|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva synes du om julebrev?Vi skriv julebrev. Sikkert alt for lange etter nokre sin smak, men dei som ikkje vil lese alt får berre la vere tenker eg. Vi skriv om små og store ting vi har halde på med i året som har gått. Eg synes det er veldig kjekt å få julebrev sjølv, gjerne lange, som eg kan kose meg med i romjula. Sjølvsagt er eg glad for all julepost eg får, men eg synes det er ekstra stas med litt meir enn «god jul».
|
|
|
#2 |
|
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva synes du om julebrev?Synes det er koselig med både julekort og julebrev. Får det fra venner som bor langt unna, og er alltid moro med bilder og en oppdatering på hva de holder på med. Gjør ingenting at brevene er litt lange, jeg leser når jeg har tid. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva synes du om julebrev?Julebrev er koselig, men de behøver ikke inneholde en beskrivelse av alt som har skjedd det siste året. Svigers lager koselige julebrev; én dobbeltside med litt tekst og masse bilder. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Hva synes du om julebrev?Jeg synes det er skikkelig koselig med julebrev, men får ingen selv. Leser de mamma får, det er stort sett fra mine søskenbarn eller tanter/onkler. Har av og til tenkt at jeg gjerne skulle skrevet julebrev sjøl, til tanter og onkler, så de kan få et lite livstegn de og. Det er ikke så mange av de som er på facebook.
|
|
|
#5 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Hva synes du om julebrev?Takk for alle innspill. Det blir et kort julebrev med flere bilder, litt om året og moderat med skryt. Ikke så mye å skryte av dette året som heldigvis snart er over.
|
|
|
#6 |
|
intro
|
Sv: Hva synes du om julebrev?Ja, noen av de over-the-top skrytete kan være riktig så underholdende.
|
|
|
|
#7 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Sv: Hva synes du om julebrev?
Ja, men du kan jo rime, og synes sikkert det er vanskelig å finne ord som rimer på pølse. Noen synes pølse er et enkelt rimeord, til og med julepølse. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
lettere utlada
|
Jeg elsker limerick julebrev fra Bluen!
|
|
|
#10 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Enig. Både kort og brev er hjertelig velkommen hit. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Glamorøs
|
Det syns jeg også. Også kan de som syns det er kleint, gammeldags, passer ikke med juledekoen, at det ikke er tilpasset dem SPESIELT eller hva-har-du ta seg en bit julekake og reflektere over hva som er viktig her i verden. Noen har giddet å ta seg tid til deg og tenkt på deg i jula!
Sist redigert av Tallulah : 27-11-18 kl 10:40. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Slapp av litt da. Det er bare snakk om hva man liker best, når man nå en gang får spørsmålet direkte stilt, og det meste sagt i en litt spøkefull tone. Og alle synes vel det er hyggelig å få noe, og å bli tenkt på, og tanken bak, og glad vi ikke er ensomme og fattige og ikke har noe familie i det hele tatt, og så videre. Så ja da, fred på jord, klima og menneskerettigheter er viktigere.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 27-11-18 kl 10:49. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Glamorøs
|
Da tåler man sikkert litt motbør også, eller hva?
|
|
|
#14 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Selvsagt, men når du kommer trekkende med "reflektere over hva som er viktig her i verden" tror jeg kanskje du tar det som blir skrevet her litt for seriøst.
|
|
|
#15 |
|
© All rights reserved
|
Jepp! Jeg får aldri brev, så julebrev er bare koselig.
Dette! Om det er tante Alma som klager over sykdom, søster som masseproduserer skryt eller venninne med dårlige nødrim, so what? Noen har tenkt på deg og sendt deg en hilsen! |
|
|
|
|
|
#16 |
|
|
Sv: Hva synes du om julebrev?Jeg styres julebrev er ganske kleint. Enten er jeg nær nok til å ha hørt om alt som har skjedd i løpet av året (når det faktisk har skjedd), eller så er jeg ikke det og da er jeg ikke interessert heller. Hvis barnet mitt ikke hadde villet være med på julekort, tipper jeg han i hvert fall ikke hadde villet at jeg skulle skrevet julebrev om ham.
|
|
|
|
#18 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Hva synes du om julebrev?Jeg liker bedre å få kort. Leser ofte ikke brevene og synes det blir litt for mye som oftest. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
|
|
|
#20 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
Ja, det er ikke noen politisk korrekt grunn, nei. Hihi. Men hele diskusjonen er jo rimelig politisk ukorrekt uansett, da. Folk må få lov til å sende hva de vil. |
|
|
|
![]() |
|
|