|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det noen sosiale settinger du føler deg utilpass i?Eg likar ikkje bygdearrangement, typ 17.mai, St.Hans-feiring og sånn. Då veit eg rett og slett ikkje kven eg skal snakke med og henge med. Utover det trivast eg i dei fleste sosiale sammenhengar.
|
|
|
|
#2 |
|
i tåka
Medlem siden: Dec 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det noen sosiale settinger du føler deg utilpass i?Det er mange situasjoner jeg i utgangspunktet synes er ubehagelige, men jeg har trent meg opp til å bli bedre på å stå i dem med årene. Jeg har blant annet en jobb hvor jeg står en del på stand, og skal være oppsøkende og utadvendt mot potensielle kunder. Dette ligger overhode ikke naturlig for meg, og er noe som koster mye. Men det har blitt bedre, og man venner seg jo til det. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Er det noen sosiale settinger du føler deg utilpass i?Nei, ikke så mange. Men sånne "gøy på håret", kle seg ut- arrangementer føler jeg meg rimelig utilpass i. Jeg klarer ikke å opparbeide så mye entusiasme som jeg føler er forventet av meg, og det gjør meg litt ukomfortabel. Fotballmammarollen er også en rolle jeg passer litt dårlig i, av samme grunn. Jeg føler at jeg må "fake" engasjement på sidelinjen, og selv om jeg liker å se på barna mine, klarer jeg ikke å matche de fleste andre i jubelrop og stålkontroll på hvor de er på tabellen/hvem som scorte i sist kamp/hvor gode motstanderlaget er etc. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
Sv: Er det noen sosiale settinger du føler deg utilpass i?
Åh, temafester.
|
|
|
#5 |
|
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
Sv: Er det noen sosiale settinger du føler deg utilpass i?Mingling, telefonsamtaler og store fester er noe jeg generelt ikke liker særlig godt, og det tapper meg for energi. Å prate foran store folkemengder på jobb, eller omgås med hundre tenåringer hver dag, er derimot helt greit, men jeg blir allikevel sliten i hodet og trenger lading etterpå. Jeg har ikke helt bestemt meg for om jeg gruer meg til telttur med 50+ elever om et par uker, heller.
|
|
|
#6 |
|
Peppy!
|
Sv: Er det noen sosiale settinger du føler deg utilpass i?Jeg synes det vanskeligste er venners venner-fest, hvor mange kjenner hverandre, mens jeg ikke gjør det. Da må jeg trenge meg inn i klikker, det synes jeg er kjempetungt. Ekstra tungt at slike settinger skjer på kveldstid, jeg er kveldstrøtt, og sliter med entusiasmen etter kl 23. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
intro
|
Det tror jeg er en veldig fin og riktig innstilling.
|
|
|
|
#8 |
|
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Noen liker alene. Noen vil ikke bli reddet. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Epikur
|
Alle vil prate med deg, jeg er helt overbevist! Du er jo et sosialt unikum!
|
|
|
#11 |
|
villende
|
Det stemmer! |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Textrovert
|
Sv: Er det noen sosiale settinger du føler deg utilpass i?De fleste. :sosialt på bærtur:
|
|
|
#13 |
|
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
|
|
|
#14 |
|
Tittel og tittel....
|
Jeg er mamma og førskolelærer og liker ikke å leke.
|
|
|
|
#15 |
|
Ad astra
|
Unnskyld, unnskyld, unnskyld - jeg klarte å lese «bøg-dating» og ble helt
|
|
|
#16 |
|
Textrovert
|
|
|
|
#17 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Sv: Er det noen sosiale settinger du føler deg utilpass i?Jeg har ikke sosial angst, men jeg trives ikke i store jobbsettinger, altså store middager og slikt. Da sliter jeg alltid med å finne noen å prate med og føler meg rett og slett litt utenfor og alene. Jeg har samme følelsen på middager på større konferanser o.l. uansett type organisasjon. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
--
|
Sv: Er det noen sosiale settinger du føler deg utilpass i?Pausene og lunsj/middag når jeg er alene på jobbrelaterte happenings (kick-off/seminar/kurs) Jeg er ikke god på small-talk og har mest lyst til å grave meg ned i slike settinger. Så blir veldig glad når vi er to eller flere fra jobben. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Er det noen sosiale settinger du føler deg utilpass i?Bråkete setting med folk jeg ikke kjenner godt, som på bar og sånn. Det handler nok litt om at jeg er tunghørt også.
|
|
|
#20 |
|
I mål
|
Jeg er enig i denne, selv om jeg ikke er tunghørt. Jeg misliker i stadig større grad å henge med folk det forventes jeg skal pliktsosialiseres med på fest. Det går ikke på at jeg ikke klarer det, men det er kjedelig og jeg blir lei. Det gjelder både på bar og på enorme arrangementer. Jeg er ikke så interessert i å bli kjent med nye folk mer, jeg ser dem jeg kjenner for lite allerede. Jeg elsker fester og moro med kollegaer og folk jeg kjenner godt. |
|
|
|
![]() |
|
|