|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Fortynnet
|
Sv: Når mor forlater barnet sitt ...
Syns du virkelig det? Jeg ville ikke følt meg heldig om jeg hadde en mann som ikke ønsket å delta i omsorgen for barnet sitt, om vi ble skilt. Og jeg ville heller ikke følt at det var heldig for barnet. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
ctrl+z
|
Jeg tror vel heller at DM prøver å peke på at mannen har kommet heldigst ut av denne situasjonen. At man opplever samlivsbrudd og krangel rundt barna er vel neppe noen ønskesituasjon for noen.
|
|
|
#3 |
|
Live and let live
|
Min første tanke var heldiggrisen mannen. Fordi det typiske er at damen tar med seg ungen ut av forholdet. Det må være dobbelt kjipt at ikke bare bestemmer damen seg for at hun ikke vil leve med ham, men hun tar med seg ungene og røsker vekk alt under føttene på mannen i tillegg.
|
|
|
#4 |
|
Absolute Beginner
|
Sv: Når mor forlater barnet sitt ...I utgangspunktet synes jeg ikke det er noe verre at mor reiser enn at far gjør det. Men det avhenger jo også av hvilket forhold barna har til foreldrene, og av en eller annen grunn er det fortsatt mange mødre som tilstreber å være Den Viktigste for barna sine. Trist er det uansett. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Tilpasser tittel
|
Sv: Når mor forlater barnet sitt ...Hvis jeg og mannen skulle gå fra hverandre, hadde jeg hatt barna. Jeg tror ikke en uke hos mor og en uke hos far er en god løsning, så jeg hadde hatt de omtrent hele tiden, også hadde vi nok bodd nære hverandre.
|
|
|
#6 |
|
Ekvilist
|
Sv: Når mor forlater barnet sitt ...Forlater man barna dersom man velger å ikke bo sammen med dem 100%?
|
|
|
#7 |
|
Live and let live
|
Når jeg hører forlatt, så tenker jeg på å gi fra seg ungene og dra av sted uten noe fast samvær. Men det er jo veldig godt mulig det er mange som kaller det du skriver der som forlatt når det er snakk om moren? Men man forlater jo familiens samliv.
|
|
|
#8 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Når mor forlater barnet sitt ...JEg synes den tøffeste her faktisk er moren som la faren få barna.
|
|
|
#9 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når mor forlater barnet sitt ...Jeg ville kun tenkt at barnet var forlatt hvis mor eller far dro og aldri traff barnet sitt igjen. Da mine foreldre skilte seg da jeg var 8 år så var det mor som flyttet og hadde helgesamvær med oss. Jeg følte meg aldri forlatt.
|
|
|
#10 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Når mor forlater barnet sitt ...Nå har vi ikke fått noen presisering om mor virkelig har forsvunnet ut av fars og barnets liv, eller om hun har overlatt hovedansvaret for barnet til faren som en mer eller mindre premanent løsning.
|
|
|
#11 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Når mor forlater barnet sitt ...Verken 50/50, normalt samvær, intet samvær osv er "det beste". Alt kommer an på familiesituasjon og barnas personlighet. Jeg trodde ærlig talt dere var såpass oppegående at dere kan innse at det er like mange ulike familier der ute som det er ulike arrangementer om samvær og at det som passer den ene nødvendigvis ikke er riktig for den andre.
|
|
|
#12 |
|
ctrl+z
|
Alle diskuterer jo tross alt utifra sin egen situasjon. Hva som er best for Skremmerns barn vet ikke jeg, men jeg vet at en 50/50-løsning hadde vært best for mine barn.
|
|
|
#13 |
|
Ringskrømt
|
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
ctrl+z
|
Fordi jeg har vært "nesten-skilt" det siste halve året og har måttet vurdere nøye fordeler og ulemper med alle løsninger. Mannen og jeg er hvertfall enige om at vi tror dette vil være den beste løsningen hvis vi ikke greier å få ting på riktig kjøl igjen.
|
|
|
#15 |
|
Ringskrømt
|
Det håper ikke jeg helller. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Tante Sofie
|
Vanvittig godt sagt! |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Når mor forlater barnet sitt ...Egentlig burde man bare frata en person omsorgen når man skiller lag og forby de å se barna igjen noensinne, slik at de slipper å måtte oppholde seg i et annet hjem enn hovedhjemmet.
|
|
|
#18 |
|
Ringskrømt
|
Jah, lure agurken. Barn har definitivt godt av å ha mange personer i livet som er glade i dem. De har også godt av å tilbringe tid borte fra mamma og pappa. Men jeg tror fremdeles det er best med ett hjem. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Absolut ateist
|
Så du sier altså at min sønn ikke har et hjem hos meg fordi han bor med sin far brorparten av tiden? Hva er her da?
|
![]() |
|
|