|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
biffvase
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det veldig dyrt å la lysene stå på i alle rom? Pluss ranting om rotete tenårinAngående lys: Bruker du sparepærer /LED-pærer, er det minimalt som går med av strøm. Bruker du gamle glødepærer, trekker de mer strøm. Omtrent all strømmen lyspærer trekker blir omgjort til varme. Er f.eks glødepærer plassert i rom som varmes opp med termostatstyrte panelovner, og som uansett skal holdes varme, gjør det lite om glødepærene står på.
![]() |
#22 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Er det veldig dyrt å la lysene stå på i alle rom? Pluss ranting om rotete tenårin
Jada, jeg tror du greier å være fin og respektfull på dette altså.
![]() |
#23 |
Epikur
|
![]() Sv: Er det veldig dyrt å la lysene stå på i alle rom? Pluss ranting om rotete tenårinVi har LED i omtrent alle pærer og det går virkelig ikke mye strø, på lys. Jeg synes dessuten det er utrolig koselig med lys på og blir irritert på mannen som på død og liv vil slukke i vaskerommet, jeg vil ikke bruke tid på å skru på luset når jeg skal inn og hente noe der eller sette på en maskin.
![]() |
#24 |
Ad astra
|
![]() Sv: Er det veldig dyrt å la lysene stå på i alle rom? Pluss ranting om rotete tenårin
Sånt var det her også noen år - men det siste året (Vesla er 02´er), så har plutselig noe løsnet - nå har hun fjernet alt mulig dill fra rommet, ryddet i klærne og klarer plutselig å ha både ryddig og orden på rommet.
![]() |
#25 |
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det veldig dyrt å la lysene stå på i alle rom? Pluss ranting om rotete tenårinDet er heilt håplaust her også. Det er lite me får gjort. Me må velge ut kampane våre meir enn dei fleste med tenåringen her. Eg forsøker å gi blaffen, dvs. eg går knapt inn på rommet. Eit par gonger i året tar eg eit raid der eg ryddar og vaskar skikkelig, også i skap og skuffer. Da setter ho faktisk pris på at det er ryddig og reint.
![]() |
#26 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Er det veldig dyrt å la lysene stå på i alle rom? Pluss ranting om rotete tenårinTenåringen min ville at jeg skulle kjøpe dopapir av henne. Jeg sa at jeg skulle gjøre det når hun klarte å bytte tomme ruller og kaste den tomme kjernen i søppelet. Utrolig nok har hun fortsatt med det etter at jeg kjøpte papiret.
![]() |
#27 |
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() Sv: Er det veldig dyrt å la lysene stå på i alle rom? Pluss ranting om rotete tenårinDet einaste som finker her, er fem-minuttsryddinger. Dvs at eg tar mitt og jenta tar sitt rot, eg seier kor ho skal legge ting og kva ho skal rydde, mens eg rydder mitt. Ikkje området me gjer det, men det funker faktisk.
![]() |
#28 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() |
#29 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Er det veldig dyrt å la lysene stå på i alle rom? Pluss ranting om rotete tenårinVi har et ganske kompakt hus så her står det lys på overalt utenom på voksensoverommet når vi er hjemme. Skrur av lys på kvelden, utenom på badet. Det er på bestandig.
![]() |
#30 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() Sv: Er det veldig dyrt å la lysene stå på i alle rom? Pluss ranting om rotete tenårinLys er en egen greie for meg. Det er greit at det står på, det koster lite, drar lite strøm og bidrar til oppvarming. Men må de la det stå på FULL styrke slik at den lysømfintlige moren i huset får skallebank av å gå ned gangen, særlig om morgenen før øya har fått justert seg? Hæ, hæ, HÆÆÆÆ!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Er det veldig dyrt å la lysene stå på i alle rom? Pluss ranting om rotete tenårinJeg har ultrarotete tenåringer, og mannen og jeg er ikke så langt borte, vi heller. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Det høres mistenkelig kjent ut..... |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() Sv: Er det veldig dyrt å la lysene stå på i alle rom? Pluss ranting om rotete tenårinJeg fikk nylig tilbake: «Hvorfor må jeg gjøre alt!» når jeg ba sønnen om å ta lasset med skittentøy som lå i fotenden av senga hans og legge det i skittentøyskurven. Lurer på om han tror at det er skittentøyskurven som vasker, tørker, bretter og legger klærne hans i skapet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Jeg får ofte akkurat den setningen der! Derfor skrev jeg i helgen en liste med ting som måtte gjøres. Det var veldig mange småoppgaver. Så skulle man skrive forbokstaven sin bak oppaven man utførte. Da ble det synlig at selv om hun på 10 år måtte både rydde stuegulvet, trappa og tømme oppvaskmaskinen, så var det langt fra "alt".
![]() |
#35 |
Halloen!
![]() Sv: Er det veldig dyrt å la lysene stå på i alle rom? Pluss ranting om rotete tenårinJeg tror at noe av det meste irriterende jeg hører er et litt mistenksomt "hva skal DU gjøre, da? |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Øyboer
![]() Sv: Er det veldig dyrt å la lysene stå på i alle rom? Pluss ranting om rotete tenårinSelv om man har et veldig godt forhold så er det ikke lett å forhold seg til nye regler, og en ny måte å leve på som er helt anderledes enn det man er vant til. Det at pappen er helt lik viser jo at dette er en måte de er vant til, som er innarbeidet hos de igjennom mange år. Og så kommer du som stemor og er ikke fornøyd med dette og ønsker det på din måte. Hva om de eller han hadde ønsket det på sin måte hvordan hadde du opplevd det? Mer ro, lys på hele tiden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Men først, kaffe!
![]() Sv: Er det veldig dyrt å la lysene stå på i alle rom? Pluss ranting om rotete tenårinVi har noen slike fra Ikea: |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
Det var faktisk mye mer enn jeg hadde trodd. Vi har bl.a. noe lysgreier i taket i et rom. Der er det 16 pærer. Står alle disse på hele året, blir det jo nesten 4500 kroner bare for det ene rommet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Bør lage seg en tittel selv
![]() Sv: Er det veldig dyrt å la lysene stå på i alle rom? Pluss ranting om rotete tenårinJeg må innrømme at det ikke står mye lys på hos oss. Om natten har vi kun på et lys i gangen og når vi er på jobb/skole står det kun på på kjøkkenet.
![]() |
#40 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Er det veldig dyrt å la lysene stå på i alle rom? Pluss ranting om rotete tenårinVi slår også av lys. Ikke i rom som vi ser direkte ut i fra stua, så når vi er hjemme står det på, på kjøkkenet, stua og gangen, mens soverom og bad er avslått. Høvdingen slår av litt mer enn meg, han liker å sitte i mørket å se på film.
![]() |
|
|