|
Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
|
![]() Sv: Konserter, filming og sosiale medierDet er ikke innafor å bruke mobilen under forestilling på sitte-ned-konserter. Punktum. Eller på kino, goddammit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Konserter, filming og sosiale medierJa, det er de som legger ut snap av hele kveldens konsert, så man trenger da ikke betale for å være der lengre. Og dette er damer over førti. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
maler
|
![]() Sv: Konserter, filming og sosiale medier
![]() |
#24 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Konserter, filming og sosiale medierI avisinnlegget hørtes det ut som om det var de over 60 som var verst?
![]() |
#26 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
I mitt tilfelle, samme lokale, samme tidsperiode, var det de over 60 som var verst, men igjen så var gjennomsnittsalderen temmelig høy, så de fleste som var der var vel over 60, hadde jeg følelsen av.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 16-05-18 kl 12:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Konserter, filming og sosiale medierJeg er der at jeg syns all mobilfikling er ugreit. Jeg satt bak et barn på humanistisk konfirmasjon for et par helger siden, som fikk spille på mobilen hele seremonien. Blikket til oss som sitter bak dras mot den skjermen, samme om man prøver å la være, og jeg syns det er veldig forstyrrende. Barn stort nok til å sitte greit, og uten andre utfordringer som skulle tilsi at man trenger hjelpemidler. Verre her, der vi satt i skrå sal og mørke, enn i Rådhuset, der det er flatt gulv og veldig lyst.
![]() |
#29 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Konserter, filming og sosiale medierI Olavshallen en gang var det så mye filming på damen på skrå nedenfor meg at jeg måtte holde hånden som "solskjerm" på siden av hodet for å ikke bli blendet. De to-tre plasser bortenfor oss (da satt rett bak) så fra til henne, men hun fortsatte en del likevel.
![]() |
#30 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Konserter, filming og sosiale medierDet er forskjell på publikum, er min erfaring fra scene-siden i Grieghallen. Og det synes VELDIG godt fra scenen når noen plukker opp en telefon og ser på den. Det er rene lyskasteren ...
![]() |
#31 |
Semiaktiv
Ja, det at man snapper er jo ikke for å dele opplevelsen med andre, for alle blar vel bare kjapt forbi andres konsertsnaper? Det er for å skryte av at man er der. Jeg skjønner ikke helt behovet, for å være ærlig.
![]() |
#32 |
kan tilsettes alkohol
|
![]() Sv: Konserter, filming og sosiale medierAll mobilbruk på konserter er en uting. Hvorfor i alle dager skal man ta bilder og filme når det som skjer er en opplevelse der og da. Glemmer man konserten om man ikke har bilde av den? Er det virkelig noen som synes andres bilder/filmer fra konserter er av interesse? Av respekt for de som står på scena, og for andre som har betalt billett for å høre på, synes jeg mobilen skal være lomma og fokuset være på det som skjer.
![]() |
#34 |
Semiaktiv
Jeg liker ikke å filme mitt eget barn, enten det gjelder idrettskonkurranser eller opptredener, jeg vil helst fokusere på det som skjer foran meg og ikke på filming. Der er jeg veldig fornøyd med kulturskolen sirkus, som yngste er med i. Når de har forestilling opplyses det på forhånd at det blir tatt masse bilder av profesjonell fotograf, og de ber om at hvis folk skal filme så bør det gjøres uten lys på skjermen og uten blits. Jeg tok ikke ett eneste bilde på sist forestilling, og et par uker etter fikk vi e-post med lenke til team-disk, med over 1000 høyoppløselige bilder, der det var flere glimrende bilder med mitt barn i fokus (og, jeg antar, alle de andre som deltok også), mye bedre enn jeg ville greid å ta selv, på avstand, med mobilkamera, og til sjenanse for dem rundt meg.
![]() |
#35 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Konserter, filming og sosiale medierJeg har helt sluttet å ta bilder av ungene på avslutninger og opptredener og kamper og den slags. Jeg følger heller med.
![]() |
#36 |
Dragedytteren
|
Godt oppdratt.
![]() |
#37 |
maler
|
![]() Sv: Konserter, filming og sosiale medierDet er også noe med å ha den opplevelsen der man er. Hvis folk rundt meg er mer opptatt av mobilaktiviteter enn det vi er sammen om reduserer det min opplevelse.
![]() |
#38 |
Semiaktiv
Ja, surfing på mobil ut over det som kun går på fotografering og filming gir jo et tydelig signal om at det man er der for oppleves som kjedelig eller uinteressant. Litt som om man skulle tatt opp avisa og begynt å lese i den.
![]() |
#39 |
maler
|
men også utstrakt filming trekker fokus vekk. Ett og annet bilde er noe annet. Eller at man stiller seg opp og tydelig filmer.
![]() |
#40 |
Semiaktiv
Ja, det er jeg enig i, og særlig hensynsfullt er det ikke, men det virker i det minste ikke som om man er helt uinteressert i det som skjer.
![]() |
|
|