|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Forklar meg - hva er greia med påskeegg?
![]() |
#22 |
Erfaren
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() |
![]() Sv: Forklar meg - hva er greia med påskeegg?Jeg er vokst opp med påskeegg og ungene mine får det også. Pleier å gjemme det ute et sted så må de leite litt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Forklar meg - hva er greia med påskeegg?Jeg er også vokst opp i ateistfamilie med påskeeggtradisjon. Tror de ble gjemt noen ganger mens andre ganger fikk vi de bare.
And I said to my body, softly, "I want to be your friend. It took a long breath and replied, "I've been waiting my whole life for this." ~ Nayyirah Waheed ~ Sist redigert av frukt : 26-03-18 kl 15:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Forklar meg - hva er greia med påskeegg?Påskeeggtradisjonen har sammensatt opphav. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
|
![]() Sv: Forklar meg - hva er greia med påskeegg?
Kuppe? Det er jo en litt underlig måte å fremstille det på? Er det kupp når ateister tar en gammel religiøs solsnutradisjon og gjør til sin til jul? Ingen av de gamle ritene har vært ateistiske? Alle årstidsfester hadde sterke elementer av liminalitet. Det gjør dem ganske kule synes jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Forklar meg - hva er greia med påskeegg?Vi fikk det skjærtorsdag, ikke egentlig for å spre det, men fordi vi uansett var så "jeg skal ikke spise det gule dropset om ikke broren min spiser sitt, for da godter han seg med det etterpå"-gniten at vi fikk innholdet over i en pose når påska ble ryddet bort.
![]() |
#27 |
WF: Sausnebbet
|
![]() Sv: Forklar meg - hva er greia med påskeegg?Her får ungene eggene på skjærtorsdag. Da har de litt ekstra påskekos i gjennom høytiden. Påskeharen ringer, mailer, tekster eller noe annet fancy, og sier fra at det er på tide å lete, og så er det full fart rundt i hagen og prøve å finne egg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Forklar meg - hva er greia med påskeegg?Ja, de får påskeegg med godteri slik jeg fikk da jeg vokste opp. Normalt har vi påskeeggjakt, men det er ikke noe jeg er vant med. Det varierer hvilken dag de får det på. Det er ikke så stort egg de får, men fylt opp slik at det må holde som lørdagsgodt også.
05 og 08 Sist redigert av millact : 27-03-18 kl 13:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Forklar meg - hva er greia med påskeegg?Jeg har aldri tenkt på påskeegg som noe religiøst. Jeg mener å huske at vi fikk påskeegg på påskeaften da jeg vokste opp, det har vel igrunnen arvingen også gjort. De siste årene har vi vel egentlig droppet hele påskeegget - vi har snop tilgjengelig i et keramikk påskeegg hele påsken |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|