|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Når mor forlater barnet sitt ...JEg synes den tøffeste her faktisk er moren som la faren få barna.
![]() |
#22 |
Tilpasser tittel
|
![]() Sv: Når mor forlater barnet sitt ...Hvis jeg og mannen skulle gå fra hverandre, hadde jeg hatt barna. Jeg tror ikke en uke hos mor og en uke hos far er en god løsning, så jeg hadde hatt de omtrent hele tiden, også hadde vi nok bodd nære hverandre.
![]() |
#23 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Når mor forlater barnet sitt....
Det er en helhetsvurdering.
![]() |
#24 |
Fortynnet
|
Helt enig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når mor forlater barnet sitt ...Jeg ville kun tenkt at barnet var forlatt hvis mor eller far dro og aldri traff barnet sitt igjen. Da mine foreldre skilte seg da jeg var 8 år så var det mor som flyttet og hadde helgesamvær med oss. Jeg følte meg aldri forlatt.
![]() |
#26 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Når mor forlater barnet sitt ...Nå har vi ikke fått noen presisering om mor virkelig har forsvunnet ut av fars og barnets liv, eller om hun har overlatt hovedansvaret for barnet til faren som en mer eller mindre premanent løsning.
![]() |
#27 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Når mor forlater barnet sitt ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Ringskrømt
|
Og jeg tror barna har det best med ett fast hjem, ikke 50/50 hvor de fungerer som kasteball mellom foreldrene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
ctrl+z
|
Da er vi uenige.
![]() |
#30 |
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
Det gjør de ikke hvis foreldrene greier å samarbeide og holde en bra tone. Det er det som er det viktigste, uansett om det er delt omsorg eller ikke.
![]() |
#31 |
Ringskrømt
|
Eh, jo. Det har ingenting med om samarbeidet fungerer eller ikke. En 50/50 ordning betyr at barnet bor en uke hos mor, og den neste hos far. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() Sv: Når mor forlater barnet sitt ...Jeg har en masse fordomsfulle tanker jeg som de fleste i slike situasjoner. Jeg tror nok samfunnet fordømmer en mor som flytter ut og overlater omsorgen til far såpass sterkt at det er noe som ofte er veldig gjennomtenkt. Å innse at far kan være en bedre omsorgsperson enn en selv er modig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Absolute Beginner
|
Jeg tror heller ikke det er veldig bra med to hjem, men i en del tilfeller er det nok verre å kun se mamma eller pappa annenhver helg, eller enda verre, kun i ferier. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
ctrl+z
|
Nettopp, og da er det essensielt at mor og far klarer å samarbeide sammen. (og etter min mening må man bo i samme område også)
![]() |
#35 |
Ringskrømt
|
Ja, det er helt sant. Samlivsbrudd er grusomt for barna. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Ringskrømt
|
Selvfølgelig er det ønskelig at mor og far har en bra tone og evner å samarbeide. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Fortynnet
|
Enig med Blondie. Hvorfor i alle dager er barnet mer en "kasteball" om han/hun bor en uke på hvert sted, enn om han/hun må flytte hit og dit annenhver helg og en gang i uka? Men denne diskusjonen gidder jeg ikke gå tungt inn i en gang til. Får nøye meg med å nok en gang innse at fordommene er store når det gjelder 50/50-løsninger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
Selvsagt, men det betyr ikke at barnet må føle seg som en kasteball. Jeg vet at mange barn har dårlig samvittighet fordi de føler de tilbringer altfor lite tid med en forelder, og ønsker å se den andre forelderen mere. Noe som er vanskelig å gjennomføre når f.eks. mor har hovedomsorgen og forholdet foreldrene mellom er dårlig. Jeg har bodd hos min far, og det har vært helt greit, men for meg hadde 50/50 vært mye bedre, om jeg hadde fått velge.
![]() |
#39 |
Ringskrømt
|
Fordi da har barnet et fast hjem =stabilitet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Når mor forlater barnet sitt ...
Det trenger ikke nødvendigvis være at mor innser at far er en bedre omsorgsperson. I mitt tilfelle var det rent praktiske grunner til at mor valgte å flytte og la barna bli boende igjen i huset hos far. Mor ville ikke kunne beholde huset og både mor og far ønsket at barna skulle bo der de alltid hadde bodd. Mor flyttet i leilighet i gangavstand fra gamlehuset.
![]() |
|
|