar
|
Vi og. Femåringen tror visst at "Hvis du har sju baller, og får sju til, hvor mange har du da" er en helt normal måte å innlede en samtale med andre unger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Permakulturell
|
![]() Sv: [Spinnoff] Hva er du skikkelig god på med ungene dine?Vi er gode på å gi dem kjærlighet og trygghet, og å sette tydelige grenser. Felles måltider er viktige for oss. Jeg håper vi er gode til å lære barna våre gode verdier som raushet og toleranse, og at vi bidrar til å bygge opp selvfølelsen deres.
![]() |
#27 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Samme her.
![]() |
#28 |
|
![]() Sv: [Spinnoff] Hva er du skikkelig god på med ungene dine?Jeg er flink til å bygge en god og trygg relasjon til barna mine, jeg tar dem på alvor, respekterer dem, og de tviler ikke på at jeg elsker dem evig høyt. Jeg tror jeg er flink til å lære dem hvordan verden fungerer, og ruste dem til å kunne navigere i den med integriteten i behold. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Glamorøs
|
![]() Sv: [Spinnoff] Hva er du skikkelig god på med ungene dine?Jeg er veldig god på å gi ham varierte kulturopplevelser, og jeg er god på å se ham. Vi er også gode på å hjelpe ham med leksene og følge ham opp i livet.
![]() |
#30 |
Bedreviter
|
![]() Sv: [Spinnoff] Hva er du skikkelig god på med ungene dine?Jeg er en god samtalepartner for ungene mine, tror jeg. Jeg opplever at de snakker med meg om det meste og at vi har gode samtaler om både smått og stort, og at vi snakker godt om tildels ganske vanskelige tema. Jeg har også en svært god relasjon med vennene deres, noe jeg tror blir satt pris på. Jeg tror jeg er flink til å trygge ungene på at de alltid kan komme til meg når noe er vanskelig, vondt eller galt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: [Spinnoff] Hva er du skikkelig god på med ungene dine?Vi bruker veldig mye tid på kjøring, henting, dugnadsjobbing av ymse slag, FAU (meg) og trenerjobb (mannen). |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() Sv: [Spinnoff] Hva er du skikkelig god på med ungene dine?Den gang unga var barn var vi/jeg skikkelig flinke på mye rart egentlig. Det barna selv (nå som voksne) syntes vi var gode på:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
i tåka
Medlem siden: Dec 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [Spinnoff] Hva er du skikkelig god på med ungene dine?Jeg er flink til å delta i ungenes fritidsaktiviteter. Dette er ikke noe som faller "naturlig" for meg, så det å ha en ganske aktiv rolle i flere av aktivitetene synes jeg fortjener litt kredd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: [Spinnoff] Hva er du skikkelig god på med ungene dine?Snakke med dem om alt mulig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: [Spinnoff] Hva er du skikkelig god på med ungene dine?jeg er god på relasjon med barna mine og begge kommer til meg med de vanskelige tankene. Begge vet at vi støtter dem og liker dem selv om de kan trø feil.
![]() |
#36 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: [Spinnoff] Hva er du skikkelig god på med ungene dine?Eg har vore flink til å lese mykje for alle tre fram til dei les godt nok til å lese sjølv. Eg er også flink til å finne bøker som dei kan lese sjølv og som eg veit passar til den personen dei er. Dei er ikkje like, så til mellomste har eg funne fram til heilt andre bøker enn til eldste.
![]() |
#37 |
Erfaren nok
|
Det er vel der jeg føler jeg er bedt på og.
![]() |
#38 |
Off the map.
|
Det var litt min første tanke også. Men da har vi vært flinke til å finne en god far for dem.
![]() |
#39 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: [Spinnoff] Hva er du skikkelig god på med ungene dine?Jeg har fått unger som er ordentlig glad i - og allerede har en klar preferanse for - musikk, og det tar vi voksencred for. Jeg har også barn som er undrende, utfordrende og krevende, og det er det plass for i vår familie.
![]() |
#40 |
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() Sv: [Spinnoff] Hva er du skikkelig god på med ungene dine?Jeg synes vi er god til å ta dem med på mange ulike opplevelser. Både gjennom ferier og turer og i hverdagen. Vi har barn som er godt vant med restaurantbesøk og kino, teater og bibliotek. De av barna som er med på fritidsaktiviteter blir fulgt opp gjennom kjøring, henting, dugnad, generell interesse, tilrettelegging mtp. utstyr og på den ene aktiviteten begge mine to eldste er med på er en av oss alltid med og deltar i, iom. at denne er lagt opp slik. Det setter ungene enormt pris på, selv eldste som altså straks blir ti år gleder seg til den aktiviteten. Særlig mannen min er flink på å delta i aktiviteter her hjemme, det være seg legobygging, brettspill, høytlesing eller tv-spill. Ungene våre og kompiser av eldste synes det er stor stas med en pappa som liker å game sammen med dem, og det er visst ikke vanlig kost i alle andre hjem (men vi er nok litt yngre enn en del av de andre foreldrene i klassen, så det har sin naturlige forklaring).
![]() |
|
|