|
Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
villende
|
![]() Sv: Case 2: Ikke at vi skal ha hund, men hvis...Jeg er egentlig veldig fornøyd med Cobberdog (som ikke er en godkjent rase, og som mange er veldig negative til), selv om man innimellom kan tro noe annet når man leser sutringen min. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Klar
|
![]() Sv: Case 2: Ikke at vi skal ha hund, men hvis...
Joda, mine ble trent til det fra de var små og sto pent i dusjen. Jeg liker virkelig ikke lukten av hund og syns de skal tåle grundig vask. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Wooohhoooooo
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Case 2: Ikke at vi skal ha hund, men hvis...Wheaten er fine, litt større enn min.
![]() |
#25 |
Personlig pessimist
|
Nå kjenner jeg ikke mange eurasiere, men "vår" er rolig, kan fint være hjemme alene, har et veldig avslappet forhold til folk og andre hunder, og er tilstede uten å være pågående. Hun har et helt ideelt gemytt. Problemet for min del er at hun er sterk, og ikke så flink til å gå fint i bånd. Det har vel mest med oppdragelse å gjøre, og det at eierne er større og sterkere enn meg.
![]() |
![]() |
#26 |
can-jur
|
![]() Sv: Case 2: Ikke at vi skal ha hund, men hvis...Du ønsker deg en kromfohrländer!
![]() |
![]() |
#27 |
frakoblet
|
Men vet du hvor mye de stinker, eller? Og sikler?!
Jupp. Og drit i å gå på en doodle/cobberdog. Du vet faktisk ikke hva du får av pels på dem.
![]() |
#28 |
villende
|
Sånn helt seriøst, hva VET du om Cobberdogpelsen? Har du hatt mye omgang med flere Cobberdogs, eller lirer du bare av deg den dritten som spres av folk som ikke selv har erfaring med disse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Case 2: Ikke at vi skal ha hund, men hvis...Jeg syns cobberdogs er fine, men de jeg kjenner til tar med seg skogen og gjørma hjem, og floker en god del, så det blir mye kortklipping om man skal unngå det. Og så er de jeg kjenner veldig strie, så det krever virkelig jobbing med oppdragelsen (det bør man selvsagt alltid være villig til å legge inn, da.).
![]() |
#30 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Case 2: Ikke at vi skal ha hund, men hvis...Generelt så virker det som om folk rett og slett tilgir sin egen hund den pelsen den har.
![]() |
#31 |
villende
|
![]() Sv: Case 2: Ikke at vi skal ha hund, men hvis...Langhåret Cobberdog (og puddel og vannhund) tar med hele skogen hjem, ja. Det har du rett i, Polyanna. Det er grunnen til at jeg foretrekker kortklipte, ikke-røytende hunder. Da holder det å tørke over møkkete poter, hvis man ikke vil ha møkk over alt (og det gjelder de aller fleste hunder, er min erfaring - potetørk er en nødvendighet, hvis man ikke ønsker å vaske huset flere ganger i uka). Og spyle dem rene, når de har rullet i nærmeste sølepytt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Case 2: Ikke at vi skal ha hund, men hvis...Hun labradoren vi har er også så sosial at det er dels komisk, dels slitsomt. Hvis hun stryker til førerhund, så er det på det. Hun ELSKER ELSKER ELSKER mennesker. Og dyr!
![]() |
#33 |
villende
|
Ja, herregud, Salto blir helt døv hvis han ser en annen hund eller et menneske som viser bare bittelitt tegn til at de er interessert i å hilse. Og han spotter dem på mils avstand. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Case 2: Ikke at vi skal ha hund, men hvis...Vi gjorde en øvelse på forrige kurs (det var da jeg holdt den DIGRE labradoren): Treneren holdt vår lille menneskeelsker, og så kom denne da fremmede damen bort og ville gjerne hilse på: ÅÅ, så fin valp, du og du! Og så fikk treneren til, med korrigeringer, stemmeleie og ekstreme mengder godis, til å få henne fokusert på seg og ikke den andre damen. Godt gjort! Vi må øve mer på det.
![]() |
#35 |
|
![]() Sv: Case 2: Ikke at vi skal ha hund, men hvis...Kanskje en sånn Appenzeller eller hva de nå heter kunne vært noe? Berner Sennen, men litt mindre? De er sånne gårdsplasshunder, og stikker ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Case 2: Ikke at vi skal ha hund, men hvis...Hva med dansk-svensk gårdshund, blir den for krevende?
![]() |
#37 |
Panzerekstremfeminist
|
Vi har en sånn i familien, han er veldig grei og snill og bjeffer ikke. Røter gjør han, men pelsen er myk og god, og mye hår i heimen kan sikkert forebygges ved å gre over pelsen av og til.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Panzerekstremfeminist
|
Men sånn helt seriøst, så er jo ulik pelskvalitet en av utfordringene med cobbere/doodler. Samme kullet kan jo ha ulik pelskvalitet. Det er jo en kjensgjerning og handler vel ikke om å spre dritt?
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Panzerekstremfeminist
|
Jeg har en venninne som driver oppdrett av flere ulike sennen-hunder. De finnes i mindre utgaver enn Berner'n.
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
|
Jeg prøver å huske hva rasen heter, det er ikke Berner Sennen, men ligner. Og er definitivt gårdshund-hund. Jeg har anbefalt den her på forumet tidligere, men det var da jeg var ung og hadde god hukommelse. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|